Anasayfa

Gaziantep

HABERLER

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nin son haberleri burada.

BÜYÜKŞEHİR, ÖĞRENCİLER İÇİN VERİMLİ BİR YAZ TATİLİ PROGRAMI HAZIRLADI

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, yaz tatilinde öğrenciler için verimli bir yaz tatili programı hazırladı. Kültür, sanat, bilişim, spor ve kişisel gelişime katkı sağlayacak içeriklerin yer aldığı programlarla çocuklar ve gençler yaz tatilinde hem eğlenecek hem de öğrenecek. Kültür, Sanat ve Bilim Yaz Etkinlikleri kapsamında çocuklardan gençlere, bilim meraklılarından sanat severlere kadar şehrin her kesimine hitap eden etkinlik programı hazırlandı. 6 Temmuz – 21 Ağustos tarihleri arasında sanat atölyesiyle 8- 16 yaş arası öğrencilere çeşitli eğitimler verilecek. Çocuk Sanat Merkezi, Müzeyyen Erkul Bilim Merkezi Etkinlikleri, Çocuk ve Bebek Kütüphaneleri Atölye Çalışmaları, GBB Müzeleri Atölyeleri, Gaziantep Şehir Tiyatrosu Atölyeleri, Jale Tekinalp Yücel Mozaik Merkezi, Nizip Kültür Merkezi’nde ve çeşitli etkinliklerle çocuklar yaz tatilinde keyifli vakit geçirecek. GASMEK Yaz Kursları’nda 29 Haziran – 31 Ağustos 2026 tarihleri arasında 7-15 yaş aralığındaki öğrencilere 36 merkezde 161 branşta eğitim verilerek potansiyellerini keşfetmeleri ve yeni beceriler kazanmaları sağlanacak. Çocukların yaz tatilini aktif bir şekilde geçirmeleri için hazırlanan yaz okulu etkinliklerinde ise 81 merkez ve tesiste 198 branşta 6-15 yaş arası çocuklara çeşitli eğitim ve kurs faaliyetleri gerçekleştirilecek. Eğitimlerin yanı sıra 39 spor tesisinde yapılacak Yaz Spor Okulları ile çocukların fiziksel gelişimi, sportif becerileri ve sağlıklı yaşam alışkanları kazanmalarına destek verilecek. Kültür, Sanat ve Bilim Yaz Etkinlikleri programlarına başvurular gaziantepkultursanat.com adresinden, GASMEK Yaz Kursları’na gasmek.gaziantep.bel.tr adresinden ve Yaz Spor Okulları’na başvurular ise spor.gaziantep.bel.tr adresinden yapılacak. DOLU DOLU İÇERİĞİYLE HAZIRLANAN YAZ KURSLARIYLA ÖĞRENCİLERİN UFKU GENİŞLEYECEK “Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin” ve “Keşfet, Dönüştür, Yaşat” temalarıyla işlenecek olan eğitim atölyeleriyle çocuklara ve gençlere geri dönüşüm, sıfır atık yönetimi ve çevre bilinci aşılanması hedefleniyor. Çocuk Sanat Merkezi’nde yer alan 300 inovatif atölye çalışmasının yanı sıra 6-11 yaş grubu çocuklara yönelik halk oyunları kursu düzenlenecek. Müzik Akademisi ile piyano, gitar, bağlama, keman, bateri, perküsyon, ney ve kanun enstrümanlarında toplam 1722 saatlik yoğunlaştırılmış profesyonel eğitim sunulacak. Müzeyyen Erkul Bilim Merkezi’nde yaz tatilinde 22 farklı programda 214 etkinlik yapılacak. Yaz Bilim Atölyeleri – Akademisi’nde Temmuz ve Ağustos ayları boyunca matematik, tasarım, robotik kodlama ve çevre odaklı özel programlar, Astronomi meraklıları için Haziran-Ağustos döneminde Gece Gözlem Etkinlikleri, 08-09 Ağustos tarihlerinde Perseid Gecesi Aile Kampı, Yaz Bilim Kampı ve TÜBİTAK Yaz Akademisi ve Deney Showlar organize edilecek. İleri Teknoloji Kursları’nda ise geleceğin mühendislerini yetiştirmek amacıyla yapay zekâ, Türk Hava Kurumu (THK) onaylı İnsansız Hava Aracı (İHA) Uçuş ve Model Uçak Eğitimleri, 3D Tasarım, OpenCV/YOLO ile Görüntü İşleme, PCB Elektronik Kart Tasarımı, Deneyap Siber Güvenlik ve Mobil Programlama eğitimleri verilecek. Çocuk ve Bebek Kütüphaneleri Atölye Çalışmalarında Hasan Celal Güzel, Prof. Dr. Alaeddin Yavaşca, Gaziantep Merkez ve Güvenevler kütüphanelerinde çocukların bilişsel gelişimini destekleyen drama, müzik, ritim, masal ve tasarım odaklı 450 farklı atölye kurulurken, Bebek Kütüphanesi’nde 0-60 ay arası bebek ve çocukların ebeveynleriyle katılabileceği sanat, drama, çocuk yogası, erken yaş İngilizce, lego, deney-gözlem, duyu bütünleme, temel yaşam becerileri ve masal-ritim odaklı 120 eğitim verilecek. GBB Müzeleri Atölyeleri’nin yaz kurslarında şehrin tarihi dokusunu yaşatan Sabun ve Oyuncak müzelerinde, geleneksel zanaat üretimleri ile modern geri dönüşüm uygulamalarını birleştiren 249 tematik atölye düzenlenirken, Gaziantep Şehir Tiyatrosu Atölyelerinde yaz dönemi boyunca genç yetenekleri sahneyle buluşturacak. Öykü ve Yazlık Tiyatro Atölyeleri ile sanatsal gelişime katkı sağlanacak. Jale Tekinalp Yücel Mozaik Merkezi’nde 6 Temmuz- 11 Eylül tarihleri arasında 2 dönem halinde sürdürülebilir sanat felsefesini temel alan "İleri Dönüşüm Mozaik Akademisi" eğitimleri gerçekleştirilecek ve dönem sonlarında kursiyerlerin eserleri sergilenecek. Nizip Kültür Merkezi’nde merkez dışındaki çocuklara ulaşmak adına, Çocuk Kütüphaneleri ve Çocuk Sanat Merkezi eğitmenleri koordinasyonunda haftanın belirli günlerinde sanat atölyeleri, Müzeyyen Erkul Bilim Merkezi eğitmenleri eşliğinde ise her hafta bir keşif atölyesi, deney showları ve gökyüzü gözlemi etkinlikleri yapılacak. ÇEŞİTLİ ETKİNLİKLERLE YAZ TATİLİ KEYİFLİ GEÇECEK Türkiye Bilim ve Teknoloji Merkezleri Zirvesi (TÜBİTEM) 18-20 Haziran tarihlerinde Mavera Kongre ve Sanat Merkezi’nde yapılırken, kırsal mahallere taşınan mobil programlar vasıtasıyla çocuklar ve gençler için eğlenceli bilim uygulamaları, interaktif deneyler ve atölyelerle bilimsel süreçleri yerinde deneyimleyecek. Mahallemde Konser Var etkinliği 29 Haziran- 27 Temmuz tarihleri arasında şehrin 9 ilçesi ve 47 mahallesini kapsayacak şekilde organize edilecek. 20 yerel sanatçının sahne alacağı 18 ücretsiz açık hava konseri ile yaz enerjisi şehre yayılacak. Yazlık Sinema Günleri, 3 Temmuz – 9 Ağustos tarihleri arasında Masal Park ve Galle Park’ta yetişkinlere ve çocuklara yönelik ücretsiz olarak sahnelenecek. Müzede Bir Akşam Turları ise Temmuz ve Ağustos ayı boyunca her Perşembe ve Cumartesi günleri saat 19.00 – 21.35 arasında belirlenen 6 farklı müzede ücretsiz olarak uzman rehberler eşliğinde ziyaret edilecek. Sokakta Sanat Var etkinliği kapsamında Temmuz- Ağustos tarihleri arasında Bey Mahallesi, Kültür Yolu rotası ve şehrin parklarında sokak müzisyenlerinin canlı performansları sahnelenirken, 15 Temmuz- 30 Ağustos tarihlerinde Bilim Merkezi bünyesinde ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik yapay zekâ teknolojilerinin etik kullanımı, algoritmik düşünce ve dijital güvenlik temellerini içeren yenilikçi bir kamp programı yapılacak. SPOR, EL BECERİLERİ VE EĞİTİMLERLE ÖĞRENCİLER POTANSİYELLERİNİ KEŞFEDECEK Yaz tatili boyunca eğitim verecek olan GASMEK’te öğrenciler bilişim teknolojileri, robotik kodlama, gastronomi eğitimi, din eğitimi, resim ve sanat eğitimi, dil eğitimi, el sanatları, Türk-İslam sanatları, müzik ve sağlık eğitimleri potansiyellerini keşfedecek. 8 Haziran’da başvuruların başladığı eğitimler için ayrıntılı bilgiye 0342 335 20 00 numarasından ulaşılabilecek. Yaz Spor Okulları, 39 tesiste basketbol, voleybol, karate, yüzme, atletizm, tenis, judo ve jimnastik olmak üzere toplam 19 branşta gerçekleştirilecek. Verilen eğitimlerle çocukların fiziksel gelişimlerine, sportif becerilerine ve sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanmalarına katkı sağlayacak. Gaziantep Üniversitesi yerleşkesinde bulunan Gençlik Merkezinde, çocuk ve gençlere yönelik 8 farklı branşta eğitim programları düzenlenecek. Satranç, akıl ve zekâ oyunları, değerler eğitimi, bağlama, gitar, tarih ve eğlenceli matematik gibi alanlarda düzenlenecek faaliyetlerle gençlerin kişisel ve sosyal gelişimlerine İslami ilimler, değerler eğitimi gibi eğitimlerle de öğrencilerin manevi, ahlaki ve sosyal gelişimleri desteklenecek.
25 Haziran 2026

GAZİ KONUT YENİ BAHÇELİEVLER PROJESİ İLE İNSANLARI DOĞAYLA BULUŞTURUYOR

BAŞKAN ŞAHİN PROJE HAKKINDA BİLGİ VERDİ Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Gazi Konut tarafından hayata geçirilecek Yeni Bahçelievler Projesi, vatandaşları aileleriyle birlikte doğayla buluşturacak. Şehrin konut ihtiyacını uygun fiyatlı ve kaliteli projelerle karşılamak amacıyla Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından kurulan ve bugüne kadar hayata geçirdiği başarılı çalışmalarla dikkat çeken Gazi Konut, yeni bir yaşam projesini daha Gazianteplilerin hizmetine sunmaya hazırlanıyor. Yeni Bahçelievler Projesi sayesinde vatandaşlar, şehrin yoğun temposundan uzaklaşabilecekleri, toprakla ve doğayla iç içe bir yaşam alanına kavuşacak. Şehitkamil ilçesine bağlı Bedirköy ve Suboğazı Mahalleleri’nde yükselecek projede, 50 metrekare bahçe alanı, 14 metrekare veranda ve 30 metrekare kapalı kullanım alanından oluşan toplam 20 bin bahçeli ev inşa edilecek. ŞAHİN: PROJEYLE İLGİLİ BÜTÜN ÇALIŞMALAR YAPILDI Konu hakkında açıklamada bulunan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, insanların hafta sonlarında büyük aileleriyle birlikte toprakla buluşarak huzurlu vakit geçirmek istediğini belirterek şunları söyledi: “Toprakta yürüdüğü zaman bütün stresini aldığı, topraklanmanın yapıldığı mekanları çoğaltmak gerekiyor. Büyük şehirlerde kentbostan dediğimiz kavramı sağlamak çok kolay olmuyor. Biz o yüzden çok güzel bir çalışma yaptık. 1 milyon metrekare içerisinde Gazi Konut’un hazırladığı bahçelievleri, bütün çalışması yapıldı.” AİLEYLE BİR ARAYA GELECEĞİ, TOPRAKLA BULUŞACAĞI, DİNLENECEĞİ, MUHABBET EDECEĞİ BİR ÇALIŞMAYI TAMAMLADIK Konuşmasının devamında proje hakkında bilgiler veren Başkan Fatma Şahin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bunun içerisinde bir ailenin altta bir mutfağının, gelip yemeğini yiyip kahvaltısını yapacağı bir mekan var. Üstte de nenenin, dedenin, torunun birlikte yatacağı yatak odaları var. Bu kompakt sistemin önünde de bostanımız var. Çocuklarımız domates nasıl yetişir, biber fidesi nasıldır, bir salatalık kokusu nasıl olur, Antep biberinin ne farkı var, bunların hepsini göreceği ve o ektiği fidenin nasıl hayata geçtiğini, bunun nasıl kahvaltı sofrasında çok güzel kokan bir domatese dönüştüğünü görmesi gerekiyor. Bahçelievlerdeki muradımız bu. Hafta sonu insanların büyük aileyle bir araya geleceği, toprakla buluşacağı, dinleneceği, muhabbet edeceği bir çalışmayı tamamladık.” BUTİK VE AYNI ZAMANDA BİR O KADAR DA EKONOMİK Temmuz ayı içerisinde projenin kamuoyuyla paylaşılacağını ve gelen talepler doğrultusunda bahçeli evlerin bir yıl içerisinde tamamlanacağını aktaran Başkan Şahin, sözlerini şu ifadelerle tamamladı: “Butik ve aynı zamanda bir o kadar da ekonomik. Gelip bir emeklinin bunu alabileceği, gelip bir orta gelirlinin bunu alacağı, ekonomik anlamda ödenebilirliği kolaylaştıracağı bir model çalıştık. Hem ekonomik hem huzurlu, mutlu büyük ailenin bir araya geldiği bahçelievler hayırlı olsun.” Yeni Bahçelievler Projesi, vatandaşların doğayla bağ kurabileceği, aileleriyle kaliteli zaman geçirebileceği ve şehir yaşamının stresinden uzaklaşabileceği yeni bir yaşam modeli sunmayı hedefliyor.
24 Haziran 2026

BAŞKAN ŞAHİN EBRD YEŞİL ŞEHİRLER KONFERANSINA KATILDI

METRO İÇİN YEŞİL FİNANSMAN MÜJDESİ! Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Londra’da düzenlenen Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Yeşil Şehirler Konferansı’nda Gaziantep Modeli ve yeşil dönüşümle ilgili tecrübelerini aktarırken metro için gerekli yeşil finansmanı EBDR’de yapacağı temaslarla sağlayacağının müjdesini verdi. Yeşil Şehirler Ağı’nın 10’uncu yılında Gaziantep ve Türkiye’yi temsil eden Başkan Fatma Şahin, düzenlenen başkanlar konferansında yerini aldı. Düzenlenen oturumda yer alan Başkan Fatma Şahin, “Yeşil Şehirlerden Yeşil Gezegene: Gaziantep Modeli” ni anlatarak kentte yaptığı yeşil dönüşümü ve tecrübelerini aktardı. Konferansta Başkan Şahin ayrıca “Dirençli Yeşil Şehir” yaklaşımını salonu dolduran belediye başkanları ve kurum temsilcileriyle paylaştı. Konferansta temaslarını sürdüren Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin ayrıca temelinin atılmasına hazırlanılan metro projesi için yeşil finansman sağlanması amacıyla temaslarda bulunacağını belirterek, “EBRD’de yarın metro ile ilgili son görüşmeleri yapacağız. Bildiğini gibi metro için Cumhurbaşkanlığı kararnamesi çıktı. Yeşil finansman bulmam gerekiyordu. Yeşil finansmanı bularak ülkemize, şehrimize dönmüş olacağız” ifadeleri ile müjdeyi verdi. ŞAHİN: YENİ TERMİNOLOJİYE GÖRE BİZİM BÜTÜN DÜNYAYLA FİKİR BİRLİĞİ, EYLEM BİRLİĞİ, SÖYLEM BİRLİĞİ OLUŞTURMAMIZ LAZIM Başkan Şahin konferansın ikinci gününde yaptığı değerlendirmede küresel ısınma ve orman yangınlarının şu anda tüm dünyanın en büyük sorunu olduğu belirterek şunları söyledi: “Bizim hem yaptıklarımız hem de yapmamız gerekenler var. Yeni bir dünya var, yeni terminolojiye göre bizim bütün dünyayla fikir birliği, eylem birliği, söylem birliği oluşturmamız lazım ve günün sonunda bunu yeşil finansmanlı bulmamız gerekiyor. 12 yıldan beri bu yolculukta çok önemli bir yol kat ettik ama önümüzde çok daha uzun bir yolculuk var. Bu yolculukta şu an bütün dünya kentsel soğutmadan bahsediyor. Yeşil çimento binaların oluşturduğu karbonmonoksitin nasıl azaltılacak? Kim ne yapacak? Yapay zeka ile yeşil finansmana nasıl ulaşılacak? Veriler nasıl koordine olacak? Gaziantep Büyükşehir olarak da biz bundan sonraki süreçte yeşil soğutma eylem planını nasıl çalışacağız? Kentsel tasarımı buna göre nasıl oluşturacağız? Orman yangınları bir sonuç. Küresel ısınma bir sonuç. Bizim başa dönüp bu sonuca karşı erken uyarı sistemini görmemiz gerek. Bütün dünya şu anda yeşil şehirden yeşil gezegene nasıl çıkacağız bunu çalışıyor. Tek başına senin yeşil olman da bir şey ifade etmiyor.” GÜNÜN SONUNDA DOĞRU FİKİR, İNOVASYON, İYİ TASARIM BERABERİNDE ÇOK BÜYÜK YENİ DÖNÜŞÜMLERE NEDEN OLUYOR Kendi şehrini korumak için gezegenin yeşil gezegene dönüşmesi gerektiğini ifade eden Başkan Şahin, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Mikrodan makroya, makrodan mikroya ne yapacağız, ne yapmayacağız? Her şey para değil. Günün sonunda doğru fikir, inovasyon, iyi tasarım beraberinde çok büyük yeni dönüşümlere neden oluyor. Bu çalışmaların hepsinde şu an arkadaşlarımızla biz ne yaptık, bundan sonra ne yapmamız gerekiyor? Bunu çalışacağız. Gaziantep Modeli’nin bir dünya modeli olma noktasında bütün gücümüzle çalışmamıza devam edeceğiz.”
23 Haziran 2026

BİR GÜN YOLDA KAYBOLDU, ONU BULANLAR HAYATINI DEĞİŞTİRDİ

MEHMET AMCA, ALZHEİMER MERKEZİNDE YENİDEN HAYATA TUTUNDU Gaziantep’te yaşayan alzheimer hastası Mehmet Sait Dayak, yıllardır bildiği sokaklarda gezerken yolunu kaybetti. Saatlerce evini arayan Dayak’ı Alzheimer Merkezi personelleri buldu. 2023 yılında yaşanan bu tesadüf, Mehmet amcanın hayatında yeni bir dönemin başlangıcı oldu. Gaziantep’in Şahinbey ilçesi Binevler Mahallesi’nde ailesiyle yaşayan, 3 çocuk babası 70 yaşındaki Mehmet Sait Dayak, alzheimer hastalığı nedeniyle kaybolduktan sonra Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı yeni adıyla Meral - Beyhan Uslu Alzheimer Merkezi ile tanıştı. Aynı kaderi paylaşan danışanların bulunduğu merkezde hizmet almaya başlayan Dayak, üç yıldır haftanın iki günü merkeze düzenli olarak geliyor. Bilişsel, fiziksel ve sosyal destek programlarına aktif katılım sağlayan Dayak, Akıl ve Zeka Oyunları sınıfı ile müzik derslerinde hafıza egzersizleri yaparken, İş-Uğraş Atölyesi’nde ahşap boyama çalışmalarıyla ince motor becerilerini geliştiriyor. DAYAK: “BU MERKEZ EVİM GİBİ HUZURLU VE RAHAT” Mehmet Sait Dayak, merkezin hayatındaki yerini, “Bu merkezdeki çalışanlar bana çok yardımcı oluyor. Bu merkez ile tanışmaktan çok memnunum” sözleriyle anlattı. Merkezin kendi evi kadar rahat ve huzurlu bir ortam sunduğunu ifade eden Dayak, “Merkez ile tanışmadan önce çok sinirli biriydim. Özellikle aileme ve çevremdeki insanlara karşı öyleydim. Buraya geldikten sonra sakinleştim” dedi. “UYKU PROBLEMİM KALMADI” Merkezle tanışmadan önce uyku problemi yaşadığını anlatan Dayak, “Günün önemli bir kısmında uyuyordum. Odamdan dışarı çıkmıyordum. Gelen misafirleri çoğu zaman görmüyordum. Bu merkeze geldiğimden beri artık daha az uyuyorum. Uyku problemim kalmadı” diye konuştu. Merkezdeki etkinliklerin ve sosyalleşmenin kendisine iyi geldiğini belirten Dayak, “Buradaki diğer danışanlarla çeşitli aktiviteler yapıyoruz. Birbirimizin dertlerini dinliyor, sohbet ediyoruz. Bu da bizi motive ediyor” ifadelerini kullandı. NEŞE DAYAK: “ARTIK EŞİMLE DAHA ÇOK SOHBET EDEBİLİYORUZ” Mehmet Sait Dayak’ın eşi Neşe Dayak ise eşinin emeklilik döneminde giderek içine kapanık bir hale geldiğini belirterek, “Bu durum onu daha asabi biri yaptı. Merkezde danışan olduktan sonra ise daha sakin ve daha iletişim kurabilen biri haline geldi. Artık eşimle daha çok sohbet edebiliyoruz” dedi.
23 Haziran 2026

BAŞKAN ŞAHİN’DEN YAZ OKULLARI AÇIKLAMASI!

DOĞA, ÇEVRE, BİLİM, KÜLTÜR VE SANATI KAPSAYAN 250 BRANŞTA KURSLAR YER ALACAK Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, spor, sanat, bilim, kültür başta olmak üzere birçok branşta özenle hazırlanan yaz okullarının duyurusunu yaptı. Yoğun geçen eğitim-öğretim yılının ardından yaz tatilini verimli geçirebilmesi için Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, öğrenciler ve gençler için birbirinden farklı kurs ve atölyelerden oluşan kapsamlı bir yaz programı hazırladı. Aile Yılı kapsamında düzenlenen kurslara bu yıl, gelen talepler doğrultusunda dijital teknolojiler ve yapay zekâ eğitimleri de eklendi. Tüm öğrencilerin ilgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda gelişim göstermelerine katkı sağlayacak çalışma kapsamında, şehir genelindeki 80 tesiste 250 branşta kurs ve atölye düzenlenecek. Yaz okulları, okulların kapanmasının ardından pazartesi günü itibarıyla kapılarını öğrencilere açacak. ŞAHİN: KURSLARIMIZIN İÇİNDE HEM DİNLENME HEM EĞLENME HEM DE ÖĞRENME VAR Öğrencilerin dinlenirken de yaz kurslarında eğlenerek ve deneyimleyerek öğrenme fırsatı bulacağını belirten Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, şunları söyledi: “Geçen yıl yaz okullarımıza 100 bin kişinin katıldığı kültürden, sanattan, doğadan, çevreden, bilimden her noktada güzel bir şekilde atölyelerine katıldığı dönemlerde çok yüksek bir başarı elde ettik. Şimdi 12 yıllık tecrübeyle bu yıl yaz okullarımızı yeniden başlatıyoruz. Bu yıl farklı olarak Aile Yılı olması münasebetiyle geniş aile üzerinden dede, anneanne, babaanne, anne babalı programları da daha da güçlendirdik ve büyük ailenin daha güçlü bir şekilde yaz okulumuzun içinde olduğu kampları çoğalttık. Bu kampların içinde doğa, çevre, bilim, kültür, sanat, yaşam var. Kurslarımızın içinde hem dinlenme hem eğlenme hem de öğrenme var.” ÇOCUKLARIMIZI GELECEĞE HAZIRLAMAK İÇİN SÜREKLİ KENDİMİZİ GELİŞTİRİYORUZ, YENİLİYORUZ Başkan Fatma Şahin açıklamasının devamında, 21’inci yüzyılda yapay zekâ ve dijital teknolojilerin giderek daha fazla önem kazandığını vurgulayarak şunları söyledi: “Çocuklarımızı geleceğe hazırlamak için sürekli kendimizi geliştiriyoruz, yeniliyoruz. Bu yaz okulunda yapay zeka, kodlama atölyeleri de dahil, yapılması gereken dijital oyun tasarımları da dahil kendimizi bu anlamda da yeniledik, geliştirdik. Gençlerimizin bizden talep ettiği yeni atölyeler oluşturduk. Kim ne yapmak istiyorsa bunu yapacağı spor çalışmalarından bilimsel çalışmaya, yetenek taramasından doğayla baş başa çevre kamplarına kadar yaz okullarımızı çeşitlendirdik, çok güzel bir program hazırladık. Tamamen ücretsiz bu etkinliklerden, bu atölyelerden, bu görsellerden, bu sanattan, musikiden, resimden istifade etsinler. Günün sonunda çocuklarımız kendi sevdiği işi yaptığında hem yeteneğini keşfedecek hem bundan dolayı mutlu olacak.” Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından ücretsiz olarak sunulan yaz okulları, spor, sanat, bilim, teknoloji, kültür ve doğa temelli eğitimlerle çocukların ve gençlerin hem kişisel gelişimlerine katkı sağlayacak hem de yaz tatillerini verimli ve eğlenceli geçirmelerine imkan tanıyacak.
22 Haziran 2026

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR’DEN SINAVA HAZIRLANAN ÖĞRENCİLERE YKS TATBİKATI

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Mesleki Eğitim Kursları (GASMEK), 2026 Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na (YKS) hazırlanan öğrenciler için sınav öncesi tatbikat sınavı düzenledi. Gerçek sınav koşullarına uygun olarak gerçekleştirilen uygulama ile öğrenciler sınav atmosferini önceden deneyimleme, zaman yönetimi becerilerini geliştirme ve eksiklerini görme fırsatı buldu. GASMEK’LERLE BİNLERCE ÖĞRENCİYE EĞİTİM İMKANI Binlerce öğrenciye eğitim ve meslek sahibi olma imkanı sunan GASMEK’lerde bugüne kadar YKS-LGS Hazırlık Kurslarında 87 bin 345 öğrenciye, Sanat ve Mesleki Eğitim Kursları’nda 537 bin 892 kursiyere eğitim verildi. YKS- LGS Hazırlık Kurslarından ücretsiz olarak faydalanan öğrencilerin 15 bin 546’sı Üniversite, 524’ü Fen Lisesi, 2013’ü Anadolu Lisesi, 168’i Sosyal Bilimler Lisesi, 325’i Anadolu İmam Hatip Lisesi ve 563’ü Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olmak üzere 3 bin 593’ü Fen, Sosyal, Sağlık ve Anadolu Liselerine yerleşti. 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılında Gaziantep Merkez’de 8, İlçelerde 5 olmak üzere toplam 13 kurs merkezinde 80 derslikte 136 öğretmen ile 4 bin YKS Hazırlık, 11’nci sınıfta 700 öğrenci, 250 ara gruplar, LGS hazırlıkta 550 LGS olmak üzere 5 bin 500 öğrenciye de eğitim verildi.
19 Haziran 2026

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR, MERAL-BEYHAN USLU ALZHEİMER MERKEZİ’Nİ HİZMETE AÇTI

-GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR, MERAL-BEYHAN USLU ALZHEİMER MERKEZİ’Nİ HİZMETE AÇTI -YEREBAKAN’DAN BAŞKAN ŞAHİN’E ÖVGÜ DOLU SÖZLER Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından, hayırsever Beyhan Uslu’nun katkılarıyla yapımı tamamlanan ve hizmet vermeye hazır hale getirilen Meral-Beyhan Uslu Alzheimer Merkezi, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Sağlık Politikaları Başkanı, İstanbul Milletvekili Dr. Halit Yerebakan’ın katılımıyla düzenlenen törenle açıldı. Dr. Halit Yerebakan, açılışta yaptığı konuşmada Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’in hayata geçirdiği projelerin yalnızca bugünün ihtiyaçlarına değil, geleceğin gereksinimlerine de cevap verdiğini belirterek, “Fatma Şahin Başkanımızın yıllar boyunca ortaya koyduğu bu sosyal belediyecilik anlayışı burada açılışını yaptığımız bu merkezin ruhunda da kendisini gösteriyor ve göstermeye devam edecek” ifadelerini kullandı. Alzheimer hastalarının ve hasta yakınlarının yaşam kalitesini artırmak, aktif yaşlanmayı desteklemek ve toplum temelli bakım hizmetlerini güçlendirmek amacıyla hayata geçirilen Meral Beyhan Uslu Alzheimer Merkezi, Türkiye’nin en kapsamlı Alzheimer bakım ve destek merkezlerinden biri olarak öne çıkıyor. Açılış programında danışanlar tarafından hazırlanan mehter gösterisi büyük beğeni toplarken, 7 bin 340 metrekarelik arsa üzerine inşa edilen ve 1.600 metrekare kapalı kullanım alanına sahip merkezin teknik özellikleri ile sunacağı hizmetler hakkında katılımcılara bilgi verildi. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından yürütülen Yaşlı Destek Programı (YADES) desteği ve Gaziantep Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle hizmete açılan merkez; terapötik bahçesi, açık etkinlik alanları, rehabilitasyon ve eğitim birimleriyle birlikte güçlü fiziki altyapısı, modern donanımı ve çok yönlü hizmet modeli sayesinde yaklaşık 500 kişilik hizmet kapasitesine sahip bulunuyor. MERKEZDE YENİLİKÇİ UYGULAMALAR HAYATA GEÇİRİLECEK Merkez bünyesinde oluşturulan “Duyu Bütünleme Odası”, Alzheimer hastalarının bilişsel işlevlerini desteklemek, duyusal farkındalıklarını artırmak ve yaşam kalitelerini yükseltmek amacıyla tasarlandı. Görsel, işitsel, dokunsal ve hareket temelli uygulamalar sayesinde dikkat ve odaklanma becerilerinin geliştirilmesi, kaygı düzeylerinin azaltılması, zihinsel aktivitenin güçlendirilmesi ve günlük yaşam becerilerinin korunması hedefleniyor. DOĞANIN İYİLEŞTİRİCİ GÜCÜ TERAPÖTİK BAHÇEDE HAYAT BULUYOR Toplam 6 bin 540 metrekarelik açık alan üzerinde oluşturulan terapötik bahçede; duyusal bitkiler, yürüyüş yolları, dinlenme alanları ve hobi bahçelerinden oluşan özel bir tasarım hayata geçirildi. Alzheimer hastalarının doğayla etkileşim kurmaları, fiziksel aktivitelerini artırmaları, sosyal yaşamla bağlarını sürdürmeleri ve ruhsal iyilik hallerinin desteklenmesi amaçlanıyor. MERKEZ, BİLİMSEL ÇALIŞMALARLA DESTEKLENECEK Merkezde hizmet alan bireylerin sağlık ve psikososyal durumları düzenli olarak takip edilecek. Elde edilen veriler, Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Geriatri Anabilim Dalı iş birliğiyle yürütülecek bilimsel çalışmalarla desteklenecek. ŞAHİN: BİZ HEP BİRLİKTE BURAYI CENNET YAPACAĞIZ Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, programda yaptığı konuşmada Hayırsever Uslu ailelerine teşekkür ederek şunları söyledi: “Gaziantep Modeli tam olarak bu model. Gaziantep Modeli’ne baktığımız zaman birlikte rahmet var, birlikten kuvvet doğar modeli. Bizim medeniyetimiz bize bir talimat veriyor. ‘Annen baban yaşlanınca yanında of bile deme’. ‘Beli bükülmüş yaşlının, sütte bebeğin, otlayan hayvanın azabından korkun’ diyor. O senin dua kapındır, tecrübedir, hafızadır, muhabbettir, merhamettir, şefkattir. Hepimizin bir sınavı var. Nefis akıl birbirine sınav olur. Bu medeniyet bizi bunu verdi. İnsanların canı, malı, ailesi bize emanet. Engelli bir babanın çocuğu olarak aile büyüklerimle yaşadım. Dua kapın açık olursa Allah bütün makamları veriyor. Biz hep birlikte burayı cennet yapacağız. Buradaki bütün aileler çok faydalı. Buradaki bütün belediye başkanları çok faydalı işler yapıyor.” ÇEBER: HAYIR SEVERLERİN ALLAH SAYILARINI ARTIRSIN Gaziantep Valisi Kemal Çeber, Uslu ailesine sürekli verdiği desteklerden dolayı teşekkür ederek başladığı konuşmasında, “Ayda bir bizi bir açılışla buluşturup çok güzel hizmet veriyorlar. Nerede buluşalım diyenlere Uslu ailesinin bir sonraki açılışında diyoruz. Allah sayılarını artırsın. Bunu bir koordinasyon içerisinde yürütüyoruz. Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’e de çok teşekkür ediyorum” diye konuştu. YEREBAKAN: VEFAYI VE MERHAMETİ BÜYÜTMEK İÇİN BİR ARADAYIZ GAZİANTEP'TE AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Sağlık Politikaları Başkanı, İstanbul Milletvekili Dr. Halit Yerebakan, merkezin insan olmanın en güzel taraflarından birini sergilediğini aktararak şunları söyledi: “Vefayı ve merhameti büyütmek için bir aradayız Gaziantep'te. Bazı eserler evet taşla yapılır. Toprakla yapılır, betonla yapılır, demirle yapılır. Bazıları vardır ki gönülle yapılır. İşte böyle eserler gönülle inşa edilen eserlerdir. Öyle eserler vardır ki insanların hayatına dokunur. Yıllar geçse de hayırla yaşar ve hep o dua kapısının açık kalmasına vesile olur. İşte bugün açılışını gerçekleştirdiğimiz bu kıymetli merkez böyle bir merkezdir. Böyle bir eser Gaziantep'in tarihine Gaziantep'in gününe kalmıştır.” BUGÜN BURADA AÇILAN BU MERKEZ ÇINARLARIMIZA DA SAHİP ÇIKMAK İÇİN VAR OLACAK Alzheimer hastalığının modern çağın en önemli sağlık sorunlarından biri olduğunu, aktaran Yerebakan, ayrıca bir vicdani mesele olduğunu ekleyerek sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu hastalıkta insan bazen yavaş yavaş hatıralarının bile elinden alındığı bir döneme doğru gidiyor. Empati yapmamız gerekir. Bunun empatisinin bile zor olduğunun bilincindeyiz. Çınarlarımıza sahip çıkmak için de bu eserlerin yanında duruyoruz. Bugün burada açılan bu merkez çınarlarımıza da sahip çıkmak için var olacak. Buraya gelen vatandaşlarımız hizmet almanın ötesinde şefkat görecekler, destek görecekler ve yalnız olmadıklarını hissedecekler. İşte bugün burada açmış olduğumuz bu merkez hafızasına sahip çıkan bir medeniyetin de nişanesidir.” BAŞKAN ŞAHİN’İN BUGÜNÜN İHTİYAÇLARININ ÖTESİNDE GELECEĞİMİZİ VE MİLLETİMİZİ DÜŞÜNDÜĞÜNÜN GÖSTERGESİDİR ORTAYA KOYDUĞU ESERLER Konuşmasının son bölümünde merkezin açılışını duyduğunda katılmak için heyecanla Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile iletişime geçtiğini belirterek sözlerini şu ifadelerle tamamladı: “Diyoruz ki ‘Cumhurbaşkanımız göreve geldiği güne kadar biz günümüzün acil ihtiyaçlarına çözüm üreten bir ülkedeydik. Onun değiştirdiği anlayışla birlikte bugün attığımız adımlarla torunlarımızın ihtiyaçlarına çözüm üreten bir ülkeye dönüştük’. Fatma Başkanım bunun en canlı, en hayati örneklerinden biridir. Başkan Şahin’in bugünün ihtiyaçlarının ötesinde geleceğimizi ve milletimizi düşündüğünün göstergesidir ortaya koyduğu eserler. Fatma Şahin Başkanımızın yıllar boyunca ortaya koyduğu bu sosyal belediyecilik anlayışı burada açılışını yaptığımız bu merkezin ruhunda da kendisini gösteriyor ve göstermeye devam edecek.” YILMAZ: SADECE BÜROKRATLAR ARASINDA DEĞİL İHTİYAÇ HALİNDE VATANDAŞLARIN DA HAYIRSEVERLERİN DE BİR ARAYA GELME MODELİ Hayırları ve destekleriyle Beyhan Uslu ve Uslu Ailesi’nin dua aldıklarını belirten Şehitkamil Belediye Başkanı Umut Yılmaz ise şöyle konuştu: “Bu tarz yapılar sadece inşaatlar, bir yapının ötesinde. Çeken bilir bu işi. Bu işi yaşayan bilir. Sayın Fatma Şahin'in o anlayışını ortaya koyduğu Gaziantep Modeli anlayışıyla ne zaman biz Uslu Ailesi’nin yanına gittiğimizde boş dönmedik. Gaziantep Modeli budur. Sadece bürokratlar arasında veya yöneticiler arasında değil ihtiyaç halinde vatandaşların da hayırseverlerin de bir araya gelme modeli.” USLU: ELİMİZDEN GELDİĞİ KADAR MEMLEKETİMİZE HİZMET ETMEYE ÇALIŞIYORUZ Hayırsever Beyhan Uslu, açılışta yaptığı konuşmada merkezin yapım süreci ve hikayesine değinerek şunları söyledi: “‘İnsanı yaşat ki devlet yaşasın, millet yaşasın, ümmet yaşasın’ düsturuyla aile olarak elimizden geldiği kadar şehrimize destek vermek için sonuna kadar canımız fedadır bu memlekete, bu millete, bu bayrağa. Tabii biz öğüdünü özünden almış, ümmetten almış, sonra atalarımızdan almışız. Babam rahmetlinin bir sözü bizi çok bağlamıştı, çok umutlandırmıştı. Babam da derdi ki ‘Bir insan annesiz babasız büyüyebiliyormuş bu seviyeye gelebiliyormuş. Ama bir insan yoktur ki devletsiz, milletsiz, ezansız, bayraksız yaşayamayacağını öğrendim. Malım da mülküm de canım da bu devlete feda olsun’ demiştir. Biz de o düsturla elimizden geldiği kadar memleketimize hizmet etmeye çalışıyoruz.” ÖZTÜRK: İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ TESİS, TÜRKİYE'DE BİRÇOK İLKİ DE BERABERİNDE BARINDIRIYOR Gaziantep Üniversitesi Geriatri Bölüm Başkanı, GBB Bilim Kurulu Üyesi, Profesör Doktor Sayın Zeynel Abidin Öztürk programda yaptığı konuşmada merkezin modern tıbbın ve sosyal belediyecilik anlayışının bir arada olduğu bir çalışma olduğunu belirterek, “Bu ünitenin en büyük farkı ise sadece bu kişileri gündüz bakım evi olarak değerlendirmek değil, eş zamanlı olarak aslında bu kişilerin bakım desteğini sağlayabilecek bireylerin de hayatını kolaylaştıran bir alan olarak değerlendirmek gerekmektedir. Bu içinde bulunduğumuz tesis Türkiye'de birçok ilki de beraberinde barındırmaktadır. Duygusal yönden algı laboratuvarı olarak nitelendirdiğimiz kişilere medikal tedavi vermeksizin bireylerin mevcut psikiyatrik davranışsal sıkıntılarını az sayıda ilaçla ya da ilaçsız kontrol altında almayı yardımcı olabilecek bir ünite olarak Türkiye'de ilk örneğini sunmaktadır” diye konuştu. Programda ayrıca merkezden yararlanan Fatma Gönül ve Mehmet Boztepe de deneyimlerini paylaşarak yaşadıkları süreci anlattı. Konuşmaların ardından açılış kurdelesi kesilerek merkez resmen hizmete açıldı. Törende ayrıca hayırsever Beyhan Uslu’ya katkılarından dolayı plaket ve çeşitli hediyeler takdim edildi. Programın ardından protokol üyeleri merkezi gezerek incelemelerde bulundu ve yetkililerden bilgi aldı. YENİ MERKEZLE HİZMET KAPASİTESİ ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ARTIRILDI Moral Evi Alzheimer Merkezi’nde bugüne kadar Alzheimer tanısı almış yaklaşık 3 bin 600 yaşlı bireye ev ziyareti gerçekleştirildi. Yapılan sosyal inceleme ve değerlendirmeler sonucunda hizmet kriterlerine uygun olduğu belirlenen 657 danışana hizmet verilirken, bilişsel, fiziksel, sosyal ve psikososyal destek çalışmaları kapsamında toplam 10 bin 937 seans düzenlendi. Artan talep, elde edilen tecrübe ve hizmet ihtiyacının büyümesi doğrultusunda mevcut merkezin fiziki kapasitesinin yetersiz kalması üzerine Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen yeni tesisle birlikte hizmet kapasitesi önemli ölçüde artırılmış oldu.
17 Haziran 2026

GEÇMİŞİN GELECEĞE EMANETİ: GAZİANTEP ANSİKLOPEDİSİ TANITILDI

ANSİKLOPEDİYE DİJİTAL ORTAMDA TEK TIKLA ULAŞMAK MÜMKÜN! Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Gaziantep Valiliği, Gaziantep Kent Konseyi ve GBB Kültür A.Ş. iş birliğinde hayata geçirilen Gaziantep Ansiklopedisi’nin tanıtım programı yoğun katılımla gerçekleştirildi. Gaziantep’in tarihi, kültürel ve toplumsal hafızasını bilimsel bir yaklaşımla kayıt altına almayı hedefleyen projenin tanıtımı, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Emekliler Lokali’nde düzenlenen programla kamuoyuna sunuldu. ŞEHRİN BİNLERCE YILLIK MEDENİYET BİRİKİMİ DİJİTAL ORTAMDA YAŞATILACAK Şehrin binlerce yıllık medeniyet birikimini dijital ortamda erişilebilir, güncellenebilir ve sürdürülebilir bir bilgi kaynağına dönüştürmeyi amaçlayan proje kapsamında; Gaziantep’in tarihi, kültürü, dili, folkloru, edebiyatı, sanatı, mimarisi, gastronomisi, inanç hayatı, arkeolojik mirası ve yetiştirdiği önemli şahsiyetler bilimsel ölçütler doğrultusunda kayıt altına alınacak. Araştırmacılar, öğrenciler, öğretmenler, kültür insanları, medya mensupları ve Gaziantep’e ilgi duyan herkes için önemli bir başvuru kaynağı olması hedeflenen Gaziantep Ansiklopedisi, yeni maddeler ve akademik çalışmalarla sürekli gelişen dinamik bir şehir hafızası platformu olarak hizmet verecek. Yayın hayatına adresi üzerinden başlayan platform, alanında uzman akademisyenler, araştırmacılar ve yazarların katkılarıyla kapsamını her geçen gün genişletmeye devam edecek. ÇEBER: GÖK KUBBEDE İNSAN SESİ DOLAŞTIĞI MÜDDETÇE GELİŞECEK BİR ANSİKLOPEDİ OLACAK Tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada Gazi şehrin sahip olduğu güçlü potansiyel ve zengin coğrafi-kültürel mirasa dikkat çeken Gaziantep Valisi Kemal Çeber, şunları söyledi: “Beni en çok mutlu eden yönü şuydu. Tabii artık teknolojiyi ve imkanları da sonuna kadar kullandığımız için interaktif bir ansiklopedi olacak. Yani bitmeyecek. Sürekli sürekli bu gök kubbede insan sesi dolaştığı müddetçe gelişecek bir ansiklopedi olacak. Ama işte onun o güzelliği sağlayabilmesi için bizim temeli çok sağlam atmamız lazım.” “BU ANSİKLOPEDİ, GAZİANTEPLİYİM DİYEN YA DA GAZİANTEP’İ SEVİYORUM DİYEN HERKESİN ORTAK ESERİDİR” Gelecek nesillere şehirle ilgili bilgiye ulaşabilecekleri güçlü bir kaynak bırakıldığını ifade eden Vali Çeber, konuşmasını şu sözlerle tamamladı: “Hepimiz burada sorumluluk alacağız. Herkes arşivini, bilgisini kurumsal anlamda kendisinde bulunamayıp da Ankara'dan edinebileceği ve öyle netleştirebileceği hususları ve tüm teknik kapasitesini bu konuda sonuna kadar kullanmak zorundadır. Şehrimizi yeniden tanıyacağız. Bizim bu kente sorumluluğumuz var. Bunu ödemenin bir yolunu bize gösterdikleri için ve bu çalışma için. Bu ansiklopedi Gaziantepliyim diyen ya da Gaziantep’i seviyorum diyen herkesin işi.” ÖZGÜLER: HER NOKTASINDA BU ŞEHRİN BİR HİKAYESİ VAR Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Murat Özgüler ise ansiklopedi çalışmasının şehir hafızası açısından büyük önem taşıdığını vurgulayarak şunları söyledi: “Her noktasında bu şehrin bir hikayesi var. Tabii başta Kent Konseyi başkanımıza böyle bir işi yaptığı için çok teşekkür ediyoruz. Çünkü bütün şehirlerde olan büyük şehirlerde olan ve Gaziantep'te aslında ilk önce Gaziantep'te olması gereken bir şeyi şimdi yerine getirdiği için çok teşekkür ediyoruz. Bir Gaziantepli olmanın vasıflarını, erdemlerini tabii bundan sonraki nesillere biz bu erdemleri iletebilmek için doğru kaynak, doğru bilgi ve harmanlanmış, düzeltilmiş akademisyenler tarafından her noktası incelenmiş şekilde çok güzel şekilde gelecek nesilleri ifade etmek adına böyle bir ansiklopediyi yaptığı için bütün ekibin emeğine sağlık.” GÜZELBEY: GAZİANTEP ANSİKLOPEDİSİ’Nİ ŞEHRİMİZ ADINA OLUŞTURMA ÇABASI İÇERİSİNDEYİZ Lansman programı için seçilen mekânın tarihî ve kültürel özellikleri nedeniyle bilinçli bir tercih olduğunu belirten Gaziantep Kent Konseyi Başkanı Erdem Güzelbey, şunları söyledi: “Artık bu yeni dönemde keşif dijital çağda dijital ortamda oluyor. Ama bu olurken bilgiye ulaşımın kolay olduğu, fakat doğru bilgiye ulaşımın biraz daha zahmet ve araştırma gereken bir dünyadayız. Bu sebeple biz Gaziantep Ansiklopedisi'ni şehrimiz adına oluşturma çabası içerisindeyiz. Bunun tabii ki bizler geçmişten gelen sürecin bir devamı olarak görüyoruz.” Şehrin ruhunu yaşatmayı ve bu ruhu gelecek kuşaklara aktarmayı amaçladıklarını ifade eden Güzelbey, sözlerini şöyle tamamladı: “Bir bilim kurulumuz var, bilim heyetimiz var. Onların hakem kurulumundan geçmeden herhangi bir şekilde madde yayınlanmayacak. Bu istişare kurulumunda yer almak isteyen olan herkese de kapımız açık. Onu da söylemek isterim. Çünkü Gaziantep gönüllülükle millerin bir araya geldiği ve paydaşların arttıkça güçlendiği bir şehir. Biz çünkü bu şehir olarak esasında biraz geride kaldık ama en iyisini yapacağız. Biz Gaziantep Ansiklopedisi’nin uzun soluklu bir süreci olduğunu biliyoruz. Ve bu sürecin de bugün sizlerin de desteğiyle başladığını, bunun hep beraber kabullenerek büyüyeceğini biliyoruz. Bu sadece bu kurumların değil, Gaziantep'in, geçmişten gelenlerin de bu ansiklopedide emeği var. Gelecek kuşakların da bu ansiklopedide emeği olacak. Hepiniz buraya geldiğiniz için sonsuz teşekkür ediyoruz.” Programda ayrıca Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. Genel Müdürü Prof. Dr. Halil İbrahim Yakar, Gaziantep Ansiklopedisi’nin ortaya çıkış süreci, bilimsel altyapısı, kapsamı ve hedefleri hakkında kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi. Araştırmacı-yazar Nurel Taner ise yaptığı konuşmada “Gaziantepli” kavramını tarihsel, kültürel ve sosyolojik boyutlarıyla ele alarak katılımcılara önemli değerlendirmelerde bulundu.
16 Haziran 2026

BAŞKAN ŞAHİN, “BİR MERAK, BİR SORU, BİR CEVAP” PROGRAMINDA GENÇLERLE BULUŞTU

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, “Bir Merak, Bir Soru, Bir Cevap” Gençlik Buluşması Programı kapsamında öğrencilerle bir araya gelerek onların sorularını yanıtladı. Gençlerle samimi ve interaktif bir ortamda gerçekleştirilen program, 25 Aralık Kahramanlık Panoraması ve Müzesi Konferans Salonu’nda yoğun katılımla düzenlendi. Programa katılan yüzlerce öğrenci, Başkan Fatma Şahin’e hem kişisel yaşamına ilişkin hem de Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin projeleri, yatırımları ve uygulamaları hakkında merak ettikleri soruları yöneltti. ŞAHİN: “GELECEĞİMİZ ÇOK AYDINLIK” Başkan Fatma Şahin, programın açılışında yaptığı konuşmada gençlere duyduğu güveni ve sevgiyi dile getirerek, “Bu şehrin çocukları altın, bu şehrin çocukları çok kıymetli. Siz bizim hayatımızın meyvesi, en güzel gül ağacımız, en kıymetlimizsiniz. Geleceğimiz çok aydınlık” diye konuştu. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Eğitim, Gençlik ve Spor Hizmetleri Daire Başkanı Mustafa Özdal’ın moderatörlüğünde gerçekleşen program boyunca öğrenciler, kendilerine dağıtılan ikon kartlar aracılığıyla Başkan Şahin’e sorular yöneltti. Sorular arasında belediyenin yürüttüğü çalışmalar, Gaziantep’in tarihi ve kültürel mirası, gençlere yönelik projeler ve şehir vizyonuna ilişkin konular yer aldı. Programda zaman zaman öğrenciler de Başkan Şahin’in yönelttiği soruları yanıtladı. Doğru cevap veren öğrencilere akıllı saat ve forma hediye edilerek etkinliğe renk katıldı. Başkan Şahin, programa katılan öğrencilere Müzeyyen Erkul Gaziantep Bilim Merkezi gezisi, Rumkale ziyareti, piknik organizasyonu sözü ile sırt çantası, termos, bisiklet gibi çeşitli hediyeler verildi. Şarkıların seslendirildiği, eğlenceli ve keyifli anların yaşandığı gençlik buluşması, toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.
16 Haziran 2026

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR VE OĞUZELİ BELEDİYESİ İŞ BİRLİĞİYLE DERO KARACAVİRAN’A SOSYAL TESİS

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile Oğuzeli Belediyesi iş birliğinde Dero Karacaviran Kırsal Mahallesi’nde yapımı tamamlanan sosyal tesis düzenlenen törenle hizmete açıldı. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile Oğuzeli Belediyesi iş birliğinde, Turan Devletleri Konfederasyonu Genel Başkanı Faik Akyılmaz’ın girişimleriyle Dero Karacaviran Kırsal Mahallesi’nde 1,5 dönümlük alan üzerine inşa edilen sosyal tesis düzenlenen törenle hizmete açıldı. Tesis, bölge halkının taziye, toplantı ve sosyal etkinliklerde kullanabileceği şekilde planlandı. BAŞKAN ŞAHİN: ‘BİZ MİLLETE EFENDİ OLMAYA DEĞİL, HİZMETKAR OLMAYA GELDİK’ Açılış töreninde konuşan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, vatandaşlarla kader birliği yaptıklarını belirterek, “Biz millete efendi olmaya değil, hizmetkar olmaya geldik” dedi. Törende birlik, beraberlik ve dayanışma vurgusu öne çıkarken, protokol üyeleri tesisin bölge halkına hayırlı olması temennisinde bulundu. Başkan Fatma Şahin, göreve gelirken verdikleri sözleri hatırlatarak, “Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak dedik. Söz de karar da milletindir dedik. Halka hizmet, Hakk’a hizmettir dedik. Yaradılanı yaradandan ötürü seven anlayışın mensuplarıyız dedik. Biz millete efendi olmaya gelmedik, millete hizmetkar olmak için geldik” dedi. Yapılan hizmetlerin emekle ortaya çıktığını ifade eden Şahin, “Sevgi emektir. Biz niye çocuklarımızı çok seviyoruz? Çünkü onlar için çok emek veriyoruz. Burası da emekle ortaya çıktı. Biz bu millete kader birliği sözü verdik. İyi günde de kötü günde de, hastalıkta da sağlıkta da vatandaşımızın yanında olacağız dedik. Onların sevincini paylaşıp büyütmek, acılarını paylaşıp azaltmak için çalışıyoruz” diye konuştu. Barak Bölgesi’nin tarihi ve kültürel önemine dikkat çeken Şahin, “Burası Barak. On iki bin yıllık tarih bize emanet. Mezopotamya’dan Doğu Akdeniz’e uzanan kadim bir medeniyetin mirasına sahip çıkıyoruz” ifadelerini kullandı. Konuşmasının sonunda birlik ve dayanışma mesajı veren Şahin, “Ensar ruhu bugün burada ete kemiğe büründü. En kötüsü geride kaldı. Rabbim bizi cennete giden kullarından eylesin. Bütün kötülükleri içimizden alsın, iyilikleri çoğaltsın. Bu çadırın altındaki kardeşlerimize hem bu dünyayı cennet eylesin hem de cennetinde buluştursun. Eserimiz hayırlı uğurlu olsun” dedi. BAŞKAN ÖZTEKİN: “BU GÜZELLİK BÖLGEMİZE VERİLEN DEĞERİN GÖSTERGESİDİR” Oğuzeli Belediye Başkanı Bekir Öztekin ise tesisin yapım sürecini anlatarak, “Sayın Bakanımız bize, ‘Malzeme benden, işçilik sizden, burayı birlikte yapalım’ dedi. Biz de bu işe başladık ve tamamladık. Bu güzellik en başta Sayın Bakanımızın bölgemize hediyesidir. Kendisine gönülden teşekkür ediyorum” dedi. Hizmet üretmenin fedakarlık gerektirdiğini belirten Öztekin, “İmkanlarımız sınırlı olabilir. Doğal gazımız yok, petrolümüz yok. Ancak alın terimiz var. Alın teriyle hizmet üretmek kolay değil. Buna rağmen hayırseverlerimizle birlikte el ele vererek Oğuzeli’ne yeni eserler kazandırmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı. KAYMAKAM ERSÖZ: “TAZİYE EVLERİ DAYANIŞMANIN EN GÜÇLÜ SEMBOLLERİNDENDİR” Oğuzeli Kaymakamı Mikail Ersöz ise taziye evlerinin toplum hayatındaki önemine vurgu yaparak, “Aziz hemşehrilerim, taziye evleri sadece hüzünlerimizi paylaştığımız yerler değil, aynı zamanda birlik ve beraberliğimizi kuvvetlendirdiğimiz, komşuluk ve dayanışma hukukunu geliştirdiğimiz yerlerdir. Milletimizin en güçlü ve en kıymetli özelliklerinden biri, sadece sevinçte değil hüznünde de bir arada olabilmesidir” dedi. Ersöz, tesisin yapımında emeği geçenlere teşekkür ederek, “Bu eserin hayata geçmesine vesile olan Gaziantep Büyükşehir Belediyemize, başta Sayın Fatma Şahin’e, Belediye Başkanımız Bekir Öztekin’e, ilgili kurumlarımıza, hayırseverlerimize, emekçilerimize ve katkı sunan herkese teşekkür ediyorum” diye konuştu. MİLLETVEKİLİ CEVİZCİ: “EMEĞİ GEÇEN HERKESTEN ALLAH RAZI OLSUN” Halep Milletvekili Dr. Tarık Sulo Cevizci de konuşmasında, “Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatma Şahin’in bu tesisi bölgemize kazandırmasından dolayı kendisinden Allah razı olsun. Emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Beni buraya davet ettiğiniz için teşekkür ediyorum” dedi.
16 Haziran 2026

GÜNCEL

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi 'nin etkinlikleri ve duyuruları burada
Etkinlikler
Pzt
Sal
Çar
Per
Cum
Cmt
Paz
Geçmiş Bugün Gelecek

Mobil Uygulamalarımız

Birbirinden farklı özelliklerle yer alan mobil uygulamalarımız.
Visit Gaziantep
Aile Kart
Kadın Dostu
Genç Gaziantep

İşte bu yüzden #Gaziantep

Sosyal Medyada Bizi Takip Edebilirsiniz
Hacı Ökkeş Eruslu Parkımız #YeşilŞehirGaziantep 22 Haziran 2026
Gaziantep’e yakışır bir eser daha yükseliyor. 22 Haziran 2026
Şimdi #GaziantepeGelmeZamanı ❤️ 22 Haziran 2026
#GaziantepBüyükşehir Belediyemiz Yaz Spor Okulları için başvurular başladı. 19 Haziran 2026
GKS Müzik Akademisi’nde eğitim dönemi başlıyor. 19 Haziran 2026
#Günaydın ☀️ 🚈 19 Haziran 2026
5 önemli iş birliği protokolünü hayata geçirdik. 16 Haziran 2026
Doğanın kalbinde saklı bir güzellik... 09 Haziran 2026
📌 Hasan Celal Güzel Millet Bahçesi 06 Haziran 2026
Burası İslahiye ilçemizde, Değirmencik ile İdilli arasında… 03 Haziran 2026
153 Başvuru Formu