Anasayfa

Gaziantep

HABERLER

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nin son haberleri burada.

BAŞKAN ŞAHİN’DEN YAZ OKULLARI AÇIKLAMASI!

DOĞA, ÇEVRE, BİLİM, KÜLTÜR VE SANATI KAPSAYAN 250 BRANŞTA KURSLAR YER ALACAK Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, spor, sanat, bilim, kültür başta olmak üzere birçok branşta özenle hazırlanan yaz okullarının duyurusunu yaptı. Yoğun geçen eğitim-öğretim yılının ardından yaz tatilini verimli geçirebilmesi için Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, öğrenciler ve gençler için birbirinden farklı kurs ve atölyelerden oluşan kapsamlı bir yaz programı hazırladı. Aile Yılı kapsamında düzenlenen kurslara bu yıl, gelen talepler doğrultusunda dijital teknolojiler ve yapay zekâ eğitimleri de eklendi. Tüm öğrencilerin ilgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda gelişim göstermelerine katkı sağlayacak çalışma kapsamında, şehir genelindeki 80 tesiste 250 branşta kurs ve atölye düzenlenecek. Yaz okulları, okulların kapanmasının ardından pazartesi günü itibarıyla kapılarını öğrencilere açacak. ŞAHİN: KURSLARIMIZIN İÇİNDE HEM DİNLENME HEM EĞLENME HEM DE ÖĞRENME VAR Öğrencilerin dinlenirken de yaz kurslarında eğlenerek ve deneyimleyerek öğrenme fırsatı bulacağını belirten Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, şunları söyledi: “Geçen yıl yaz okullarımıza 100 bin kişinin katıldığı kültürden, sanattan, doğadan, çevreden, bilimden her noktada güzel bir şekilde atölyelerine katıldığı dönemlerde çok yüksek bir başarı elde ettik. Şimdi 12 yıllık tecrübeyle bu yıl yaz okullarımızı yeniden başlatıyoruz. Bu yıl farklı olarak Aile Yılı olması münasebetiyle geniş aile üzerinden dede, anneanne, babaanne, anne babalı programları da daha da güçlendirdik ve büyük ailenin daha güçlü bir şekilde yaz okulumuzun içinde olduğu kampları çoğalttık. Bu kampların içinde doğa, çevre, bilim, kültür, sanat, yaşam var. Kurslarımızın içinde hem dinlenme hem eğlenme hem de öğrenme var.” ÇOCUKLARIMIZI GELECEĞE HAZIRLAMAK İÇİN SÜREKLİ KENDİMİZİ GELİŞTİRİYORUZ, YENİLİYORUZ Başkan Fatma Şahin açıklamasının devamında, 21’inci yüzyılda yapay zekâ ve dijital teknolojilerin giderek daha fazla önem kazandığını vurgulayarak şunları söyledi: “Çocuklarımızı geleceğe hazırlamak için sürekli kendimizi geliştiriyoruz, yeniliyoruz. Bu yaz okulunda yapay zeka, kodlama atölyeleri de dahil, yapılması gereken dijital oyun tasarımları da dahil kendimizi bu anlamda da yeniledik, geliştirdik. Gençlerimizin bizden talep ettiği yeni atölyeler oluşturduk. Kim ne yapmak istiyorsa bunu yapacağı spor çalışmalarından bilimsel çalışmaya, yetenek taramasından doğayla baş başa çevre kamplarına kadar yaz okullarımızı çeşitlendirdik, çok güzel bir program hazırladık. Tamamen ücretsiz bu etkinliklerden, bu atölyelerden, bu görsellerden, bu sanattan, musikiden, resimden istifade etsinler. Günün sonunda çocuklarımız kendi sevdiği işi yaptığında hem yeteneğini keşfedecek hem bundan dolayı mutlu olacak.” Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından ücretsiz olarak sunulan yaz okulları, spor, sanat, bilim, teknoloji, kültür ve doğa temelli eğitimlerle çocukların ve gençlerin hem kişisel gelişimlerine katkı sağlayacak hem de yaz tatillerini verimli ve eğlenceli geçirmelerine imkan tanıyacak.
22 Haziran 2026

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR’DEN SINAVA HAZIRLANAN ÖĞRENCİLERE YKS TATBİKATI

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Mesleki Eğitim Kursları (GASMEK), 2026 Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na (YKS) hazırlanan öğrenciler için sınav öncesi tatbikat sınavı düzenledi. Gerçek sınav koşullarına uygun olarak gerçekleştirilen uygulama ile öğrenciler sınav atmosferini önceden deneyimleme, zaman yönetimi becerilerini geliştirme ve eksiklerini görme fırsatı buldu. GASMEK’LERLE BİNLERCE ÖĞRENCİYE EĞİTİM İMKANI Binlerce öğrenciye eğitim ve meslek sahibi olma imkanı sunan GASMEK’lerde bugüne kadar YKS-LGS Hazırlık Kurslarında 87 bin 345 öğrenciye, Sanat ve Mesleki Eğitim Kursları’nda 537 bin 892 kursiyere eğitim verildi. YKS- LGS Hazırlık Kurslarından ücretsiz olarak faydalanan öğrencilerin 15 bin 546’sı Üniversite, 524’ü Fen Lisesi, 2013’ü Anadolu Lisesi, 168’i Sosyal Bilimler Lisesi, 325’i Anadolu İmam Hatip Lisesi ve 563’ü Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olmak üzere 3 bin 593’ü Fen, Sosyal, Sağlık ve Anadolu Liselerine yerleşti. 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılında Gaziantep Merkez’de 8, İlçelerde 5 olmak üzere toplam 13 kurs merkezinde 80 derslikte 136 öğretmen ile 4 bin YKS Hazırlık, 11’nci sınıfta 700 öğrenci, 250 ara gruplar, LGS hazırlıkta 550 LGS olmak üzere 5 bin 500 öğrenciye de eğitim verildi.
19 Haziran 2026

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR, MERAL-BEYHAN USLU ALZHEİMER MERKEZİ’Nİ HİZMETE AÇTI

-GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR, MERAL-BEYHAN USLU ALZHEİMER MERKEZİ’Nİ HİZMETE AÇTI -YEREBAKAN’DAN BAŞKAN ŞAHİN’E ÖVGÜ DOLU SÖZLER Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından, hayırsever Beyhan Uslu’nun katkılarıyla yapımı tamamlanan ve hizmet vermeye hazır hale getirilen Meral-Beyhan Uslu Alzheimer Merkezi, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Sağlık Politikaları Başkanı, İstanbul Milletvekili Dr. Halit Yerebakan’ın katılımıyla düzenlenen törenle açıldı. Dr. Halit Yerebakan, açılışta yaptığı konuşmada Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’in hayata geçirdiği projelerin yalnızca bugünün ihtiyaçlarına değil, geleceğin gereksinimlerine de cevap verdiğini belirterek, “Fatma Şahin Başkanımızın yıllar boyunca ortaya koyduğu bu sosyal belediyecilik anlayışı burada açılışını yaptığımız bu merkezin ruhunda da kendisini gösteriyor ve göstermeye devam edecek” ifadelerini kullandı. Alzheimer hastalarının ve hasta yakınlarının yaşam kalitesini artırmak, aktif yaşlanmayı desteklemek ve toplum temelli bakım hizmetlerini güçlendirmek amacıyla hayata geçirilen Meral Beyhan Uslu Alzheimer Merkezi, Türkiye’nin en kapsamlı Alzheimer bakım ve destek merkezlerinden biri olarak öne çıkıyor. Açılış programında danışanlar tarafından hazırlanan mehter gösterisi büyük beğeni toplarken, 7 bin 340 metrekarelik arsa üzerine inşa edilen ve 1.600 metrekare kapalı kullanım alanına sahip merkezin teknik özellikleri ile sunacağı hizmetler hakkında katılımcılara bilgi verildi. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından yürütülen Yaşlı Destek Programı (YADES) desteği ve Gaziantep Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle hizmete açılan merkez; terapötik bahçesi, açık etkinlik alanları, rehabilitasyon ve eğitim birimleriyle birlikte güçlü fiziki altyapısı, modern donanımı ve çok yönlü hizmet modeli sayesinde yaklaşık 500 kişilik hizmet kapasitesine sahip bulunuyor. MERKEZDE YENİLİKÇİ UYGULAMALAR HAYATA GEÇİRİLECEK Merkez bünyesinde oluşturulan “Duyu Bütünleme Odası”, Alzheimer hastalarının bilişsel işlevlerini desteklemek, duyusal farkındalıklarını artırmak ve yaşam kalitelerini yükseltmek amacıyla tasarlandı. Görsel, işitsel, dokunsal ve hareket temelli uygulamalar sayesinde dikkat ve odaklanma becerilerinin geliştirilmesi, kaygı düzeylerinin azaltılması, zihinsel aktivitenin güçlendirilmesi ve günlük yaşam becerilerinin korunması hedefleniyor. DOĞANIN İYİLEŞTİRİCİ GÜCÜ TERAPÖTİK BAHÇEDE HAYAT BULUYOR Toplam 6 bin 540 metrekarelik açık alan üzerinde oluşturulan terapötik bahçede; duyusal bitkiler, yürüyüş yolları, dinlenme alanları ve hobi bahçelerinden oluşan özel bir tasarım hayata geçirildi. Alzheimer hastalarının doğayla etkileşim kurmaları, fiziksel aktivitelerini artırmaları, sosyal yaşamla bağlarını sürdürmeleri ve ruhsal iyilik hallerinin desteklenmesi amaçlanıyor. MERKEZ, BİLİMSEL ÇALIŞMALARLA DESTEKLENECEK Merkezde hizmet alan bireylerin sağlık ve psikososyal durumları düzenli olarak takip edilecek. Elde edilen veriler, Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Geriatri Anabilim Dalı iş birliğiyle yürütülecek bilimsel çalışmalarla desteklenecek. ŞAHİN: BİZ HEP BİRLİKTE BURAYI CENNET YAPACAĞIZ Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, programda yaptığı konuşmada Hayırsever Uslu ailelerine teşekkür ederek şunları söyledi: “Gaziantep Modeli tam olarak bu model. Gaziantep Modeli’ne baktığımız zaman birlikte rahmet var, birlikten kuvvet doğar modeli. Bizim medeniyetimiz bize bir talimat veriyor. ‘Annen baban yaşlanınca yanında of bile deme’. ‘Beli bükülmüş yaşlının, sütte bebeğin, otlayan hayvanın azabından korkun’ diyor. O senin dua kapındır, tecrübedir, hafızadır, muhabbettir, merhamettir, şefkattir. Hepimizin bir sınavı var. Nefis akıl birbirine sınav olur. Bu medeniyet bizi bunu verdi. İnsanların canı, malı, ailesi bize emanet. Engelli bir babanın çocuğu olarak aile büyüklerimle yaşadım. Dua kapın açık olursa Allah bütün makamları veriyor. Biz hep birlikte burayı cennet yapacağız. Buradaki bütün aileler çok faydalı. Buradaki bütün belediye başkanları çok faydalı işler yapıyor.” ÇEBER: HAYIR SEVERLERİN ALLAH SAYILARINI ARTIRSIN Gaziantep Valisi Kemal Çeber, Uslu ailesine sürekli verdiği desteklerden dolayı teşekkür ederek başladığı konuşmasında, “Ayda bir bizi bir açılışla buluşturup çok güzel hizmet veriyorlar. Nerede buluşalım diyenlere Uslu ailesinin bir sonraki açılışında diyoruz. Allah sayılarını artırsın. Bunu bir koordinasyon içerisinde yürütüyoruz. Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’e de çok teşekkür ediyorum” diye konuştu. YEREBAKAN: VEFAYI VE MERHAMETİ BÜYÜTMEK İÇİN BİR ARADAYIZ GAZİANTEP'TE AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Sağlık Politikaları Başkanı, İstanbul Milletvekili Dr. Halit Yerebakan, merkezin insan olmanın en güzel taraflarından birini sergilediğini aktararak şunları söyledi: “Vefayı ve merhameti büyütmek için bir aradayız Gaziantep'te. Bazı eserler evet taşla yapılır. Toprakla yapılır, betonla yapılır, demirle yapılır. Bazıları vardır ki gönülle yapılır. İşte böyle eserler gönülle inşa edilen eserlerdir. Öyle eserler vardır ki insanların hayatına dokunur. Yıllar geçse de hayırla yaşar ve hep o dua kapısının açık kalmasına vesile olur. İşte bugün açılışını gerçekleştirdiğimiz bu kıymetli merkez böyle bir merkezdir. Böyle bir eser Gaziantep'in tarihine Gaziantep'in gününe kalmıştır.” BUGÜN BURADA AÇILAN BU MERKEZ ÇINARLARIMIZA DA SAHİP ÇIKMAK İÇİN VAR OLACAK Alzheimer hastalığının modern çağın en önemli sağlık sorunlarından biri olduğunu, aktaran Yerebakan, ayrıca bir vicdani mesele olduğunu ekleyerek sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu hastalıkta insan bazen yavaş yavaş hatıralarının bile elinden alındığı bir döneme doğru gidiyor. Empati yapmamız gerekir. Bunun empatisinin bile zor olduğunun bilincindeyiz. Çınarlarımıza sahip çıkmak için de bu eserlerin yanında duruyoruz. Bugün burada açılan bu merkez çınarlarımıza da sahip çıkmak için var olacak. Buraya gelen vatandaşlarımız hizmet almanın ötesinde şefkat görecekler, destek görecekler ve yalnız olmadıklarını hissedecekler. İşte bugün burada açmış olduğumuz bu merkez hafızasına sahip çıkan bir medeniyetin de nişanesidir.” BAŞKAN ŞAHİN’İN BUGÜNÜN İHTİYAÇLARININ ÖTESİNDE GELECEĞİMİZİ VE MİLLETİMİZİ DÜŞÜNDÜĞÜNÜN GÖSTERGESİDİR ORTAYA KOYDUĞU ESERLER Konuşmasının son bölümünde merkezin açılışını duyduğunda katılmak için heyecanla Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile iletişime geçtiğini belirterek sözlerini şu ifadelerle tamamladı: “Diyoruz ki ‘Cumhurbaşkanımız göreve geldiği güne kadar biz günümüzün acil ihtiyaçlarına çözüm üreten bir ülkedeydik. Onun değiştirdiği anlayışla birlikte bugün attığımız adımlarla torunlarımızın ihtiyaçlarına çözüm üreten bir ülkeye dönüştük’. Fatma Başkanım bunun en canlı, en hayati örneklerinden biridir. Başkan Şahin’in bugünün ihtiyaçlarının ötesinde geleceğimizi ve milletimizi düşündüğünün göstergesidir ortaya koyduğu eserler. Fatma Şahin Başkanımızın yıllar boyunca ortaya koyduğu bu sosyal belediyecilik anlayışı burada açılışını yaptığımız bu merkezin ruhunda da kendisini gösteriyor ve göstermeye devam edecek.” YILMAZ: SADECE BÜROKRATLAR ARASINDA DEĞİL İHTİYAÇ HALİNDE VATANDAŞLARIN DA HAYIRSEVERLERİN DE BİR ARAYA GELME MODELİ Hayırları ve destekleriyle Beyhan Uslu ve Uslu Ailesi’nin dua aldıklarını belirten Şehitkamil Belediye Başkanı Umut Yılmaz ise şöyle konuştu: “Bu tarz yapılar sadece inşaatlar, bir yapının ötesinde. Çeken bilir bu işi. Bu işi yaşayan bilir. Sayın Fatma Şahin'in o anlayışını ortaya koyduğu Gaziantep Modeli anlayışıyla ne zaman biz Uslu Ailesi’nin yanına gittiğimizde boş dönmedik. Gaziantep Modeli budur. Sadece bürokratlar arasında veya yöneticiler arasında değil ihtiyaç halinde vatandaşların da hayırseverlerin de bir araya gelme modeli.” USLU: ELİMİZDEN GELDİĞİ KADAR MEMLEKETİMİZE HİZMET ETMEYE ÇALIŞIYORUZ Hayırsever Beyhan Uslu, açılışta yaptığı konuşmada merkezin yapım süreci ve hikayesine değinerek şunları söyledi: “‘İnsanı yaşat ki devlet yaşasın, millet yaşasın, ümmet yaşasın’ düsturuyla aile olarak elimizden geldiği kadar şehrimize destek vermek için sonuna kadar canımız fedadır bu memlekete, bu millete, bu bayrağa. Tabii biz öğüdünü özünden almış, ümmetten almış, sonra atalarımızdan almışız. Babam rahmetlinin bir sözü bizi çok bağlamıştı, çok umutlandırmıştı. Babam da derdi ki ‘Bir insan annesiz babasız büyüyebiliyormuş bu seviyeye gelebiliyormuş. Ama bir insan yoktur ki devletsiz, milletsiz, ezansız, bayraksız yaşayamayacağını öğrendim. Malım da mülküm de canım da bu devlete feda olsun’ demiştir. Biz de o düsturla elimizden geldiği kadar memleketimize hizmet etmeye çalışıyoruz.” ÖZTÜRK: İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ TESİS, TÜRKİYE'DE BİRÇOK İLKİ DE BERABERİNDE BARINDIRIYOR Gaziantep Üniversitesi Geriatri Bölüm Başkanı, GBB Bilim Kurulu Üyesi, Profesör Doktor Sayın Zeynel Abidin Öztürk programda yaptığı konuşmada merkezin modern tıbbın ve sosyal belediyecilik anlayışının bir arada olduğu bir çalışma olduğunu belirterek, “Bu ünitenin en büyük farkı ise sadece bu kişileri gündüz bakım evi olarak değerlendirmek değil, eş zamanlı olarak aslında bu kişilerin bakım desteğini sağlayabilecek bireylerin de hayatını kolaylaştıran bir alan olarak değerlendirmek gerekmektedir. Bu içinde bulunduğumuz tesis Türkiye'de birçok ilki de beraberinde barındırmaktadır. Duygusal yönden algı laboratuvarı olarak nitelendirdiğimiz kişilere medikal tedavi vermeksizin bireylerin mevcut psikiyatrik davranışsal sıkıntılarını az sayıda ilaçla ya da ilaçsız kontrol altında almayı yardımcı olabilecek bir ünite olarak Türkiye'de ilk örneğini sunmaktadır” diye konuştu. Programda ayrıca merkezden yararlanan Fatma Gönül ve Mehmet Boztepe de deneyimlerini paylaşarak yaşadıkları süreci anlattı. Konuşmaların ardından açılış kurdelesi kesilerek merkez resmen hizmete açıldı. Törende ayrıca hayırsever Beyhan Uslu’ya katkılarından dolayı plaket ve çeşitli hediyeler takdim edildi. Programın ardından protokol üyeleri merkezi gezerek incelemelerde bulundu ve yetkililerden bilgi aldı. YENİ MERKEZLE HİZMET KAPASİTESİ ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ARTIRILDI Moral Evi Alzheimer Merkezi’nde bugüne kadar Alzheimer tanısı almış yaklaşık 3 bin 600 yaşlı bireye ev ziyareti gerçekleştirildi. Yapılan sosyal inceleme ve değerlendirmeler sonucunda hizmet kriterlerine uygun olduğu belirlenen 657 danışana hizmet verilirken, bilişsel, fiziksel, sosyal ve psikososyal destek çalışmaları kapsamında toplam 10 bin 937 seans düzenlendi. Artan talep, elde edilen tecrübe ve hizmet ihtiyacının büyümesi doğrultusunda mevcut merkezin fiziki kapasitesinin yetersiz kalması üzerine Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen yeni tesisle birlikte hizmet kapasitesi önemli ölçüde artırılmış oldu.
17 Haziran 2026

GEÇMİŞİN GELECEĞE EMANETİ: GAZİANTEP ANSİKLOPEDİSİ TANITILDI

ANSİKLOPEDİYE DİJİTAL ORTAMDA TEK TIKLA ULAŞMAK MÜMKÜN! Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Gaziantep Valiliği, Gaziantep Kent Konseyi ve GBB Kültür A.Ş. iş birliğinde hayata geçirilen Gaziantep Ansiklopedisi’nin tanıtım programı yoğun katılımla gerçekleştirildi. Gaziantep’in tarihi, kültürel ve toplumsal hafızasını bilimsel bir yaklaşımla kayıt altına almayı hedefleyen projenin tanıtımı, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Emekliler Lokali’nde düzenlenen programla kamuoyuna sunuldu. ŞEHRİN BİNLERCE YILLIK MEDENİYET BİRİKİMİ DİJİTAL ORTAMDA YAŞATILACAK Şehrin binlerce yıllık medeniyet birikimini dijital ortamda erişilebilir, güncellenebilir ve sürdürülebilir bir bilgi kaynağına dönüştürmeyi amaçlayan proje kapsamında; Gaziantep’in tarihi, kültürü, dili, folkloru, edebiyatı, sanatı, mimarisi, gastronomisi, inanç hayatı, arkeolojik mirası ve yetiştirdiği önemli şahsiyetler bilimsel ölçütler doğrultusunda kayıt altına alınacak. Araştırmacılar, öğrenciler, öğretmenler, kültür insanları, medya mensupları ve Gaziantep’e ilgi duyan herkes için önemli bir başvuru kaynağı olması hedeflenen Gaziantep Ansiklopedisi, yeni maddeler ve akademik çalışmalarla sürekli gelişen dinamik bir şehir hafızası platformu olarak hizmet verecek. Yayın hayatına adresi üzerinden başlayan platform, alanında uzman akademisyenler, araştırmacılar ve yazarların katkılarıyla kapsamını her geçen gün genişletmeye devam edecek. ÇEBER: GÖK KUBBEDE İNSAN SESİ DOLAŞTIĞI MÜDDETÇE GELİŞECEK BİR ANSİKLOPEDİ OLACAK Tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada Gazi şehrin sahip olduğu güçlü potansiyel ve zengin coğrafi-kültürel mirasa dikkat çeken Gaziantep Valisi Kemal Çeber, şunları söyledi: “Beni en çok mutlu eden yönü şuydu. Tabii artık teknolojiyi ve imkanları da sonuna kadar kullandığımız için interaktif bir ansiklopedi olacak. Yani bitmeyecek. Sürekli sürekli bu gök kubbede insan sesi dolaştığı müddetçe gelişecek bir ansiklopedi olacak. Ama işte onun o güzelliği sağlayabilmesi için bizim temeli çok sağlam atmamız lazım.” “BU ANSİKLOPEDİ, GAZİANTEPLİYİM DİYEN YA DA GAZİANTEP’İ SEVİYORUM DİYEN HERKESİN ORTAK ESERİDİR” Gelecek nesillere şehirle ilgili bilgiye ulaşabilecekleri güçlü bir kaynak bırakıldığını ifade eden Vali Çeber, konuşmasını şu sözlerle tamamladı: “Hepimiz burada sorumluluk alacağız. Herkes arşivini, bilgisini kurumsal anlamda kendisinde bulunamayıp da Ankara'dan edinebileceği ve öyle netleştirebileceği hususları ve tüm teknik kapasitesini bu konuda sonuna kadar kullanmak zorundadır. Şehrimizi yeniden tanıyacağız. Bizim bu kente sorumluluğumuz var. Bunu ödemenin bir yolunu bize gösterdikleri için ve bu çalışma için. Bu ansiklopedi Gaziantepliyim diyen ya da Gaziantep’i seviyorum diyen herkesin işi.” ÖZGÜLER: HER NOKTASINDA BU ŞEHRİN BİR HİKAYESİ VAR Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Murat Özgüler ise ansiklopedi çalışmasının şehir hafızası açısından büyük önem taşıdığını vurgulayarak şunları söyledi: “Her noktasında bu şehrin bir hikayesi var. Tabii başta Kent Konseyi başkanımıza böyle bir işi yaptığı için çok teşekkür ediyoruz. Çünkü bütün şehirlerde olan büyük şehirlerde olan ve Gaziantep'te aslında ilk önce Gaziantep'te olması gereken bir şeyi şimdi yerine getirdiği için çok teşekkür ediyoruz. Bir Gaziantepli olmanın vasıflarını, erdemlerini tabii bundan sonraki nesillere biz bu erdemleri iletebilmek için doğru kaynak, doğru bilgi ve harmanlanmış, düzeltilmiş akademisyenler tarafından her noktası incelenmiş şekilde çok güzel şekilde gelecek nesilleri ifade etmek adına böyle bir ansiklopediyi yaptığı için bütün ekibin emeğine sağlık.” GÜZELBEY: GAZİANTEP ANSİKLOPEDİSİ’Nİ ŞEHRİMİZ ADINA OLUŞTURMA ÇABASI İÇERİSİNDEYİZ Lansman programı için seçilen mekânın tarihî ve kültürel özellikleri nedeniyle bilinçli bir tercih olduğunu belirten Gaziantep Kent Konseyi Başkanı Erdem Güzelbey, şunları söyledi: “Artık bu yeni dönemde keşif dijital çağda dijital ortamda oluyor. Ama bu olurken bilgiye ulaşımın kolay olduğu, fakat doğru bilgiye ulaşımın biraz daha zahmet ve araştırma gereken bir dünyadayız. Bu sebeple biz Gaziantep Ansiklopedisi'ni şehrimiz adına oluşturma çabası içerisindeyiz. Bunun tabii ki bizler geçmişten gelen sürecin bir devamı olarak görüyoruz.” Şehrin ruhunu yaşatmayı ve bu ruhu gelecek kuşaklara aktarmayı amaçladıklarını ifade eden Güzelbey, sözlerini şöyle tamamladı: “Bir bilim kurulumuz var, bilim heyetimiz var. Onların hakem kurulumundan geçmeden herhangi bir şekilde madde yayınlanmayacak. Bu istişare kurulumunda yer almak isteyen olan herkese de kapımız açık. Onu da söylemek isterim. Çünkü Gaziantep gönüllülükle millerin bir araya geldiği ve paydaşların arttıkça güçlendiği bir şehir. Biz çünkü bu şehir olarak esasında biraz geride kaldık ama en iyisini yapacağız. Biz Gaziantep Ansiklopedisi’nin uzun soluklu bir süreci olduğunu biliyoruz. Ve bu sürecin de bugün sizlerin de desteğiyle başladığını, bunun hep beraber kabullenerek büyüyeceğini biliyoruz. Bu sadece bu kurumların değil, Gaziantep'in, geçmişten gelenlerin de bu ansiklopedide emeği var. Gelecek kuşakların da bu ansiklopedide emeği olacak. Hepiniz buraya geldiğiniz için sonsuz teşekkür ediyoruz.” Programda ayrıca Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. Genel Müdürü Prof. Dr. Halil İbrahim Yakar, Gaziantep Ansiklopedisi’nin ortaya çıkış süreci, bilimsel altyapısı, kapsamı ve hedefleri hakkında kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi. Araştırmacı-yazar Nurel Taner ise yaptığı konuşmada “Gaziantepli” kavramını tarihsel, kültürel ve sosyolojik boyutlarıyla ele alarak katılımcılara önemli değerlendirmelerde bulundu.
16 Haziran 2026

BAŞKAN ŞAHİN, “BİR MERAK, BİR SORU, BİR CEVAP” PROGRAMINDA GENÇLERLE BULUŞTU

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, “Bir Merak, Bir Soru, Bir Cevap” Gençlik Buluşması Programı kapsamında öğrencilerle bir araya gelerek onların sorularını yanıtladı. Gençlerle samimi ve interaktif bir ortamda gerçekleştirilen program, 25 Aralık Kahramanlık Panoraması ve Müzesi Konferans Salonu’nda yoğun katılımla düzenlendi. Programa katılan yüzlerce öğrenci, Başkan Fatma Şahin’e hem kişisel yaşamına ilişkin hem de Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin projeleri, yatırımları ve uygulamaları hakkında merak ettikleri soruları yöneltti. ŞAHİN: “GELECEĞİMİZ ÇOK AYDINLIK” Başkan Fatma Şahin, programın açılışında yaptığı konuşmada gençlere duyduğu güveni ve sevgiyi dile getirerek, “Bu şehrin çocukları altın, bu şehrin çocukları çok kıymetli. Siz bizim hayatımızın meyvesi, en güzel gül ağacımız, en kıymetlimizsiniz. Geleceğimiz çok aydınlık” diye konuştu. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Eğitim, Gençlik ve Spor Hizmetleri Daire Başkanı Mustafa Özdal’ın moderatörlüğünde gerçekleşen program boyunca öğrenciler, kendilerine dağıtılan ikon kartlar aracılığıyla Başkan Şahin’e sorular yöneltti. Sorular arasında belediyenin yürüttüğü çalışmalar, Gaziantep’in tarihi ve kültürel mirası, gençlere yönelik projeler ve şehir vizyonuna ilişkin konular yer aldı. Programda zaman zaman öğrenciler de Başkan Şahin’in yönelttiği soruları yanıtladı. Doğru cevap veren öğrencilere akıllı saat ve forma hediye edilerek etkinliğe renk katıldı. Başkan Şahin, programa katılan öğrencilere Müzeyyen Erkul Gaziantep Bilim Merkezi gezisi, Rumkale ziyareti, piknik organizasyonu sözü ile sırt çantası, termos, bisiklet gibi çeşitli hediyeler verildi. Şarkıların seslendirildiği, eğlenceli ve keyifli anların yaşandığı gençlik buluşması, toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.
16 Haziran 2026

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR VE OĞUZELİ BELEDİYESİ İŞ BİRLİĞİYLE DERO KARACAVİRAN’A SOSYAL TESİS

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile Oğuzeli Belediyesi iş birliğinde Dero Karacaviran Kırsal Mahallesi’nde yapımı tamamlanan sosyal tesis düzenlenen törenle hizmete açıldı. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile Oğuzeli Belediyesi iş birliğinde, Turan Devletleri Konfederasyonu Genel Başkanı Faik Akyılmaz’ın girişimleriyle Dero Karacaviran Kırsal Mahallesi’nde 1,5 dönümlük alan üzerine inşa edilen sosyal tesis düzenlenen törenle hizmete açıldı. Tesis, bölge halkının taziye, toplantı ve sosyal etkinliklerde kullanabileceği şekilde planlandı. BAŞKAN ŞAHİN: ‘BİZ MİLLETE EFENDİ OLMAYA DEĞİL, HİZMETKAR OLMAYA GELDİK’ Açılış töreninde konuşan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, vatandaşlarla kader birliği yaptıklarını belirterek, “Biz millete efendi olmaya değil, hizmetkar olmaya geldik” dedi. Törende birlik, beraberlik ve dayanışma vurgusu öne çıkarken, protokol üyeleri tesisin bölge halkına hayırlı olması temennisinde bulundu. Başkan Fatma Şahin, göreve gelirken verdikleri sözleri hatırlatarak, “Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak dedik. Söz de karar da milletindir dedik. Halka hizmet, Hakk’a hizmettir dedik. Yaradılanı yaradandan ötürü seven anlayışın mensuplarıyız dedik. Biz millete efendi olmaya gelmedik, millete hizmetkar olmak için geldik” dedi. Yapılan hizmetlerin emekle ortaya çıktığını ifade eden Şahin, “Sevgi emektir. Biz niye çocuklarımızı çok seviyoruz? Çünkü onlar için çok emek veriyoruz. Burası da emekle ortaya çıktı. Biz bu millete kader birliği sözü verdik. İyi günde de kötü günde de, hastalıkta da sağlıkta da vatandaşımızın yanında olacağız dedik. Onların sevincini paylaşıp büyütmek, acılarını paylaşıp azaltmak için çalışıyoruz” diye konuştu. Barak Bölgesi’nin tarihi ve kültürel önemine dikkat çeken Şahin, “Burası Barak. On iki bin yıllık tarih bize emanet. Mezopotamya’dan Doğu Akdeniz’e uzanan kadim bir medeniyetin mirasına sahip çıkıyoruz” ifadelerini kullandı. Konuşmasının sonunda birlik ve dayanışma mesajı veren Şahin, “Ensar ruhu bugün burada ete kemiğe büründü. En kötüsü geride kaldı. Rabbim bizi cennete giden kullarından eylesin. Bütün kötülükleri içimizden alsın, iyilikleri çoğaltsın. Bu çadırın altındaki kardeşlerimize hem bu dünyayı cennet eylesin hem de cennetinde buluştursun. Eserimiz hayırlı uğurlu olsun” dedi. BAŞKAN ÖZTEKİN: “BU GÜZELLİK BÖLGEMİZE VERİLEN DEĞERİN GÖSTERGESİDİR” Oğuzeli Belediye Başkanı Bekir Öztekin ise tesisin yapım sürecini anlatarak, “Sayın Bakanımız bize, ‘Malzeme benden, işçilik sizden, burayı birlikte yapalım’ dedi. Biz de bu işe başladık ve tamamladık. Bu güzellik en başta Sayın Bakanımızın bölgemize hediyesidir. Kendisine gönülden teşekkür ediyorum” dedi. Hizmet üretmenin fedakarlık gerektirdiğini belirten Öztekin, “İmkanlarımız sınırlı olabilir. Doğal gazımız yok, petrolümüz yok. Ancak alın terimiz var. Alın teriyle hizmet üretmek kolay değil. Buna rağmen hayırseverlerimizle birlikte el ele vererek Oğuzeli’ne yeni eserler kazandırmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı. KAYMAKAM ERSÖZ: “TAZİYE EVLERİ DAYANIŞMANIN EN GÜÇLÜ SEMBOLLERİNDENDİR” Oğuzeli Kaymakamı Mikail Ersöz ise taziye evlerinin toplum hayatındaki önemine vurgu yaparak, “Aziz hemşehrilerim, taziye evleri sadece hüzünlerimizi paylaştığımız yerler değil, aynı zamanda birlik ve beraberliğimizi kuvvetlendirdiğimiz, komşuluk ve dayanışma hukukunu geliştirdiğimiz yerlerdir. Milletimizin en güçlü ve en kıymetli özelliklerinden biri, sadece sevinçte değil hüznünde de bir arada olabilmesidir” dedi. Ersöz, tesisin yapımında emeği geçenlere teşekkür ederek, “Bu eserin hayata geçmesine vesile olan Gaziantep Büyükşehir Belediyemize, başta Sayın Fatma Şahin’e, Belediye Başkanımız Bekir Öztekin’e, ilgili kurumlarımıza, hayırseverlerimize, emekçilerimize ve katkı sunan herkese teşekkür ediyorum” diye konuştu. MİLLETVEKİLİ CEVİZCİ: “EMEĞİ GEÇEN HERKESTEN ALLAH RAZI OLSUN” Halep Milletvekili Dr. Tarık Sulo Cevizci de konuşmasında, “Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatma Şahin’in bu tesisi bölgemize kazandırmasından dolayı kendisinden Allah razı olsun. Emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Beni buraya davet ettiğiniz için teşekkür ediyorum” dedi.
16 Haziran 2026

BÜYÜKŞEHİR’DEN “2024-2025 SEZONU OKUL SPORLARI ENLERİ” PROGRAMI

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Gaziantep Valiliği Koordinasyonunda Gaziantep İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve Gaziantep Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü iş birliğiyle 2024-2025 Okul Sporları sezonunda Ulusal düzeyde Türkiye derecesi elde eden 82 okulun dereceye giren öğrencileri ile “Okul Sporları Enleri” programı düzenlendi. Büyükşehir Belediyesi Onat Kutlar Tiyatro Salonu’nda düzenlenen programda sezon içerisinde en fazla sporcu lisansı çıkaran, oyuncu kartı çıkaran, kupa kazanan ve madalya kazanan 16 okul ve 82 okul içerisinde dereceye girenlere plaket ve ödül takdim edildi. Okul Sporları için hazırlanan tanıtım videosunun gösterimi ve Geleneksel Çocuk Oyunları faaliyetlerini anlatan tanıtım videosunun gösteriminin ardından protokol konuşmalarına geçildi. Programa, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Gaziantep Valisi Kemal Çeber, Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürü Önder Arpacı, Gençlik ve Spor İl Müdürü Numan Nafiz Şahin katıldı. ŞAHİN: SİZ BU ŞEHRİN ENLERİ VE İLKLERİSİNİZ Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin yaptığı konuşmada başarı gösteren tüm öğrencileri, eğitmenlerini ve ailelerini tebrik ederek, “Allah’ın sevdiği en güzel genç, kötülüklerden arınıp iyiliklerle kuşanan gençlerdir. İşte o sizsiniz. Cumhurbaşkanımızla yola çıktığımızda hiçbir şey eksisi gibi olmayacak dedi. Bu ülkeyi eğitim şehri, bilim şehri, spor şehri yapacağız dedi. Çocuk dostu, aile dostu olmak. Yüreğinizde olmak. Size fırsat vermek. Tam bunun için buradayız. 1994’te Aziz İstanbul'da atılan tohum, bu şehirde kocaman bir ormana dönüştü. Bu ormanda her birinizin emeği var. İnancınız, aşkınız, gayretiniz var. Başkan olarak sizi çok seviyorum ben. Siz Gazi şehrin en başarılı çocuklarısınız. Enleri ve ilklerisiniz” diye konuştu. ÇEBER: BİZE, SPOR YAPAN GENÇLER LAZIM Gaziantep Valisi Kemal Çeber programda yaptığı konuşmada sporcuların önemine vurgu yaparak, “Bize, spor yapan gençler lazım. Spor olmadan hayatımızın bir bölümünde o yer etmeden modern bir ülke olmamız, medeni bir ülke olmamız, gelişmiş bir ülke olmamız çok mümkün değil. Cumhurbaşkanımızın önderliğinde artık muhteşem okullar yapıyor. İçinde akıllı tahtalar, laboratuvarlar, her şeyimiz var. Gaziantep'teki fark nereden ortaya çıkıyor. Biz, şurada gördüğünüz büyükleriniz olarak büyük bir koordinasyon içerisinde, yani devletin kurumlarının yanına yerel yönetimin gücünü ekliyoruz” ifadelerini kullandı. Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürü Önder Arpacı, başarı elde eden öğrencileri tebrik ederek, “İnanıyorum ki ekmiş olduğumuz bu güzel sevgi toprağında daha güzel güller yeşerecek ve gazi şehrimizi daha da şahlandıracak, zirveye taşıyacak. Daima zirveye diyorum. Biz de hayallerimizi gerçekleştirmek için inşallah daha da büyük işlere imza atacağız” diye konuştu. Gençlik ve Spor İl Müdürü Numan Nafiz Şahin, programda yaptığı konuşmada sezonun ilk haftasında 2026’nında enlerini yapacağını umut ettiğini belirterek, “Sporun temelinin aslında burada atıldığı, bütün köklerinin buradan başladığı kenarda kalmış, ötelenmiş hiçbir çocuğun kalmaması vesilesiyle okul sporlarını çok önemsiyoruz. Bu anlamda da 2024-2025 sezonu boyunca emek vermiş, yarışmalara gitmiş, bölge şampiyonluğuna gitmiş, bizim ülkemizi Türkiye şampiyonalarında temsil etmiş evlatlarımızı ödüllendirdiğimiz önemli bir gündeyiz” açıklamasında bulundu. ŞEHRİN BAŞARILI SPORCULARINA ÖDÜLLERİ TAKDİM EDİLDİ Açılış konuşmasının ardından protokol tarafından okul sporları birimi ve milli eğitim spor biriminde görev yapan tüm personellere, 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Okul Sporları Takım Müsabakaları’nda derece elde eden okullara, 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Okul Sporları faaliyetleri kapsamında en fazla lisanslı öğrenciye sahip olan, geleneksel çocuk oyunları sistemine en fazla oyuncu kartı ekleyen, en fazla kupa kazanan ve en fazla madalya kazanan okullara bisiklet, madalya ve plaket hediye edildi. Okullara ödülleri, okul müdürlerine ve beden eğitimi ve spor öğretmenlerine takdim edildi. Azimleri, disiplinleri ve üstün performanslarıyla gururlandıran 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Okul Sporları Beyzbol Yıldız Erkekler Kategorisinde Türkiye birinciliği elde eden Kocatepe Ortaokulu öğrencileri, 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Okul Sporları Dart Gençler A Kızlar Kategorisinde Türkiye birinciliği elde ederek ülke çapında adını zirveye taşıyan Şehitkamil Anadolu Lisesi öğrencileri ile 2024-2025 Okul Sporları Futbol Gençler A Erkekler Kategorisinde Türkiye ikincisi olan Adil Sani Konukoğlu Spor Lisesinin 18 sporcusuna ödülleri takdim edildi. Okul Sporları Floor Curling Yıldızlar ve Küçükler Kategorisinde Türkiye ikincisi olan Azize-Abdulkadir Hamamcıoğlu Ortaokulunun 5 sporcusu, Okul Sporları Halk Oyunları Yıldızlar Kategorisinde Türkiye ikincisi olan Dokuzyol Ortaokulunun 16 sporcusu, Okul Sporları Halk Oyunları Gençler A Kategorisinde Türkiye ikincisi olan Kamil Ocak Spor Lisesinin 16 sporcusu, Okul Sporları Kriket Yıldız Kızlar Kategorisinde Türkiye ikincisi olan Namık Kemal Ortaokulunun 16 sporcusu ve Okul Sporları Beyzbol Gençler A Erkekler Kategorisinde Türkiye ikincisi olan Nizip Spor Lisesinin 15 sporcusu protokol tarafından ödüllendirildi. 2024-2025 Okul Sporları Futbol Gençler A Erkekler Kategorisinde Türkiye üçüncüsü olan Adil Sani Konukoğlu Spor Lisesi 35 sporcusuyla; Beyzbol Küçük Erkekler Kategorisinde Türkiye üçüncüsü olan Gevence Ortaokulu 14 sporcusuyla; Floor Curling Gençler A Erkekler Kategorisinde Türkiye üçüncüsü olan Güzeldere Anadolu Lisesi 3 sporcusuyla; Softbol Yıldız Kızlar Kategorisinde Türkiye üçüncüsü olan Kocatepe Ortaokulu 13 sporcusuyla; Halk Oyunları Gençler A Kategorisinde Türkiye üçüncüsü olan Necip Fazıl Kısakürek Anadolu Lisesi 18 sporcusuyla; Softbol Gençler A ve Kriket Gençler A kategorilerinde Türkiye üçüncüsü olan Nizip Spor Lisesi 47 sporcusuyla; Su Topu Gençler A ve Yıldızlar kategorilerinde Türkiye üçüncüsü olan Şahinbey Ezogelin Halk Eğitim Merkezi ise 32 sporcusuyla ödüllerin sahibi oldu. Şehir genelinde en çok Geleneksel Çocuk Oyunları oyuncu kartı oluşturarak destek sağlayan Şehit Adem Yavuz İlkokulu, Alparslan İlkokulu, Cumhuriyet Ortaokulu ve Kıbrıs Ortaokulunun okul müdürleri ile öğretmenlerine ödülleri verildi. Şehirde en çok madalya kazanarak başarı elde eden Özel Gaziantep Kolej Vakfı İlkokulu, Naciye Mehmet Gençten Ortaokulu ve Özel Sanko Koleji Anadolu Lisesinin; en çok kupa kazanarak başarı elde eden Özel Gaziantep Nesibe Aydın İlkokulu, Özel İstek Gaziantep Ortaokulu ve Oğuzeli Anadolu Lisesinin okul müdürleri ile öğretmenleri ödüllerini aldı. Plaket ve hediyelerin takdiminin ardından başarılı sporculara bisikletleri verildi. Program, toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.
16 Haziran 2026

BÜYÜKŞEHİR, TADIM, İPEK YÜCEL SANAT VE EĞİTİM MERKEZİ BİNASI YAPIMI İÇİN PROTOKOL İMZALADI

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ve Hayırsever Yücel ailesi iş birliğinde Beştepe Mahallesi’ne yapılacak Gaziantep Sanat ve Meslek Eğitim Kursları (GASMEK) binası yapımı için protokol imzalandı. Eğitim binası, Tadım ailesi tarafından bölgenin Şahinbey ilçesi tarafında Onkoloji bölgesinde ve Güneyşehir’e hitap eden 20 bin metre kare arazinin üzerine yaptırılacak. 20 bin metre kare arazide geniş yeşil alanda 6 bin metre kare oturum fonksiyonlu, içerisinde ilk defa Gaziantep’te yapılacak Aile Kütüphanesi, GASMEK, çocuk kütüphanesinin bulunacağı eğitim amaçlı hizmet binası şehre kazandırılacak. ŞAHİN: BİR YIL SONRA TÜRKİYE'NİN İLK AİLE KÜTÜPHANESİNİ DE AÇMIŞ OLACAĞIZ Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Tadım ailesinin her bir mensubuna ve çalışanlarına çok teşekkür ederek, “Bunun adı Gaziantep modeli. Bu modelinin adının niye Gaziantep modeli olduğunu anlamak için Tadım’ı anlamak lazım. Tadım’ın markalaşma süreci var, Tadım’ı Tadım yapan bir vizyon var. İhracat var, istihdam var, uluslararası alanda evrensellik var ve bütün dünyaya ağız tadı veren bir bakış açısı var. Ama aile doğduğu yerde, elde ettiği gelirle, çocuk dostu, genç dostu, aile dostu bir merkez yapmak için bize geldiler. Biz böyle bir merkez yapmak istiyoruz dediler. Bu ailemizin vizyonu için İpek Hanım'ın şahsında bütün aileye hürmetle saygılarımı sunuyorum. Rabbim sayılarını çoğaltsın. Şehrimize hayırlı uğurlu olsun. Allah'ın izniyle bir yıl sonra Türkiye'nin ilk aile kütüphanesini de açmış olacağız” diye konuştu. Hayırsever İpek Yücel protokol töreninde yaptığı açıklamada “Bize bu fırsatı verdiğiniz için çok mutluyuz. Gaziantep'imize, gençlerimize ve ülkemize faydalı olmasını diliyoruz. Çok teşekkür ederim” ifadelerini kullandı. Hayırsever Ayşegül Yücel ise “Umarım gençler için verimli bir merkez olur hayırlı uğurlu olmasını diliyorum” dedi. İmza törenin ardından toplu fotoğraf çekimiyle program sonlandı.
15 Haziran 2026

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR HAFTAYA 5 YENİ PROJEYLE BAŞLADI

EĞİTİM, SPOR VE DİJİTAL ALANDA YENİ PROTOKOLLER İMZALANDI Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, haftaya eğitim, spor ve dijital dönüşüm alanlarında hayata geçirilecek 5 yeni iş birliği protokolüyle başladı. Hayatın her alanında yürüttüğü çalışmaları “Gaziantep Modeli” anlayışıyla toplumun tüm kesimlerine ulaştıran Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, yeni iş birliği protokollerini Gaziantep Valiliği Fuaye Salonu’nda düzenlenen imza töreniyle hayata geçirdi. Valilik koordinasyonunda yürütülecek projelerle eğitimden mesleki gelişime, e-spordan dijital farkındalığa kadar birçok alanda önemli adımlar atılacak. EĞİTİMDE DENEME SINAVI DESTEĞİ Protokoller kapsamında Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde, MEB’e bağlı okullarda öğrenim gören akademik başarı düzeyi yüksek ancak maddi imkanları yetersiz ortaokul 8. sınıf ve lise 12. sınıf öğrencilerine eğitim desteği sağlanacak. Proje kapsamında 12. sınıf öğrencilerine yönelik 156 bin adet 11 serilik YKS ve Yabancı Dil Kazanım Değerlendirme Sınavı, 8. sınıf öğrencilerine yönelik ise 201 bin adet 6 serilik LGS Kazanım Değerlendirme Sınavı uygulanacak. İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile gerçekleştirilen bir diğer iş birliği ise KÜSGET Bölgesi’nde hayata geçirilecek. Ortaokul eğitimini tamamladıktan sonra örgün eğitim dışında kalan gençlerin erken yaşta mesleki beceri kazanmasını sağlamak, genç işsizliği ve suça sürüklenme riskini azaltmak amacıyla mesleki eğitim merkezine kayıtlı ve işletmelerde eğitimine devam eden öğrenciler için KÜSGET Bölgesi’nde yeni bir eğitim merkezi oluşturulacak. MESLEKİ EĞİTİMDE YENİ DÖNEM MESEM kapsamında 10 derslikten oluşan ve 500 öğrenciye hizmet verecek eğitim merkezi İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne tahsis edilecek. Böylece ortaokul eğitimini tamamladıktan sonra örgün eğitim dışında kalan gençlerin erken yaşta mesleki beceri edinmeleri desteklenecek, genç işsizliğinin azaltılması ve istihdamın artırılması hedeflenecek. GAZİANTEP AMATÖR E-SPOR LİGİ KURULUYOR Gençlerin dijital spor alanındaki gelişimini desteklemek, rekabetçi oyun kültürünü sağlıklı ve bilinçli bir şekilde yaygınlaştırmak amacıyla Gaziantep Amatör E-Spor Ligi kuruluyor. Projeyle gençlerin stratejik düşünme, takım çalışması, kriz anlarında hızlı karar verme ve analitik problem çözme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenirken, e-spor organizasyonları aracılığıyla yalnızca dijital yetkinliklerine değil sosyal, kültürel ve sportif gelişimlerine de katkı sağlanacak. Ayrıca kurumlar arası güçlü iş birliğiyle kalıcı, kurumsal ve sürdürülebilir bir amatör e-spor ekosisteminin oluşturulması amaçlanıyor. Yeni amatör lig, Gaziantep Valiliği koordinasyonunda Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Gaziantep Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Gaziantep Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu (ASKF) iş birliğiyle yürütülecek. GENÇLER “DİJİTAL PUSULA: GAZİANTEP” İLE BİLİNÇLENDİRİLECEK Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Gaziantep Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü tarafından yürütülecek “Dijital Pusula: Gaziantep” Projesi kapsamında, il genelindeki 9. sınıf öğrencilerinin dijital dünyada karşılaşabilecekleri risk ve tehditlere karşı bilinçlendirilmesi sağlanacak. Proje ile öğrencilerin siber güvenlik farkındalığının artırılması, güvenli internet kullanım alışkanlıkları kazanmaları, dijital zorbalıkla mücadele konusunda bilgi edinmeleri ve sanal bahis bağımlılığına karşı bilinçlenmeleri hedefleniyor. Bunun yanı sıra öğrencilerin fiziksel aktiviteye teşvik edilmesi ve beden sağlıklarını koruyacak faaliyetlere katılabilmeleri için gerekli imkânlar da oluşturulacak. DİJİTAL OYUN GELİŞTİRME ATÖLYESİYLE YETENEKLER ERKEN YAŞTA KEŞFEDİLECEK Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Gaziantep Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü iş birliğiyle hayata geçirilecek Dijital Oyun Geliştirme Atölyesi (DOGA) Protokolü kapsamında öğrencilerin dijital oyun tasarımı, yazılım geliştirme ve kodlama alanındaki yetenekleri erken yaşta keşfedilerek geliştirilmesi sağlanacak. Oyun temelli öğrenme ve akademik e-spor faaliyetleriyle gençlerin eğitim süreçleri bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) odaklı yaklaşımlarla desteklenecek. Eğitim programlarını başarıyla tamamlayan öğrencilerin yetkinlikleri belgelendirilecek, gençlerin teknoloji üretimine katılımı artırılarak Gaziantep’in dijital gençlik, oyun geliştirme ve inovasyon alanlarında öncü ve “eğitici bir şehir” kimliğini güçlendirmesi hedeflenecek. ŞAHİN: HER BİR HALKA BİR ARAYA GELİNCE ÇOK GÜÇLÜ BİR HALKAYA DÖNÜŞÜYOR Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, protokollerin imza töreninde yaptığı konuşmasında yapılan çalışmaların Gaziantep modeli koordinasyon ve verimlilik modeli olduğunu belirterek, “Her bir halka bir araya gelince çok güçlü bir halkaya dönüşüyor. Bu şehrin bütün çocukları bize emanet. Gençleri bize emanet, aileleri bize emanet. Biz onların bu şehrin eğitim şehri, bilim şehri, spor, kültür ve sanat şehri olması hedefine ilerlerken her şeyi Ankara'dan, her şeyi bakanlıktan beklemeden Türkiye Yüzyılı belediyeciliğini uygulamaya çalışıyoruz” dedi. “ALLAH'IN İZNİYLE BU ÇOCUKLARI GELECEĞE HAZIRLAYACAĞIZ, YENİLENECEĞİZ” Çocukları geleceğe hazırlarken çok yönlü düşünme çalışmaları yürüttüğünü belirten Şahin, konuşmasını şu sözlerle tamamladı: “Türkiye yüzyılına baktığınız zaman Sayın Cumhurbaşkanımızın hafta sonu yapay zeka ile ilgili verdiği mesajlar vardı. Çift kanatlı uçmamız lazım. Bu çocukları yapay zekaya, ileri teknolojiye ve Teknofest kuşağı olmaya hazırlarken, bunun yan etkisi olan, özellikle dijital bağımlılık güvenli olmayan siteler, sorun alanları olarak karşımıza çıkıyor. Bu tarafı güçlendirirken, çocuklarımızın karşısına çıkabilecek buradan kaynaklı dezavantajlı kısmı da yönetmemiz gerekiyor. Çocuklarımızı çift kanatlı uçurmamız gerekiyor. Çocuklarımızın o dijital dünyada oluşturdukları sanal bağımlılığın karanlık dehlizlerinden nasıl çıkaracağız. Hem doğayla baş başa hem yüksek teknolojiyi nasıl kullanacaklar? Bu çocukları geleceğe nasıl hazırlayacağız. Derdimiz bu. Bu derdi birbiriyle hisseden bütün birimler buradalar ve bu şehrin çocukları için bir iddiamız, bir aşkımız, bir sevdamız var. Allah'ın izniyle bu çocukları geleceğe hazırlayacağız. Yenileneceğiz” ÇEBER: BİZİM GENÇLERİMİZ, BİZİM GELECEKLE İLGİLİ EN BÜYÜK UMUDUMUZ Gaziantep Valisi Kemal Çeber yaptığı konuşmada, imzalanan 5 protokolün de çok özel projeler olduğunu vurguladı. Bu projelerle ilgili detaylı bilgiler vererek, “Şimdi devletimiz her yerde muhteşem okullar yapıyor. Birbirinden güzel, fiziki imkanlara sahip ve üst mertebede okullarımız var. Her türlü imkanı sağlıyor. Neredeyse akıllı tahtalar ve laboratuvarları olmayan okulumuz kalmadı. Gaziantep'in özellikle son yıllarda eğitimde, sporda, her türlü aktivitede Türkiye'de çok öne çıkmasının ana nedeni başta büyükşehir belediyemizin katkıları olmak üzere yerelde verdiği destekler. Bu destekten dolayı Sayın Fatma Şahin’e çok teşekkür ediyorum. Gençlerimiz, bizim gelecekle ilgili en büyük umudumuz. Tüm okullarımızı, tüm spor sahalarımızı ve tüm devlet imkanlarımızı belediyelerimizin bu tip projeleri için açıyoruz” dedi. BOZATLI: ARTIK DEVİR TEKNOLOJİ DEVRİ AK Parti 28. Dönem Gaziantep Milletvekili Mesut Bozatlı, protokoller hakkında yaptığı konuşmada mutluluk ve heyecanını dile getirerek, “Birbirinden güzel protokoller var. Herkesin emeklerine sağlık. 5 protokol imzalayacağız ama burada benim de en çok ilgimi çeken birincisi dijital oyun geliştirme atölyesi. Bu bizim hayalimizdi. Bu harika bir şey. Çünkü artık devir teknoloji devri. Gençler kendilerini yeniliyor. Kendi oyunlarını yapabiliyorlar. Bu onlar için çok büyük bir imkan sağlayacak. İkincisi ise Amatör e-spor ligi. Bu da bizim Gaziantep için hayalimizdi. Ben de bir e-spor oyuncusuyum. Bizler de oynuyoruz. Yani bu ligin kurulması bizim gibi e-spor oyuncularını daha da mutlu ediyor” açıklamasında bulundu. Gaziantep Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu (ASKF) Başkanı Av. Ömer Alper Köroğlu Türkiye’ye örnek olan bir proje olduğunu belirterek, “Şu anda yine Türkiye'ye örnek olacak, ilk defa yapılacak bir organizasyon. Büyükşehir Belediyemizin büyük katkılarıyla beraber Türkiye'de geleneksel sporlarla dijital sporların birleştirilmesiyle oluşacak lig usulü müsabakalar oynanacak ve bu lig usulünün takibini yapacağız. Normal şartlarda e-sporlar turnuva usulü yapılır ve kapanırdı. Biz bunu sezon içerisine yayacağız. Çocuklarımızın dijital takibini onların dijital mecralarda kontrollü bir şekilde e-spor yapmasına vesile olacağız. Ve yine çok önemli bir dijital uygulaması var. Dijitalde de sadece çocuklarımıza e-spor yaptırmayacağız. Ekran başında bırakmayacağız” ifadelerini kullandı. Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı, yaptığı konuşmada, “Hem YKS hem LGS Kazanım Değerlendirme Sınavları ve bunun yanında meslek eğitimi geliştirilmesiyle ilgili yapılacak çalışmalar, merkezin tahsisi ve dijital alandaki protokollerle eğitime büyük bir katkı sağlayacaktır. Ben protokolün paydaşı olmaktan dolayı çok mutlu olduğumu ifade etmek istiyorum” diye konuştu. Gaziantep Gençlik ve İl Spor Müdürü Numan Şahin, protokollerle ilgili yaptığı konuşmada “Bugün özellikle e-spor, dijital oyunların üretilmesi ve aynı zamanda 9’ncu sınıflarımızın özel bir dijital rehbere kavuşmasıyla ilgili çok önemli bir protokol çalışması var. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü olarak bu protokolün de paydaşı olarak bulunmanın mutluluğu ve gururu içerisindeyiz” dedi.
15 Haziran 2026

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR EV SAHİPLİĞİNDE TÜRKİYE-SURİYE TİCARİ İLİŞKİLERİ, KENT EKONOMİLERİ ZİRVESİ’NDE ELE ALINDI

BOLAT: İSLAHİYE GÜMRÜK KAPISI İÇİN KISA SÜREDE MÜJDE VERECEĞİZ! Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, Ticaret Bakanı Ömer Bolat ile Suriye Ekonomi ve Sanayi Bakanı Muhammed Nidal eş-Şaar’ın katılımıyla düzenlenen Anadolu Ajansı (AA) Kent Ekonomileri Zirvesi Gaziantep-Halep Programı başladı. Ticaret Bakanı Ömer Bolat, zirvede yaptığı konuşmada, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin ve Gaziantep Valisi Kemal Çeber’in talep ve girişimleri doğrultusunda İslahiye Gümrük Kapısı’nın açılması için bakanlığın hazırlıklarının tamamlandığını belirterek, en kısa sürede kamuoyuna müjde verileceğini söyledi. Suriye Ekonomi ve Sanayi Bakanı Muhammed Nidal eş-Şaar ise Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’e hitaben, "Fatma Şahin hanımefendiye sormak istiyorum; sizin yanınızda çalışabilir miyim?" diyerek salonda tebessüme neden olan bir espri yaptı. GAZİANTEP İLE HALEP ARASINDA ÜRETİM VE TİCARET BAŞLIKLARI MASAYA YATIRILDI Türkiye ile Suriye arasında gelişen ticari ilişkilere odaklanan zirve, iki ülkenin iş dünyasını bir araya getirdi. Gaziantep Üniversitesi Mavera Kongre ve Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilen organizasyonda, Gaziantep ile Halep arasında özel olarak regüle edilmiş üretim ve ticaret alanlarının oluşturulması halinde sınır hattında büyük ölçekli bir ara üretim ekosistemi kurulmasına ilişkin konular değerlendirildi. Türkiye’nin 911 kilometrelik sınır hattında oluşturulabilecek iş birliği imkanlarının öne çıktığı zirvede, iki ülke arasında yeniden canlanan ticari, lojistik ve üretim ilişkileri ile bölgesel ekonomik entegrasyon başlıkları ele alındı. BOLAT: DEVRİMİN EKONOMİK BAŞARILARLA EKONOMİK KALKINMA İLE DE TAÇLANMASI GEREKİYORDU Zirve kapsamında AA Ekonomi-Finans Haberleri Direktörü Serhat Akkan'ın moderatörlüğünde "Türkiye ve Suriye İçin Ticarette Yeni Ufuklar" başlıklı oturumda konuşan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Suriye iç savaşı sonrası, ekonomi, ticaret ve kalkınma başta olmak üzere iki ülke hükümetlerinin ortak çalışmaları ve atılan adımları anlatarak şunları söyledi: “Suriye'deki yeniden yapılanma, yeniden inşa, ekonomide güçlenme sürecinin ve buna Türkiye'nin katkılarını bu zirveyi düzenlemekle önemli bir farkındalık sağladı. Devrimin ekonomik başarılarla ekonomik kalkınma ile de taçlanması gerekiyordu. Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve hükümeti olarak değerli Cumhurbaşkanımızın liderliğinde gerek iç savaş öncesinde gerekse iç savaş sırasında bizim önceliğimiz her zaman Suriye Halkı’nın selameti olmuştur. Devrimden sonraki ilk dakikadan itibaren de ekonomik alanda da büyük bir yatırım, kalkınma ve gelişme atağını başlattıK. 8 Aralık'ın ertesi gününden itibaren bizim önemli görevlerimizin başında Suriye'yle ekonomik, ticaret, yatırım, ulaştırma, enerji her alandaki ilişkilerimizin en yüksek noktaya çıkarılması ve Suriyeli kardeşlerimizin bu ekonomik mücadelesinde onların yanında olmamız ve verebileceğimiz bütün katkılarla birlikte Türkiye Suriye ekonomik entegrasyonunu ilerletmemiz olmuştur.” SURİYE'YE YÖNELİK İHRACAT, İTHALAT VE TRANSİT TİCARETTE ÖNEMLİ KISITLAMALAR VARDI, BU KISITLAMALARI DERHAL KALDIRDIK İç savaş sonrası ilk alınan kararlardan birinin devrimin ertesi günü Yayladağ Gümrük Kapısı’nın açılması kararı olduğunu söyleyen Bakan Bolat, oturumdaki konuşmasını şöyle sürdürdü: “Aynı şekilde başta Hatay, Gaziantep, Kilis, Mardin, Şanlıurfa gibi sınır illerimiz ve onların hemen yanı başında Adana, Osmaniye, Karamanmaraş, Adıyaman gibi yakın coğrafyadaki illerimizin ticaret ve sanayi odaları ve ilgili iş STK'larıyla birlikte Suriye'de ticaret yatırım işlerini arttırma konusunda koordinasyon toplantıları yaptık. Suriye'ye yönelik ihracat, ithalat ve transit ticarette önemli kısıtlamalar vardı, bu kısıtlamaları derhal kaldırdık. Değerli Başkanımız Fatma Şahin’in ve Gaziantep Valimiz’in de ifade ettiği Meydanı Ekbez İslahiye Gümrük Sınırı’nın açılması konusunda da bizim hazırlıklarımız tam ve bu konuda Gaziantep Valiliğimiz ve Büyükşehir Belediyemiz ve organize sanayi bölgemiz Suriye'deki eksik kısa bir demir yolu hattı konusunda da her türlü desteğe vermeye hazır olduğumuzu ifade etmek istiyorum. Bu zirveden en kısa sürede gümrük kapısının açılması müjdesini birlikte çalışıp verebileceğiz.” TIR TAŞIMACILIĞINDA YENİ DÖNEM! Suriye’nin Türkiye ile körfez bölgesi ve Orta Doğu’yu bağlayan önemli bir kavşak noktası olduğunu belirten Bolat, sözlerini şu ifadelerle tamamladı: “Savaştan önce transit ticaretimiz çok yoğundu karayoluyla ve en önemli başarılarımızdan biri de Suriye Transit Yolu açıldı. 15 Nisan'da Türkiye ile Suudi Arabistan arasında da Türk tır şoförleri için vize anlaşması yürürlüğe girdi. Böylece Türkiye'den giren bir karayolu taşımacılığı Suriye'yi geçip Ürdün, Suudi Arabistan ve bütün körfez ülkelerine artık engelsiz giriş ve çıkış yapabiliyorlar. Yine Suriye Irak'a giden transit ticaret içinde önemli bir geçiş üssü konumunda bunlar artık pürüzsüz işlemeye başladı. Bundan sonraki süreçte Türkiye ve Suriye tır taşımaları, tır araçları karşılıklı olarak birbirlerine girip çıkarak malları adreslerine taşıyarak en kısa sürede taşımalarını bekliyoruz. Bu konuda ortak çalışmaya, koordinasyona da hazır olduğumuzu ifade ediyorum.” ŞAAR: TÜRKİYE İLE KADER BİRLİĞİMİZ SÖZ KONUSU "Türkiye ve Suriye İçin Ticarette Yeni Ufuklar" Oturumunda Bakan Bolat ile beraber yer alan Suriye Ekonomi ve Sanayi Bakanı Muhammed Nidal eş-Şaar, yıllarca uygulanan uluslararası yaptırımların kaldırılmaya başlanmasına rağmen etkilerinin halen sürdüğünü ifade ederek şunları söyledi: “Türkiye ve Suriye üretimin ortak kaynağı olmalıdır. Suriye'de sürdürülebilir, uyumlu ve güçlü ekonomik ilişki kurulması için çaba gösteriyoruz., özellikle bankacılık sektörünün modernize edilmesinin öncelikli hedefler arasında yer alıyor. Türkiye ile kader birliğimiz söz konusu. Her zaman dost olmak için elimizden gelen gayreti ortaya koyacağız. Türkiye bizim doğal ortağımızdır. Buna o gözle bakmaktayız. Türkiye ile teknik işbirliği ve insan kaynağının geliştirilmesine büyük önem veriyoruz. Bu kapsamda iki ülke arasında eğitim programlarını içeren bir mutabakat zaptının imzalandığını ve uygulamaya geçirildi. Ülkedeki sanayi sektöründe önemli bir canlanma yaşanıyor. Son aylarda 15 binden fazla fabrika yeniden faaliyete geçti. Yaklaşık 1200 yeni üretim hattı oluşturuldu. Yüzlerce fabrika inşa sürecinin devam ediyor.” KARŞILIKLI HAREKETLİLİĞİN KOLAYLAŞMASI TİCARETİN GELİŞMESİNİN ANAHTARIDIR Suriyeli Bakan, 64 yıl süren baskıcı yönetim ve uzun yıllar devam eden savaşın ardından ülkenin yeniden inşasının kısa sürede gerçekleştirilemeyeceğini belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: “Bazıları yavaş ilerlediğimizi düşünebilir ancak biz kalıcı ve sağlıklı sonuçlar elde etmek için süreci dikkatli ve akılcı bir şekilde yürütüyoruz. Bölgedeki jeopolitik gelişmelerin Suriye açısından yeni bir durum değil. Türkiye ile sahip olduğumuz güçlü ilişkiler bölgesel istikrara katkı sağlayacak. Türkiye ile olan güçlü bağlarımız bölgesel dalgalanmalar karşısında güven kaynağıdır. Suriye artık her türlü yatırımı absorbe edebilecek bir pozisyona geldi. Sahada ufak tefek pürüzler ve engeller olabilir ancak kuracağımız güçlü ortaklıklarla bu sorunların hepsini aşabiliriz. Suriye hazır. Bizim ülkemiz, sizin de ülkenizdir; buyurun gelin. Sınır kapılarının açılması ve geçişlerin hızlandırılması çok önemli. Ticaret erbabı, sanayici ya da normal bir vatandaş fark etmeksizin, karşılıklı hareketliliğin kolaylaşması ticaretin gelişmesinin anahtarıdır." ŞAHİN: BU MEDENİYETİN ÇOCUKLARI ERDEMLİ TÜCCAR OLARAK BÜTÜN DÜNYAYA ENSAR RUHUNU GÖSTERMEYE HAZIRDIR Suriye iç savaşı döneminde yaşananlara herkesin üç maymunu oynarken, “Önce insan”, “İnsanı yaşat ki devlet yaşasın” diyerek insani yardımda bulunduklarını belirten Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, zirve açılışında şunları söyledi: “Önümüzde kocaman bir gelecek var. Kanada Kalkınma Bakanı gelip ben ‘Burada nasıl kalkınma yaparım?’ diyor, Çin Halıcılar Birliği gelip Halep'te Çin halı fabrikası kurmaya çalışıyorsa kimse kusura bakmasın, bu salon buna izin vermeyecektir. İpek Yolu’nu kalkınma yoluna çeviren Baharat Yolu’nu şifa yoluna çeviren bu medeniyetin çocukları erdemli tüccar olarak bütün dünyaya ensar ruhunu göstermeye hazırdır. Anadolu Ajansı’na ve kıymetli genel müdürüne, vizyonuna çok teşekkür ediyorum. 14 dil ile bu bölgenin kalkınma hamlesinde, habercilik anlayışındaki güvenilirliğiyle yeni bir döneme ‘Bismillah’ dedik.” ARTIK ŞEHİRLER YARIŞMIYOR, ŞEHİRLER AYRIŞIYOR Başkan Fatma Şahin konuşmasının devamında mühendis olarak ilk önce ölçümleme yapılmasını ve ölçümlemenin önemine değinerek konuşmasını şöyle sürdürdü: “Ben mühendisim. Ölçmediğin hiçbir şeyi düzeltemezsin. Düzeltmediğin hiçbir şeyi yönetemezsin. Halep ve Gaziantep, Halep, Şam, Suriye, Türkiye arasında çok büyük fırsatlar var. Fırsatları değerlendirmemiz, çözüm üretme zamanıdır. Hızlı olma zamanıdır. Bu yüzden lojistik merkezinde hızlanmamız lazım. Abdülhamit Han'ın Hicaz Demir Yolu’nu yeniden hayata geçirmemiz lazım. Atatürk'ün Onuncu Yıl Marşı’nda dediği ‘Demir ağlarla ördük ana yurdu dört baştan’ dediği dediği lojistik sistemini hayata geçirmemiz lazım. Ulaşım Master Planı’nı yaptık. Artık şehirler yarışmıyor, şehirler ayrışıyor. O yüzden Halep’te, Şam’da ne varsa Gaziantep’te de olacak şekilde bir planlama yaptık. Ulaşımla beraber yaptığımız bir lojistik planlamamız var. Demir yolu, hava yolu, karayolu.” ÇEBER: BULUNDUĞUMUZ BÖLGE GAZİANTEP MERKEZLİ OLARAK TÜRKİYE'NİN YENİ MARMARA BÖLGESİ OLACAK Gaziantep Valisi Kemal Çeber ise, güzel bir geleceğin beklediğini, Gazi şehrin önemli bir kent olduğunu belirterek açılışta yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Demir yolu tekrar açıldığında biz sadece mal taşımayacağız, kültür taşıyacağız, tarih taşıyacağız, dostluk taşıyacağız, kardeşlik taşıyacağız. Türkiye'nin sosyal ekonomik olarak en gelişmiş bölgesi Marmara Bölgesi. Bulunduğumuz bölge Gaziantep merkezli olarak Türkiye'nin yeni Marmara Bölgesi olacak. Türkiye'nin geleceğine bu bölge yön verecek. Çünkü devletimizin projeksiyonunu biliyorum. Kapasitemizi biliyorum. Elimizdeki potansiyeli biliyorum. Kalkınma yolu projemizi biliyorum. Özgürleşen Suriye bizimle beraber gelişecek Suriye. Türkiye'nin yeni Marmara Bölgesi’nin bu bölge olmasının en büyük sebeplerinden birisi de bu olacak. Halep'ten bir saat sonra Gaziantep'tesiniz. Kardeşlerimizin yanındasınız. Aynısı Gaziantep içinde geçerli. Biz bir arada büyümek zorundayız. Bir arada ilerlemek zorundayız. Bir arada güçlü olmak zorundayız ve biz bunu söylerken Halep'e bakarken Suriye'ye bakarken ‘Özgürleşti artık orada para kazanmamız lazım’ demiyoruz. Özgürleşti, kardeşlik hukuku içerisinde birlikte gelişmemiz lazım. Ne istiyorsam Gaziantep için Halep için de onu istiyoruz.” KARAGÖZ: KENTLER, ÜRETİMİN, TİCARETİN, KÜLTÜRÜN, SANATIN VE YENİLİĞİ MERKEZLERİ HALİNE GELİYOR Açılış konuşmalarında söz alan Anadolu Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Serdar Karagöz ise zirvede Türkiye ve Suriye arasında yeniden güçlenen ekonomik bağları ve bu hattın bölgesel kalkınma için sunduğu imkanları ele alınacağını belirterek şunları söyledi: “Tarihsel ticaret yollarının yeniden canlandığı, üretim ve lojistik ağlarının yeniden çeşitlendiği kentlerin artık ülkeler kadar rekabet ettiği bir dönemde yaşıyoruz. Artık ekonomik büyüme, yatırım çekme kapasitesi, kültürel etki alanı ve uluslararası bilinirlik büyük ölçüde kentler üzerinden gerçekleşiyor. Kentler üretimin, ticaretin, kültürün, sanatın ve yeniliği merkezleri haline geliyor. Kendi hikayelerini dünyaya anlatan güçlü markalara dönüşüyor kentler. Bugün dünyanın dört bir yanında marka kentlerden söz ediyoruz. Yeniden inşa sürecinin başlamasıyla birlikte üretim, yatırım ve tedarik zincirlerinde yeni fırsatlar ortaya çıkıyor. Gaziantep ile Halep arasında kurulabilecek özel statülü üretim ve sanayi bölgeleri sınır ekonomisini daha entegre bir yapıya dönüştürebilecek kapasiteye sahip. Lojistik açıdan bakıldığında Akdeniz limanlarına yakınlık ve mevcut demir yolu bağlantıları bu hattın küresel ticarette entegrasyonunu kolaylaştırıyor ve onu küresel ticarette öne çıkartıyor. Bu tablo bölgeyi üretim ve dağıtım ağları açısından stratejik bir noktaya çıkartıyor.” YILMAZ: TÜRKİYE, SURİYE'NİN DÜNYAYA, AVRUPA'YA VE KÜRESEL PAZARLARA AÇILAN KAPISIDIR Türkiye'nin Şam Büyükelçisi Nuh Yılmaz ise özel oturumda yaptığı konuşmada "Nasıl savaşı iki ülkede beraber yaşadıysak, ticareti de gelişmeyi de iki ülke birlikte yaşıyoruz. Türkiye, Suriye'nin dünyaya, Avrupa'ya ve küresel pazarlara açılan kapısıdır" dedi. Konuşmasında Yılmaz ayrıca, refahın ve istikrarın en büyük lokomotifinin ticaret, ekonomi ve iş insanlarının cesur adımları olduğuna işaret ederek, "Gaziantep ve Halep, haritalar üzerine çizilmiş sınırların çok ötesinde birbirini tamamlayan ikiz şehirlerdir. Yüzyıllar boyunca Halep ne kadar ürettiyse Gaziantep o kadar ticaretini yapmış, Gaziantep ne kadar büyüdüyse Halep de o kadar canlanmıştır" diye konuştu. ŞAHADE: HALEP VE GAZİANTEP, BÖLGEMİZDE TİCARETİN, SANAYİNİN VE KÜLTÜRÜN HER ZAMAN HAYATİ BİRER MERKEZİ OLMUŞTUR Suriye'nin Halep Vali Yardımcısı Mahmud Şahade ise açılış konuşmasında Halep ile Gaziantep arasındaki tarihi ve ekonomik bağların güçlendirilmesinin bölgesel kalkınma açısından büyük önem taşıdığını belirterek şöyle konuştu: “Halep ve Gaziantep, bölgemizde ticaretin, sanayinin ve kültürün her zaman hayati birer merkezi olmuştur. Sınır şehirlerinin refahının ve ekonomik entegrasyonunun, istikrar ve sürdürülebilir kalkınma için temel bir yapı taşı olduğuna inanıyoruz. İki şehrin tarih boyunca ticaret yolları, pazarlar ve üretim zincirleri aracılığıyla doğal bir ekonomik bütünlük oluşturdu. Bu ilişkinin hem yerel hem de bölgesel ekonominin büyümesine önemli katkılar sundu. Halep, sanayi, ticaret, yatırım, lojistik hizmetler, mesleki eğitim ve tedarik zincirlerinin geliştirilmesi alanlarında Gaziantep ile iş birliğini güçlendirmeyi arzulamaktadır.” ZİRVE ÖNEMLİ OTURUMLARLA DEVAM ETTİ Zirvede, “Yeni Dönemde Fırsatlar ve İmkânlar” başlıklı oturumda ise Gaziantep Sanayi Odası Başkanı Adnan Ünverdi, Gaziantep Ticaret Odası Başkanı Mehmet Tuncay Yıldırım, Halep Ticaret Odası Başkanı Muhammed Said Şeyhkar ve Halep Sanayi Odası Başkanı İmad Taha El Kasım konuşmacı olarak yer aldı. AA Gaziantep Bölge Müdürü Kerem Kocalar’ın moderatörlüğünde gerçekleştirilecek oturumda, Gaziantep-Halep hattının ekonomi ve ticaretteki stratejik önemi değerlendirdi. Zirvenin “Üretim, İhracat ve Gümrüklerde Yeni Dönem” başlıklı son oturumu ise AA Ekonomi Haberleri Müdürü Merve Özlem Çakır’ın moderatörlüğünde yaptı. Oturumda Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürü Mustafa Gümüş, Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Şimşek ve Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Mete Akcan konuştu.
10 Haziran 2026

GÜNCEL

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi 'nin etkinlikleri ve duyuruları burada
Etkinlikler
Pzt
Sal
Çar
Per
Cum
Cmt
Paz
Geçmiş Bugün Gelecek

Mobil Uygulamalarımız

Birbirinden farklı özelliklerle yer alan mobil uygulamalarımız.
Visit Gaziantep
Aile Kart
Kadın Dostu
Genç Gaziantep

İşte bu yüzden #Gaziantep

Sosyal Medyada Bizi Takip Edebilirsiniz
Hacı Ökkeş Eruslu Parkımız #YeşilŞehirGaziantep 22 Haziran 2026
Gaziantep’e yakışır bir eser daha yükseliyor. 22 Haziran 2026
Şimdi #GaziantepeGelmeZamanı ❤️ 22 Haziran 2026
#GaziantepBüyükşehir Belediyemiz Yaz Spor Okulları için başvurular başladı. 19 Haziran 2026
GKS Müzik Akademisi’nde eğitim dönemi başlıyor. 19 Haziran 2026
#Günaydın ☀️ 🚈 19 Haziran 2026
5 önemli iş birliği protokolünü hayata geçirdik. 16 Haziran 2026
Doğanın kalbinde saklı bir güzellik... 09 Haziran 2026
📌 Hasan Celal Güzel Millet Bahçesi 06 Haziran 2026
Burası İslahiye ilçemizde, Değirmencik ile İdilli arasında… 03 Haziran 2026
153 Başvuru Formu