Anasayfa

Gaziantep

HABERLER

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nin son haberleri burada.

GEÇMİŞİN GELECEĞE EMANETİ: GAZİANTEP ANSİKLOPEDİSİ TANITILDI

ANSİKLOPEDİYE DİJİTAL ORTAMDA TEK TIKLA ULAŞMAK MÜMKÜN! Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Gaziantep Valiliği, Gaziantep Kent Konseyi ve GBB Kültür A.Ş. iş birliğinde hayata geçirilen Gaziantep Ansiklopedisi’nin tanıtım programı yoğun katılımla gerçekleştirildi. Gaziantep’in tarihi, kültürel ve toplumsal hafızasını bilimsel bir yaklaşımla kayıt altına almayı hedefleyen projenin tanıtımı, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Emekliler Lokali’nde düzenlenen programla kamuoyuna sunuldu. ŞEHRİN BİNLERCE YILLIK MEDENİYET BİRİKİMİ DİJİTAL ORTAMDA YAŞATILACAK Şehrin binlerce yıllık medeniyet birikimini dijital ortamda erişilebilir, güncellenebilir ve sürdürülebilir bir bilgi kaynağına dönüştürmeyi amaçlayan proje kapsamında; Gaziantep’in tarihi, kültürü, dili, folkloru, edebiyatı, sanatı, mimarisi, gastronomisi, inanç hayatı, arkeolojik mirası ve yetiştirdiği önemli şahsiyetler bilimsel ölçütler doğrultusunda kayıt altına alınacak. Araştırmacılar, öğrenciler, öğretmenler, kültür insanları, medya mensupları ve Gaziantep’e ilgi duyan herkes için önemli bir başvuru kaynağı olması hedeflenen Gaziantep Ansiklopedisi, yeni maddeler ve akademik çalışmalarla sürekli gelişen dinamik bir şehir hafızası platformu olarak hizmet verecek. Yayın hayatına adresi üzerinden başlayan platform, alanında uzman akademisyenler, araştırmacılar ve yazarların katkılarıyla kapsamını her geçen gün genişletmeye devam edecek. ÇEBER: GÖK KUBBEDE İNSAN SESİ DOLAŞTIĞI MÜDDETÇE GELİŞECEK BİR ANSİKLOPEDİ OLACAK Tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada Gazi şehrin sahip olduğu güçlü potansiyel ve zengin coğrafi-kültürel mirasa dikkat çeken Gaziantep Valisi Kemal Çeber, şunları söyledi: “Beni en çok mutlu eden yönü şuydu. Tabii artık teknolojiyi ve imkanları da sonuna kadar kullandığımız için interaktif bir ansiklopedi olacak. Yani bitmeyecek. Sürekli sürekli bu gök kubbede insan sesi dolaştığı müddetçe gelişecek bir ansiklopedi olacak. Ama işte onun o güzelliği sağlayabilmesi için bizim temeli çok sağlam atmamız lazım.” “BU ANSİKLOPEDİ, GAZİANTEPLİYİM DİYEN YA DA GAZİANTEP’İ SEVİYORUM DİYEN HERKESİN ORTAK ESERİDİR” Gelecek nesillere şehirle ilgili bilgiye ulaşabilecekleri güçlü bir kaynak bırakıldığını ifade eden Vali Çeber, konuşmasını şu sözlerle tamamladı: “Hepimiz burada sorumluluk alacağız. Herkes arşivini, bilgisini kurumsal anlamda kendisinde bulunamayıp da Ankara'dan edinebileceği ve öyle netleştirebileceği hususları ve tüm teknik kapasitesini bu konuda sonuna kadar kullanmak zorundadır. Şehrimizi yeniden tanıyacağız. Bizim bu kente sorumluluğumuz var. Bunu ödemenin bir yolunu bize gösterdikleri için ve bu çalışma için. Bu ansiklopedi Gaziantepliyim diyen ya da Gaziantep’i seviyorum diyen herkesin işi.” ÖZGÜLER: HER NOKTASINDA BU ŞEHRİN BİR HİKAYESİ VAR Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Murat Özgüler ise ansiklopedi çalışmasının şehir hafızası açısından büyük önem taşıdığını vurgulayarak şunları söyledi: “Her noktasında bu şehrin bir hikayesi var. Tabii başta Kent Konseyi başkanımıza böyle bir işi yaptığı için çok teşekkür ediyoruz. Çünkü bütün şehirlerde olan büyük şehirlerde olan ve Gaziantep'te aslında ilk önce Gaziantep'te olması gereken bir şeyi şimdi yerine getirdiği için çok teşekkür ediyoruz. Bir Gaziantepli olmanın vasıflarını, erdemlerini tabii bundan sonraki nesillere biz bu erdemleri iletebilmek için doğru kaynak, doğru bilgi ve harmanlanmış, düzeltilmiş akademisyenler tarafından her noktası incelenmiş şekilde çok güzel şekilde gelecek nesilleri ifade etmek adına böyle bir ansiklopediyi yaptığı için bütün ekibin emeğine sağlık.” GÜZELBEY: GAZİANTEP ANSİKLOPEDİSİ’Nİ ŞEHRİMİZ ADINA OLUŞTURMA ÇABASI İÇERİSİNDEYİZ Lansman programı için seçilen mekânın tarihî ve kültürel özellikleri nedeniyle bilinçli bir tercih olduğunu belirten Gaziantep Kent Konseyi Başkanı Erdem Güzelbey, şunları söyledi: “Artık bu yeni dönemde keşif dijital çağda dijital ortamda oluyor. Ama bu olurken bilgiye ulaşımın kolay olduğu, fakat doğru bilgiye ulaşımın biraz daha zahmet ve araştırma gereken bir dünyadayız. Bu sebeple biz Gaziantep Ansiklopedisi'ni şehrimiz adına oluşturma çabası içerisindeyiz. Bunun tabii ki bizler geçmişten gelen sürecin bir devamı olarak görüyoruz.” Şehrin ruhunu yaşatmayı ve bu ruhu gelecek kuşaklara aktarmayı amaçladıklarını ifade eden Güzelbey, sözlerini şöyle tamamladı: “Bir bilim kurulumuz var, bilim heyetimiz var. Onların hakem kurulumundan geçmeden herhangi bir şekilde madde yayınlanmayacak. Bu istişare kurulumunda yer almak isteyen olan herkese de kapımız açık. Onu da söylemek isterim. Çünkü Gaziantep gönüllülükle millerin bir araya geldiği ve paydaşların arttıkça güçlendiği bir şehir. Biz çünkü bu şehir olarak esasında biraz geride kaldık ama en iyisini yapacağız. Biz Gaziantep Ansiklopedisi’nin uzun soluklu bir süreci olduğunu biliyoruz. Ve bu sürecin de bugün sizlerin de desteğiyle başladığını, bunun hep beraber kabullenerek büyüyeceğini biliyoruz. Bu sadece bu kurumların değil, Gaziantep'in, geçmişten gelenlerin de bu ansiklopedide emeği var. Gelecek kuşakların da bu ansiklopedide emeği olacak. Hepiniz buraya geldiğiniz için sonsuz teşekkür ediyoruz.” Programda ayrıca Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. Genel Müdürü Prof. Dr. Halil İbrahim Yakar, Gaziantep Ansiklopedisi’nin ortaya çıkış süreci, bilimsel altyapısı, kapsamı ve hedefleri hakkında kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi. Araştırmacı-yazar Nurel Taner ise yaptığı konuşmada “Gaziantepli” kavramını tarihsel, kültürel ve sosyolojik boyutlarıyla ele alarak katılımcılara önemli değerlendirmelerde bulundu.
16 Haziran 2026

BAŞKAN ŞAHİN, “BİR MERAK, BİR SORU, BİR CEVAP” PROGRAMINDA GENÇLERLE BULUŞTU

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, “Bir Merak, Bir Soru, Bir Cevap” Gençlik Buluşması Programı kapsamında öğrencilerle bir araya gelerek onların sorularını yanıtladı. Gençlerle samimi ve interaktif bir ortamda gerçekleştirilen program, 25 Aralık Kahramanlık Panoraması ve Müzesi Konferans Salonu’nda yoğun katılımla düzenlendi. Programa katılan yüzlerce öğrenci, Başkan Fatma Şahin’e hem kişisel yaşamına ilişkin hem de Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin projeleri, yatırımları ve uygulamaları hakkında merak ettikleri soruları yöneltti. ŞAHİN: “GELECEĞİMİZ ÇOK AYDINLIK” Başkan Fatma Şahin, programın açılışında yaptığı konuşmada gençlere duyduğu güveni ve sevgiyi dile getirerek, “Bu şehrin çocukları altın, bu şehrin çocukları çok kıymetli. Siz bizim hayatımızın meyvesi, en güzel gül ağacımız, en kıymetlimizsiniz. Geleceğimiz çok aydınlık” diye konuştu. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Eğitim, Gençlik ve Spor Hizmetleri Daire Başkanı Mustafa Özdal’ın moderatörlüğünde gerçekleşen program boyunca öğrenciler, kendilerine dağıtılan ikon kartlar aracılığıyla Başkan Şahin’e sorular yöneltti. Sorular arasında belediyenin yürüttüğü çalışmalar, Gaziantep’in tarihi ve kültürel mirası, gençlere yönelik projeler ve şehir vizyonuna ilişkin konular yer aldı. Programda zaman zaman öğrenciler de Başkan Şahin’in yönelttiği soruları yanıtladı. Doğru cevap veren öğrencilere akıllı saat ve forma hediye edilerek etkinliğe renk katıldı. Başkan Şahin, programa katılan öğrencilere Müzeyyen Erkul Gaziantep Bilim Merkezi gezisi, Rumkale ziyareti, piknik organizasyonu sözü ile sırt çantası, termos, bisiklet gibi çeşitli hediyeler verildi. Şarkıların seslendirildiği, eğlenceli ve keyifli anların yaşandığı gençlik buluşması, toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.
16 Haziran 2026

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR VE OĞUZELİ BELEDİYESİ İŞ BİRLİĞİYLE DERO KARACAVİRAN’A SOSYAL TESİS

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile Oğuzeli Belediyesi iş birliğinde Dero Karacaviran Kırsal Mahallesi’nde yapımı tamamlanan sosyal tesis düzenlenen törenle hizmete açıldı. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile Oğuzeli Belediyesi iş birliğinde, Turan Devletleri Konfederasyonu Genel Başkanı Faik Akyılmaz’ın girişimleriyle Dero Karacaviran Kırsal Mahallesi’nde 1,5 dönümlük alan üzerine inşa edilen sosyal tesis düzenlenen törenle hizmete açıldı. Tesis, bölge halkının taziye, toplantı ve sosyal etkinliklerde kullanabileceği şekilde planlandı. BAŞKAN ŞAHİN: ‘BİZ MİLLETE EFENDİ OLMAYA DEĞİL, HİZMETKAR OLMAYA GELDİK’ Açılış töreninde konuşan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, vatandaşlarla kader birliği yaptıklarını belirterek, “Biz millete efendi olmaya değil, hizmetkar olmaya geldik” dedi. Törende birlik, beraberlik ve dayanışma vurgusu öne çıkarken, protokol üyeleri tesisin bölge halkına hayırlı olması temennisinde bulundu. Başkan Fatma Şahin, göreve gelirken verdikleri sözleri hatırlatarak, “Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak dedik. Söz de karar da milletindir dedik. Halka hizmet, Hakk’a hizmettir dedik. Yaradılanı yaradandan ötürü seven anlayışın mensuplarıyız dedik. Biz millete efendi olmaya gelmedik, millete hizmetkar olmak için geldik” dedi. Yapılan hizmetlerin emekle ortaya çıktığını ifade eden Şahin, “Sevgi emektir. Biz niye çocuklarımızı çok seviyoruz? Çünkü onlar için çok emek veriyoruz. Burası da emekle ortaya çıktı. Biz bu millete kader birliği sözü verdik. İyi günde de kötü günde de, hastalıkta da sağlıkta da vatandaşımızın yanında olacağız dedik. Onların sevincini paylaşıp büyütmek, acılarını paylaşıp azaltmak için çalışıyoruz” diye konuştu. Barak Bölgesi’nin tarihi ve kültürel önemine dikkat çeken Şahin, “Burası Barak. On iki bin yıllık tarih bize emanet. Mezopotamya’dan Doğu Akdeniz’e uzanan kadim bir medeniyetin mirasına sahip çıkıyoruz” ifadelerini kullandı. Konuşmasının sonunda birlik ve dayanışma mesajı veren Şahin, “Ensar ruhu bugün burada ete kemiğe büründü. En kötüsü geride kaldı. Rabbim bizi cennete giden kullarından eylesin. Bütün kötülükleri içimizden alsın, iyilikleri çoğaltsın. Bu çadırın altındaki kardeşlerimize hem bu dünyayı cennet eylesin hem de cennetinde buluştursun. Eserimiz hayırlı uğurlu olsun” dedi. BAŞKAN ÖZTEKİN: “BU GÜZELLİK BÖLGEMİZE VERİLEN DEĞERİN GÖSTERGESİDİR” Oğuzeli Belediye Başkanı Bekir Öztekin ise tesisin yapım sürecini anlatarak, “Sayın Bakanımız bize, ‘Malzeme benden, işçilik sizden, burayı birlikte yapalım’ dedi. Biz de bu işe başladık ve tamamladık. Bu güzellik en başta Sayın Bakanımızın bölgemize hediyesidir. Kendisine gönülden teşekkür ediyorum” dedi. Hizmet üretmenin fedakarlık gerektirdiğini belirten Öztekin, “İmkanlarımız sınırlı olabilir. Doğal gazımız yok, petrolümüz yok. Ancak alın terimiz var. Alın teriyle hizmet üretmek kolay değil. Buna rağmen hayırseverlerimizle birlikte el ele vererek Oğuzeli’ne yeni eserler kazandırmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı. KAYMAKAM ERSÖZ: “TAZİYE EVLERİ DAYANIŞMANIN EN GÜÇLÜ SEMBOLLERİNDENDİR” Oğuzeli Kaymakamı Mikail Ersöz ise taziye evlerinin toplum hayatındaki önemine vurgu yaparak, “Aziz hemşehrilerim, taziye evleri sadece hüzünlerimizi paylaştığımız yerler değil, aynı zamanda birlik ve beraberliğimizi kuvvetlendirdiğimiz, komşuluk ve dayanışma hukukunu geliştirdiğimiz yerlerdir. Milletimizin en güçlü ve en kıymetli özelliklerinden biri, sadece sevinçte değil hüznünde de bir arada olabilmesidir” dedi. Ersöz, tesisin yapımında emeği geçenlere teşekkür ederek, “Bu eserin hayata geçmesine vesile olan Gaziantep Büyükşehir Belediyemize, başta Sayın Fatma Şahin’e, Belediye Başkanımız Bekir Öztekin’e, ilgili kurumlarımıza, hayırseverlerimize, emekçilerimize ve katkı sunan herkese teşekkür ediyorum” diye konuştu. MİLLETVEKİLİ CEVİZCİ: “EMEĞİ GEÇEN HERKESTEN ALLAH RAZI OLSUN” Halep Milletvekili Dr. Tarık Sulo Cevizci de konuşmasında, “Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatma Şahin’in bu tesisi bölgemize kazandırmasından dolayı kendisinden Allah razı olsun. Emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Beni buraya davet ettiğiniz için teşekkür ediyorum” dedi.
16 Haziran 2026

BÜYÜKŞEHİR’DEN “2024-2025 SEZONU OKUL SPORLARI ENLERİ” PROGRAMI

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Gaziantep Valiliği Koordinasyonunda Gaziantep İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve Gaziantep Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü iş birliğiyle 2024-2025 Okul Sporları sezonunda Ulusal düzeyde Türkiye derecesi elde eden 82 okulun dereceye giren öğrencileri ile “Okul Sporları Enleri” programı düzenlendi. Büyükşehir Belediyesi Onat Kutlar Tiyatro Salonu’nda düzenlenen programda sezon içerisinde en fazla sporcu lisansı çıkaran, oyuncu kartı çıkaran, kupa kazanan ve madalya kazanan 16 okul ve 82 okul içerisinde dereceye girenlere plaket ve ödül takdim edildi. Okul Sporları için hazırlanan tanıtım videosunun gösterimi ve Geleneksel Çocuk Oyunları faaliyetlerini anlatan tanıtım videosunun gösteriminin ardından protokol konuşmalarına geçildi. Programa, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Gaziantep Valisi Kemal Çeber, Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürü Önder Arpacı, Gençlik ve Spor İl Müdürü Numan Nafiz Şahin katıldı. ŞAHİN: SİZ BU ŞEHRİN ENLERİ VE İLKLERİSİNİZ Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin yaptığı konuşmada başarı gösteren tüm öğrencileri, eğitmenlerini ve ailelerini tebrik ederek, “Allah’ın sevdiği en güzel genç, kötülüklerden arınıp iyiliklerle kuşanan gençlerdir. İşte o sizsiniz. Cumhurbaşkanımızla yola çıktığımızda hiçbir şey eksisi gibi olmayacak dedi. Bu ülkeyi eğitim şehri, bilim şehri, spor şehri yapacağız dedi. Çocuk dostu, aile dostu olmak. Yüreğinizde olmak. Size fırsat vermek. Tam bunun için buradayız. 1994’te Aziz İstanbul'da atılan tohum, bu şehirde kocaman bir ormana dönüştü. Bu ormanda her birinizin emeği var. İnancınız, aşkınız, gayretiniz var. Başkan olarak sizi çok seviyorum ben. Siz Gazi şehrin en başarılı çocuklarısınız. Enleri ve ilklerisiniz” diye konuştu. ÇEBER: BİZE, SPOR YAPAN GENÇLER LAZIM Gaziantep Valisi Kemal Çeber programda yaptığı konuşmada sporcuların önemine vurgu yaparak, “Bize, spor yapan gençler lazım. Spor olmadan hayatımızın bir bölümünde o yer etmeden modern bir ülke olmamız, medeni bir ülke olmamız, gelişmiş bir ülke olmamız çok mümkün değil. Cumhurbaşkanımızın önderliğinde artık muhteşem okullar yapıyor. İçinde akıllı tahtalar, laboratuvarlar, her şeyimiz var. Gaziantep'teki fark nereden ortaya çıkıyor. Biz, şurada gördüğünüz büyükleriniz olarak büyük bir koordinasyon içerisinde, yani devletin kurumlarının yanına yerel yönetimin gücünü ekliyoruz” ifadelerini kullandı. Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürü Önder Arpacı, başarı elde eden öğrencileri tebrik ederek, “İnanıyorum ki ekmiş olduğumuz bu güzel sevgi toprağında daha güzel güller yeşerecek ve gazi şehrimizi daha da şahlandıracak, zirveye taşıyacak. Daima zirveye diyorum. Biz de hayallerimizi gerçekleştirmek için inşallah daha da büyük işlere imza atacağız” diye konuştu. Gençlik ve Spor İl Müdürü Numan Nafiz Şahin, programda yaptığı konuşmada sezonun ilk haftasında 2026’nında enlerini yapacağını umut ettiğini belirterek, “Sporun temelinin aslında burada atıldığı, bütün köklerinin buradan başladığı kenarda kalmış, ötelenmiş hiçbir çocuğun kalmaması vesilesiyle okul sporlarını çok önemsiyoruz. Bu anlamda da 2024-2025 sezonu boyunca emek vermiş, yarışmalara gitmiş, bölge şampiyonluğuna gitmiş, bizim ülkemizi Türkiye şampiyonalarında temsil etmiş evlatlarımızı ödüllendirdiğimiz önemli bir gündeyiz” açıklamasında bulundu. ŞEHRİN BAŞARILI SPORCULARINA ÖDÜLLERİ TAKDİM EDİLDİ Açılış konuşmasının ardından protokol tarafından okul sporları birimi ve milli eğitim spor biriminde görev yapan tüm personellere, 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Okul Sporları Takım Müsabakaları’nda derece elde eden okullara, 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Okul Sporları faaliyetleri kapsamında en fazla lisanslı öğrenciye sahip olan, geleneksel çocuk oyunları sistemine en fazla oyuncu kartı ekleyen, en fazla kupa kazanan ve en fazla madalya kazanan okullara bisiklet, madalya ve plaket hediye edildi. Okullara ödülleri, okul müdürlerine ve beden eğitimi ve spor öğretmenlerine takdim edildi. Azimleri, disiplinleri ve üstün performanslarıyla gururlandıran 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Okul Sporları Beyzbol Yıldız Erkekler Kategorisinde Türkiye birinciliği elde eden Kocatepe Ortaokulu öğrencileri, 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Okul Sporları Dart Gençler A Kızlar Kategorisinde Türkiye birinciliği elde ederek ülke çapında adını zirveye taşıyan Şehitkamil Anadolu Lisesi öğrencileri ile 2024-2025 Okul Sporları Futbol Gençler A Erkekler Kategorisinde Türkiye ikincisi olan Adil Sani Konukoğlu Spor Lisesinin 18 sporcusuna ödülleri takdim edildi. Okul Sporları Floor Curling Yıldızlar ve Küçükler Kategorisinde Türkiye ikincisi olan Azize-Abdulkadir Hamamcıoğlu Ortaokulunun 5 sporcusu, Okul Sporları Halk Oyunları Yıldızlar Kategorisinde Türkiye ikincisi olan Dokuzyol Ortaokulunun 16 sporcusu, Okul Sporları Halk Oyunları Gençler A Kategorisinde Türkiye ikincisi olan Kamil Ocak Spor Lisesinin 16 sporcusu, Okul Sporları Kriket Yıldız Kızlar Kategorisinde Türkiye ikincisi olan Namık Kemal Ortaokulunun 16 sporcusu ve Okul Sporları Beyzbol Gençler A Erkekler Kategorisinde Türkiye ikincisi olan Nizip Spor Lisesinin 15 sporcusu protokol tarafından ödüllendirildi. 2024-2025 Okul Sporları Futbol Gençler A Erkekler Kategorisinde Türkiye üçüncüsü olan Adil Sani Konukoğlu Spor Lisesi 35 sporcusuyla; Beyzbol Küçük Erkekler Kategorisinde Türkiye üçüncüsü olan Gevence Ortaokulu 14 sporcusuyla; Floor Curling Gençler A Erkekler Kategorisinde Türkiye üçüncüsü olan Güzeldere Anadolu Lisesi 3 sporcusuyla; Softbol Yıldız Kızlar Kategorisinde Türkiye üçüncüsü olan Kocatepe Ortaokulu 13 sporcusuyla; Halk Oyunları Gençler A Kategorisinde Türkiye üçüncüsü olan Necip Fazıl Kısakürek Anadolu Lisesi 18 sporcusuyla; Softbol Gençler A ve Kriket Gençler A kategorilerinde Türkiye üçüncüsü olan Nizip Spor Lisesi 47 sporcusuyla; Su Topu Gençler A ve Yıldızlar kategorilerinde Türkiye üçüncüsü olan Şahinbey Ezogelin Halk Eğitim Merkezi ise 32 sporcusuyla ödüllerin sahibi oldu. Şehir genelinde en çok Geleneksel Çocuk Oyunları oyuncu kartı oluşturarak destek sağlayan Şehit Adem Yavuz İlkokulu, Alparslan İlkokulu, Cumhuriyet Ortaokulu ve Kıbrıs Ortaokulunun okul müdürleri ile öğretmenlerine ödülleri verildi. Şehirde en çok madalya kazanarak başarı elde eden Özel Gaziantep Kolej Vakfı İlkokulu, Naciye Mehmet Gençten Ortaokulu ve Özel Sanko Koleji Anadolu Lisesinin; en çok kupa kazanarak başarı elde eden Özel Gaziantep Nesibe Aydın İlkokulu, Özel İstek Gaziantep Ortaokulu ve Oğuzeli Anadolu Lisesinin okul müdürleri ile öğretmenleri ödüllerini aldı. Plaket ve hediyelerin takdiminin ardından başarılı sporculara bisikletleri verildi. Program, toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.
16 Haziran 2026

BÜYÜKŞEHİR, TADIM, İPEK YÜCEL SANAT VE EĞİTİM MERKEZİ BİNASI YAPIMI İÇİN PROTOKOL İMZALADI

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ve Hayırsever Yücel ailesi iş birliğinde Beştepe Mahallesi’ne yapılacak Gaziantep Sanat ve Meslek Eğitim Kursları (GASMEK) binası yapımı için protokol imzalandı. Eğitim binası, Tadım ailesi tarafından bölgenin Şahinbey ilçesi tarafında Onkoloji bölgesinde ve Güneyşehir’e hitap eden 20 bin metre kare arazinin üzerine yaptırılacak. 20 bin metre kare arazide geniş yeşil alanda 6 bin metre kare oturum fonksiyonlu, içerisinde ilk defa Gaziantep’te yapılacak Aile Kütüphanesi, GASMEK, çocuk kütüphanesinin bulunacağı eğitim amaçlı hizmet binası şehre kazandırılacak. ŞAHİN: BİR YIL SONRA TÜRKİYE'NİN İLK AİLE KÜTÜPHANESİNİ DE AÇMIŞ OLACAĞIZ Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Tadım ailesinin her bir mensubuna ve çalışanlarına çok teşekkür ederek, “Bunun adı Gaziantep modeli. Bu modelinin adının niye Gaziantep modeli olduğunu anlamak için Tadım’ı anlamak lazım. Tadım’ın markalaşma süreci var, Tadım’ı Tadım yapan bir vizyon var. İhracat var, istihdam var, uluslararası alanda evrensellik var ve bütün dünyaya ağız tadı veren bir bakış açısı var. Ama aile doğduğu yerde, elde ettiği gelirle, çocuk dostu, genç dostu, aile dostu bir merkez yapmak için bize geldiler. Biz böyle bir merkez yapmak istiyoruz dediler. Bu ailemizin vizyonu için İpek Hanım'ın şahsında bütün aileye hürmetle saygılarımı sunuyorum. Rabbim sayılarını çoğaltsın. Şehrimize hayırlı uğurlu olsun. Allah'ın izniyle bir yıl sonra Türkiye'nin ilk aile kütüphanesini de açmış olacağız” diye konuştu. Hayırsever İpek Yücel protokol töreninde yaptığı açıklamada “Bize bu fırsatı verdiğiniz için çok mutluyuz. Gaziantep'imize, gençlerimize ve ülkemize faydalı olmasını diliyoruz. Çok teşekkür ederim” ifadelerini kullandı. Hayırsever Ayşegül Yücel ise “Umarım gençler için verimli bir merkez olur hayırlı uğurlu olmasını diliyorum” dedi. İmza törenin ardından toplu fotoğraf çekimiyle program sonlandı.
15 Haziran 2026

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR HAFTAYA 5 YENİ PROJEYLE BAŞLADI

EĞİTİM, SPOR VE DİJİTAL ALANDA YENİ PROTOKOLLER İMZALANDI Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, haftaya eğitim, spor ve dijital dönüşüm alanlarında hayata geçirilecek 5 yeni iş birliği protokolüyle başladı. Hayatın her alanında yürüttüğü çalışmaları “Gaziantep Modeli” anlayışıyla toplumun tüm kesimlerine ulaştıran Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, yeni iş birliği protokollerini Gaziantep Valiliği Fuaye Salonu’nda düzenlenen imza töreniyle hayata geçirdi. Valilik koordinasyonunda yürütülecek projelerle eğitimden mesleki gelişime, e-spordan dijital farkındalığa kadar birçok alanda önemli adımlar atılacak. EĞİTİMDE DENEME SINAVI DESTEĞİ Protokoller kapsamında Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde, MEB’e bağlı okullarda öğrenim gören akademik başarı düzeyi yüksek ancak maddi imkanları yetersiz ortaokul 8. sınıf ve lise 12. sınıf öğrencilerine eğitim desteği sağlanacak. Proje kapsamında 12. sınıf öğrencilerine yönelik 156 bin adet 11 serilik YKS ve Yabancı Dil Kazanım Değerlendirme Sınavı, 8. sınıf öğrencilerine yönelik ise 201 bin adet 6 serilik LGS Kazanım Değerlendirme Sınavı uygulanacak. İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile gerçekleştirilen bir diğer iş birliği ise KÜSGET Bölgesi’nde hayata geçirilecek. Ortaokul eğitimini tamamladıktan sonra örgün eğitim dışında kalan gençlerin erken yaşta mesleki beceri kazanmasını sağlamak, genç işsizliği ve suça sürüklenme riskini azaltmak amacıyla mesleki eğitim merkezine kayıtlı ve işletmelerde eğitimine devam eden öğrenciler için KÜSGET Bölgesi’nde yeni bir eğitim merkezi oluşturulacak. MESLEKİ EĞİTİMDE YENİ DÖNEM MESEM kapsamında 10 derslikten oluşan ve 500 öğrenciye hizmet verecek eğitim merkezi İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne tahsis edilecek. Böylece ortaokul eğitimini tamamladıktan sonra örgün eğitim dışında kalan gençlerin erken yaşta mesleki beceri edinmeleri desteklenecek, genç işsizliğinin azaltılması ve istihdamın artırılması hedeflenecek. GAZİANTEP AMATÖR E-SPOR LİGİ KURULUYOR Gençlerin dijital spor alanındaki gelişimini desteklemek, rekabetçi oyun kültürünü sağlıklı ve bilinçli bir şekilde yaygınlaştırmak amacıyla Gaziantep Amatör E-Spor Ligi kuruluyor. Projeyle gençlerin stratejik düşünme, takım çalışması, kriz anlarında hızlı karar verme ve analitik problem çözme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenirken, e-spor organizasyonları aracılığıyla yalnızca dijital yetkinliklerine değil sosyal, kültürel ve sportif gelişimlerine de katkı sağlanacak. Ayrıca kurumlar arası güçlü iş birliğiyle kalıcı, kurumsal ve sürdürülebilir bir amatör e-spor ekosisteminin oluşturulması amaçlanıyor. Yeni amatör lig, Gaziantep Valiliği koordinasyonunda Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Gaziantep Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Gaziantep Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu (ASKF) iş birliğiyle yürütülecek. GENÇLER “DİJİTAL PUSULA: GAZİANTEP” İLE BİLİNÇLENDİRİLECEK Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Gaziantep Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü tarafından yürütülecek “Dijital Pusula: Gaziantep” Projesi kapsamında, il genelindeki 9. sınıf öğrencilerinin dijital dünyada karşılaşabilecekleri risk ve tehditlere karşı bilinçlendirilmesi sağlanacak. Proje ile öğrencilerin siber güvenlik farkındalığının artırılması, güvenli internet kullanım alışkanlıkları kazanmaları, dijital zorbalıkla mücadele konusunda bilgi edinmeleri ve sanal bahis bağımlılığına karşı bilinçlenmeleri hedefleniyor. Bunun yanı sıra öğrencilerin fiziksel aktiviteye teşvik edilmesi ve beden sağlıklarını koruyacak faaliyetlere katılabilmeleri için gerekli imkânlar da oluşturulacak. DİJİTAL OYUN GELİŞTİRME ATÖLYESİYLE YETENEKLER ERKEN YAŞTA KEŞFEDİLECEK Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Gaziantep Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü iş birliğiyle hayata geçirilecek Dijital Oyun Geliştirme Atölyesi (DOGA) Protokolü kapsamında öğrencilerin dijital oyun tasarımı, yazılım geliştirme ve kodlama alanındaki yetenekleri erken yaşta keşfedilerek geliştirilmesi sağlanacak. Oyun temelli öğrenme ve akademik e-spor faaliyetleriyle gençlerin eğitim süreçleri bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) odaklı yaklaşımlarla desteklenecek. Eğitim programlarını başarıyla tamamlayan öğrencilerin yetkinlikleri belgelendirilecek, gençlerin teknoloji üretimine katılımı artırılarak Gaziantep’in dijital gençlik, oyun geliştirme ve inovasyon alanlarında öncü ve “eğitici bir şehir” kimliğini güçlendirmesi hedeflenecek. ŞAHİN: HER BİR HALKA BİR ARAYA GELİNCE ÇOK GÜÇLÜ BİR HALKAYA DÖNÜŞÜYOR Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, protokollerin imza töreninde yaptığı konuşmasında yapılan çalışmaların Gaziantep modeli koordinasyon ve verimlilik modeli olduğunu belirterek, “Her bir halka bir araya gelince çok güçlü bir halkaya dönüşüyor. Bu şehrin bütün çocukları bize emanet. Gençleri bize emanet, aileleri bize emanet. Biz onların bu şehrin eğitim şehri, bilim şehri, spor, kültür ve sanat şehri olması hedefine ilerlerken her şeyi Ankara'dan, her şeyi bakanlıktan beklemeden Türkiye Yüzyılı belediyeciliğini uygulamaya çalışıyoruz” dedi. “ALLAH'IN İZNİYLE BU ÇOCUKLARI GELECEĞE HAZIRLAYACAĞIZ, YENİLENECEĞİZ” Çocukları geleceğe hazırlarken çok yönlü düşünme çalışmaları yürüttüğünü belirten Şahin, konuşmasını şu sözlerle tamamladı: “Türkiye yüzyılına baktığınız zaman Sayın Cumhurbaşkanımızın hafta sonu yapay zeka ile ilgili verdiği mesajlar vardı. Çift kanatlı uçmamız lazım. Bu çocukları yapay zekaya, ileri teknolojiye ve Teknofest kuşağı olmaya hazırlarken, bunun yan etkisi olan, özellikle dijital bağımlılık güvenli olmayan siteler, sorun alanları olarak karşımıza çıkıyor. Bu tarafı güçlendirirken, çocuklarımızın karşısına çıkabilecek buradan kaynaklı dezavantajlı kısmı da yönetmemiz gerekiyor. Çocuklarımızı çift kanatlı uçurmamız gerekiyor. Çocuklarımızın o dijital dünyada oluşturdukları sanal bağımlılığın karanlık dehlizlerinden nasıl çıkaracağız. Hem doğayla baş başa hem yüksek teknolojiyi nasıl kullanacaklar? Bu çocukları geleceğe nasıl hazırlayacağız. Derdimiz bu. Bu derdi birbiriyle hisseden bütün birimler buradalar ve bu şehrin çocukları için bir iddiamız, bir aşkımız, bir sevdamız var. Allah'ın izniyle bu çocukları geleceğe hazırlayacağız. Yenileneceğiz” ÇEBER: BİZİM GENÇLERİMİZ, BİZİM GELECEKLE İLGİLİ EN BÜYÜK UMUDUMUZ Gaziantep Valisi Kemal Çeber yaptığı konuşmada, imzalanan 5 protokolün de çok özel projeler olduğunu vurguladı. Bu projelerle ilgili detaylı bilgiler vererek, “Şimdi devletimiz her yerde muhteşem okullar yapıyor. Birbirinden güzel, fiziki imkanlara sahip ve üst mertebede okullarımız var. Her türlü imkanı sağlıyor. Neredeyse akıllı tahtalar ve laboratuvarları olmayan okulumuz kalmadı. Gaziantep'in özellikle son yıllarda eğitimde, sporda, her türlü aktivitede Türkiye'de çok öne çıkmasının ana nedeni başta büyükşehir belediyemizin katkıları olmak üzere yerelde verdiği destekler. Bu destekten dolayı Sayın Fatma Şahin’e çok teşekkür ediyorum. Gençlerimiz, bizim gelecekle ilgili en büyük umudumuz. Tüm okullarımızı, tüm spor sahalarımızı ve tüm devlet imkanlarımızı belediyelerimizin bu tip projeleri için açıyoruz” dedi. BOZATLI: ARTIK DEVİR TEKNOLOJİ DEVRİ AK Parti 28. Dönem Gaziantep Milletvekili Mesut Bozatlı, protokoller hakkında yaptığı konuşmada mutluluk ve heyecanını dile getirerek, “Birbirinden güzel protokoller var. Herkesin emeklerine sağlık. 5 protokol imzalayacağız ama burada benim de en çok ilgimi çeken birincisi dijital oyun geliştirme atölyesi. Bu bizim hayalimizdi. Bu harika bir şey. Çünkü artık devir teknoloji devri. Gençler kendilerini yeniliyor. Kendi oyunlarını yapabiliyorlar. Bu onlar için çok büyük bir imkan sağlayacak. İkincisi ise Amatör e-spor ligi. Bu da bizim Gaziantep için hayalimizdi. Ben de bir e-spor oyuncusuyum. Bizler de oynuyoruz. Yani bu ligin kurulması bizim gibi e-spor oyuncularını daha da mutlu ediyor” açıklamasında bulundu. Gaziantep Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu (ASKF) Başkanı Av. Ömer Alper Köroğlu Türkiye’ye örnek olan bir proje olduğunu belirterek, “Şu anda yine Türkiye'ye örnek olacak, ilk defa yapılacak bir organizasyon. Büyükşehir Belediyemizin büyük katkılarıyla beraber Türkiye'de geleneksel sporlarla dijital sporların birleştirilmesiyle oluşacak lig usulü müsabakalar oynanacak ve bu lig usulünün takibini yapacağız. Normal şartlarda e-sporlar turnuva usulü yapılır ve kapanırdı. Biz bunu sezon içerisine yayacağız. Çocuklarımızın dijital takibini onların dijital mecralarda kontrollü bir şekilde e-spor yapmasına vesile olacağız. Ve yine çok önemli bir dijital uygulaması var. Dijitalde de sadece çocuklarımıza e-spor yaptırmayacağız. Ekran başında bırakmayacağız” ifadelerini kullandı. Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı, yaptığı konuşmada, “Hem YKS hem LGS Kazanım Değerlendirme Sınavları ve bunun yanında meslek eğitimi geliştirilmesiyle ilgili yapılacak çalışmalar, merkezin tahsisi ve dijital alandaki protokollerle eğitime büyük bir katkı sağlayacaktır. Ben protokolün paydaşı olmaktan dolayı çok mutlu olduğumu ifade etmek istiyorum” diye konuştu. Gaziantep Gençlik ve İl Spor Müdürü Numan Şahin, protokollerle ilgili yaptığı konuşmada “Bugün özellikle e-spor, dijital oyunların üretilmesi ve aynı zamanda 9’ncu sınıflarımızın özel bir dijital rehbere kavuşmasıyla ilgili çok önemli bir protokol çalışması var. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü olarak bu protokolün de paydaşı olarak bulunmanın mutluluğu ve gururu içerisindeyiz” dedi.
15 Haziran 2026

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR EV SAHİPLİĞİNDE TÜRKİYE-SURİYE TİCARİ İLİŞKİLERİ, KENT EKONOMİLERİ ZİRVESİ’NDE ELE ALINDI

BOLAT: İSLAHİYE GÜMRÜK KAPISI İÇİN KISA SÜREDE MÜJDE VERECEĞİZ! Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, Ticaret Bakanı Ömer Bolat ile Suriye Ekonomi ve Sanayi Bakanı Muhammed Nidal eş-Şaar’ın katılımıyla düzenlenen Anadolu Ajansı (AA) Kent Ekonomileri Zirvesi Gaziantep-Halep Programı başladı. Ticaret Bakanı Ömer Bolat, zirvede yaptığı konuşmada, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin ve Gaziantep Valisi Kemal Çeber’in talep ve girişimleri doğrultusunda İslahiye Gümrük Kapısı’nın açılması için bakanlığın hazırlıklarının tamamlandığını belirterek, en kısa sürede kamuoyuna müjde verileceğini söyledi. Suriye Ekonomi ve Sanayi Bakanı Muhammed Nidal eş-Şaar ise Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’e hitaben, "Fatma Şahin hanımefendiye sormak istiyorum; sizin yanınızda çalışabilir miyim?" diyerek salonda tebessüme neden olan bir espri yaptı. GAZİANTEP İLE HALEP ARASINDA ÜRETİM VE TİCARET BAŞLIKLARI MASAYA YATIRILDI Türkiye ile Suriye arasında gelişen ticari ilişkilere odaklanan zirve, iki ülkenin iş dünyasını bir araya getirdi. Gaziantep Üniversitesi Mavera Kongre ve Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilen organizasyonda, Gaziantep ile Halep arasında özel olarak regüle edilmiş üretim ve ticaret alanlarının oluşturulması halinde sınır hattında büyük ölçekli bir ara üretim ekosistemi kurulmasına ilişkin konular değerlendirildi. Türkiye’nin 911 kilometrelik sınır hattında oluşturulabilecek iş birliği imkanlarının öne çıktığı zirvede, iki ülke arasında yeniden canlanan ticari, lojistik ve üretim ilişkileri ile bölgesel ekonomik entegrasyon başlıkları ele alındı. BOLAT: DEVRİMİN EKONOMİK BAŞARILARLA EKONOMİK KALKINMA İLE DE TAÇLANMASI GEREKİYORDU Zirve kapsamında AA Ekonomi-Finans Haberleri Direktörü Serhat Akkan'ın moderatörlüğünde "Türkiye ve Suriye İçin Ticarette Yeni Ufuklar" başlıklı oturumda konuşan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Suriye iç savaşı sonrası, ekonomi, ticaret ve kalkınma başta olmak üzere iki ülke hükümetlerinin ortak çalışmaları ve atılan adımları anlatarak şunları söyledi: “Suriye'deki yeniden yapılanma, yeniden inşa, ekonomide güçlenme sürecinin ve buna Türkiye'nin katkılarını bu zirveyi düzenlemekle önemli bir farkındalık sağladı. Devrimin ekonomik başarılarla ekonomik kalkınma ile de taçlanması gerekiyordu. Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve hükümeti olarak değerli Cumhurbaşkanımızın liderliğinde gerek iç savaş öncesinde gerekse iç savaş sırasında bizim önceliğimiz her zaman Suriye Halkı’nın selameti olmuştur. Devrimden sonraki ilk dakikadan itibaren de ekonomik alanda da büyük bir yatırım, kalkınma ve gelişme atağını başlattıK. 8 Aralık'ın ertesi gününden itibaren bizim önemli görevlerimizin başında Suriye'yle ekonomik, ticaret, yatırım, ulaştırma, enerji her alandaki ilişkilerimizin en yüksek noktaya çıkarılması ve Suriyeli kardeşlerimizin bu ekonomik mücadelesinde onların yanında olmamız ve verebileceğimiz bütün katkılarla birlikte Türkiye Suriye ekonomik entegrasyonunu ilerletmemiz olmuştur.” SURİYE'YE YÖNELİK İHRACAT, İTHALAT VE TRANSİT TİCARETTE ÖNEMLİ KISITLAMALAR VARDI, BU KISITLAMALARI DERHAL KALDIRDIK İç savaş sonrası ilk alınan kararlardan birinin devrimin ertesi günü Yayladağ Gümrük Kapısı’nın açılması kararı olduğunu söyleyen Bakan Bolat, oturumdaki konuşmasını şöyle sürdürdü: “Aynı şekilde başta Hatay, Gaziantep, Kilis, Mardin, Şanlıurfa gibi sınır illerimiz ve onların hemen yanı başında Adana, Osmaniye, Karamanmaraş, Adıyaman gibi yakın coğrafyadaki illerimizin ticaret ve sanayi odaları ve ilgili iş STK'larıyla birlikte Suriye'de ticaret yatırım işlerini arttırma konusunda koordinasyon toplantıları yaptık. Suriye'ye yönelik ihracat, ithalat ve transit ticarette önemli kısıtlamalar vardı, bu kısıtlamaları derhal kaldırdık. Değerli Başkanımız Fatma Şahin’in ve Gaziantep Valimiz’in de ifade ettiği Meydanı Ekbez İslahiye Gümrük Sınırı’nın açılması konusunda da bizim hazırlıklarımız tam ve bu konuda Gaziantep Valiliğimiz ve Büyükşehir Belediyemiz ve organize sanayi bölgemiz Suriye'deki eksik kısa bir demir yolu hattı konusunda da her türlü desteğe vermeye hazır olduğumuzu ifade etmek istiyorum. Bu zirveden en kısa sürede gümrük kapısının açılması müjdesini birlikte çalışıp verebileceğiz.” TIR TAŞIMACILIĞINDA YENİ DÖNEM! Suriye’nin Türkiye ile körfez bölgesi ve Orta Doğu’yu bağlayan önemli bir kavşak noktası olduğunu belirten Bolat, sözlerini şu ifadelerle tamamladı: “Savaştan önce transit ticaretimiz çok yoğundu karayoluyla ve en önemli başarılarımızdan biri de Suriye Transit Yolu açıldı. 15 Nisan'da Türkiye ile Suudi Arabistan arasında da Türk tır şoförleri için vize anlaşması yürürlüğe girdi. Böylece Türkiye'den giren bir karayolu taşımacılığı Suriye'yi geçip Ürdün, Suudi Arabistan ve bütün körfez ülkelerine artık engelsiz giriş ve çıkış yapabiliyorlar. Yine Suriye Irak'a giden transit ticaret içinde önemli bir geçiş üssü konumunda bunlar artık pürüzsüz işlemeye başladı. Bundan sonraki süreçte Türkiye ve Suriye tır taşımaları, tır araçları karşılıklı olarak birbirlerine girip çıkarak malları adreslerine taşıyarak en kısa sürede taşımalarını bekliyoruz. Bu konuda ortak çalışmaya, koordinasyona da hazır olduğumuzu ifade ediyorum.” ŞAAR: TÜRKİYE İLE KADER BİRLİĞİMİZ SÖZ KONUSU "Türkiye ve Suriye İçin Ticarette Yeni Ufuklar" Oturumunda Bakan Bolat ile beraber yer alan Suriye Ekonomi ve Sanayi Bakanı Muhammed Nidal eş-Şaar, yıllarca uygulanan uluslararası yaptırımların kaldırılmaya başlanmasına rağmen etkilerinin halen sürdüğünü ifade ederek şunları söyledi: “Türkiye ve Suriye üretimin ortak kaynağı olmalıdır. Suriye'de sürdürülebilir, uyumlu ve güçlü ekonomik ilişki kurulması için çaba gösteriyoruz., özellikle bankacılık sektörünün modernize edilmesinin öncelikli hedefler arasında yer alıyor. Türkiye ile kader birliğimiz söz konusu. Her zaman dost olmak için elimizden gelen gayreti ortaya koyacağız. Türkiye bizim doğal ortağımızdır. Buna o gözle bakmaktayız. Türkiye ile teknik işbirliği ve insan kaynağının geliştirilmesine büyük önem veriyoruz. Bu kapsamda iki ülke arasında eğitim programlarını içeren bir mutabakat zaptının imzalandığını ve uygulamaya geçirildi. Ülkedeki sanayi sektöründe önemli bir canlanma yaşanıyor. Son aylarda 15 binden fazla fabrika yeniden faaliyete geçti. Yaklaşık 1200 yeni üretim hattı oluşturuldu. Yüzlerce fabrika inşa sürecinin devam ediyor.” KARŞILIKLI HAREKETLİLİĞİN KOLAYLAŞMASI TİCARETİN GELİŞMESİNİN ANAHTARIDIR Suriyeli Bakan, 64 yıl süren baskıcı yönetim ve uzun yıllar devam eden savaşın ardından ülkenin yeniden inşasının kısa sürede gerçekleştirilemeyeceğini belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: “Bazıları yavaş ilerlediğimizi düşünebilir ancak biz kalıcı ve sağlıklı sonuçlar elde etmek için süreci dikkatli ve akılcı bir şekilde yürütüyoruz. Bölgedeki jeopolitik gelişmelerin Suriye açısından yeni bir durum değil. Türkiye ile sahip olduğumuz güçlü ilişkiler bölgesel istikrara katkı sağlayacak. Türkiye ile olan güçlü bağlarımız bölgesel dalgalanmalar karşısında güven kaynağıdır. Suriye artık her türlü yatırımı absorbe edebilecek bir pozisyona geldi. Sahada ufak tefek pürüzler ve engeller olabilir ancak kuracağımız güçlü ortaklıklarla bu sorunların hepsini aşabiliriz. Suriye hazır. Bizim ülkemiz, sizin de ülkenizdir; buyurun gelin. Sınır kapılarının açılması ve geçişlerin hızlandırılması çok önemli. Ticaret erbabı, sanayici ya da normal bir vatandaş fark etmeksizin, karşılıklı hareketliliğin kolaylaşması ticaretin gelişmesinin anahtarıdır." ŞAHİN: BU MEDENİYETİN ÇOCUKLARI ERDEMLİ TÜCCAR OLARAK BÜTÜN DÜNYAYA ENSAR RUHUNU GÖSTERMEYE HAZIRDIR Suriye iç savaşı döneminde yaşananlara herkesin üç maymunu oynarken, “Önce insan”, “İnsanı yaşat ki devlet yaşasın” diyerek insani yardımda bulunduklarını belirten Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, zirve açılışında şunları söyledi: “Önümüzde kocaman bir gelecek var. Kanada Kalkınma Bakanı gelip ben ‘Burada nasıl kalkınma yaparım?’ diyor, Çin Halıcılar Birliği gelip Halep'te Çin halı fabrikası kurmaya çalışıyorsa kimse kusura bakmasın, bu salon buna izin vermeyecektir. İpek Yolu’nu kalkınma yoluna çeviren Baharat Yolu’nu şifa yoluna çeviren bu medeniyetin çocukları erdemli tüccar olarak bütün dünyaya ensar ruhunu göstermeye hazırdır. Anadolu Ajansı’na ve kıymetli genel müdürüne, vizyonuna çok teşekkür ediyorum. 14 dil ile bu bölgenin kalkınma hamlesinde, habercilik anlayışındaki güvenilirliğiyle yeni bir döneme ‘Bismillah’ dedik.” ARTIK ŞEHİRLER YARIŞMIYOR, ŞEHİRLER AYRIŞIYOR Başkan Fatma Şahin konuşmasının devamında mühendis olarak ilk önce ölçümleme yapılmasını ve ölçümlemenin önemine değinerek konuşmasını şöyle sürdürdü: “Ben mühendisim. Ölçmediğin hiçbir şeyi düzeltemezsin. Düzeltmediğin hiçbir şeyi yönetemezsin. Halep ve Gaziantep, Halep, Şam, Suriye, Türkiye arasında çok büyük fırsatlar var. Fırsatları değerlendirmemiz, çözüm üretme zamanıdır. Hızlı olma zamanıdır. Bu yüzden lojistik merkezinde hızlanmamız lazım. Abdülhamit Han'ın Hicaz Demir Yolu’nu yeniden hayata geçirmemiz lazım. Atatürk'ün Onuncu Yıl Marşı’nda dediği ‘Demir ağlarla ördük ana yurdu dört baştan’ dediği dediği lojistik sistemini hayata geçirmemiz lazım. Ulaşım Master Planı’nı yaptık. Artık şehirler yarışmıyor, şehirler ayrışıyor. O yüzden Halep’te, Şam’da ne varsa Gaziantep’te de olacak şekilde bir planlama yaptık. Ulaşımla beraber yaptığımız bir lojistik planlamamız var. Demir yolu, hava yolu, karayolu.” ÇEBER: BULUNDUĞUMUZ BÖLGE GAZİANTEP MERKEZLİ OLARAK TÜRKİYE'NİN YENİ MARMARA BÖLGESİ OLACAK Gaziantep Valisi Kemal Çeber ise, güzel bir geleceğin beklediğini, Gazi şehrin önemli bir kent olduğunu belirterek açılışta yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Demir yolu tekrar açıldığında biz sadece mal taşımayacağız, kültür taşıyacağız, tarih taşıyacağız, dostluk taşıyacağız, kardeşlik taşıyacağız. Türkiye'nin sosyal ekonomik olarak en gelişmiş bölgesi Marmara Bölgesi. Bulunduğumuz bölge Gaziantep merkezli olarak Türkiye'nin yeni Marmara Bölgesi olacak. Türkiye'nin geleceğine bu bölge yön verecek. Çünkü devletimizin projeksiyonunu biliyorum. Kapasitemizi biliyorum. Elimizdeki potansiyeli biliyorum. Kalkınma yolu projemizi biliyorum. Özgürleşen Suriye bizimle beraber gelişecek Suriye. Türkiye'nin yeni Marmara Bölgesi’nin bu bölge olmasının en büyük sebeplerinden birisi de bu olacak. Halep'ten bir saat sonra Gaziantep'tesiniz. Kardeşlerimizin yanındasınız. Aynısı Gaziantep içinde geçerli. Biz bir arada büyümek zorundayız. Bir arada ilerlemek zorundayız. Bir arada güçlü olmak zorundayız ve biz bunu söylerken Halep'e bakarken Suriye'ye bakarken ‘Özgürleşti artık orada para kazanmamız lazım’ demiyoruz. Özgürleşti, kardeşlik hukuku içerisinde birlikte gelişmemiz lazım. Ne istiyorsam Gaziantep için Halep için de onu istiyoruz.” KARAGÖZ: KENTLER, ÜRETİMİN, TİCARETİN, KÜLTÜRÜN, SANATIN VE YENİLİĞİ MERKEZLERİ HALİNE GELİYOR Açılış konuşmalarında söz alan Anadolu Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Serdar Karagöz ise zirvede Türkiye ve Suriye arasında yeniden güçlenen ekonomik bağları ve bu hattın bölgesel kalkınma için sunduğu imkanları ele alınacağını belirterek şunları söyledi: “Tarihsel ticaret yollarının yeniden canlandığı, üretim ve lojistik ağlarının yeniden çeşitlendiği kentlerin artık ülkeler kadar rekabet ettiği bir dönemde yaşıyoruz. Artık ekonomik büyüme, yatırım çekme kapasitesi, kültürel etki alanı ve uluslararası bilinirlik büyük ölçüde kentler üzerinden gerçekleşiyor. Kentler üretimin, ticaretin, kültürün, sanatın ve yeniliği merkezleri haline geliyor. Kendi hikayelerini dünyaya anlatan güçlü markalara dönüşüyor kentler. Bugün dünyanın dört bir yanında marka kentlerden söz ediyoruz. Yeniden inşa sürecinin başlamasıyla birlikte üretim, yatırım ve tedarik zincirlerinde yeni fırsatlar ortaya çıkıyor. Gaziantep ile Halep arasında kurulabilecek özel statülü üretim ve sanayi bölgeleri sınır ekonomisini daha entegre bir yapıya dönüştürebilecek kapasiteye sahip. Lojistik açıdan bakıldığında Akdeniz limanlarına yakınlık ve mevcut demir yolu bağlantıları bu hattın küresel ticarette entegrasyonunu kolaylaştırıyor ve onu küresel ticarette öne çıkartıyor. Bu tablo bölgeyi üretim ve dağıtım ağları açısından stratejik bir noktaya çıkartıyor.” YILMAZ: TÜRKİYE, SURİYE'NİN DÜNYAYA, AVRUPA'YA VE KÜRESEL PAZARLARA AÇILAN KAPISIDIR Türkiye'nin Şam Büyükelçisi Nuh Yılmaz ise özel oturumda yaptığı konuşmada "Nasıl savaşı iki ülkede beraber yaşadıysak, ticareti de gelişmeyi de iki ülke birlikte yaşıyoruz. Türkiye, Suriye'nin dünyaya, Avrupa'ya ve küresel pazarlara açılan kapısıdır" dedi. Konuşmasında Yılmaz ayrıca, refahın ve istikrarın en büyük lokomotifinin ticaret, ekonomi ve iş insanlarının cesur adımları olduğuna işaret ederek, "Gaziantep ve Halep, haritalar üzerine çizilmiş sınırların çok ötesinde birbirini tamamlayan ikiz şehirlerdir. Yüzyıllar boyunca Halep ne kadar ürettiyse Gaziantep o kadar ticaretini yapmış, Gaziantep ne kadar büyüdüyse Halep de o kadar canlanmıştır" diye konuştu. ŞAHADE: HALEP VE GAZİANTEP, BÖLGEMİZDE TİCARETİN, SANAYİNİN VE KÜLTÜRÜN HER ZAMAN HAYATİ BİRER MERKEZİ OLMUŞTUR Suriye'nin Halep Vali Yardımcısı Mahmud Şahade ise açılış konuşmasında Halep ile Gaziantep arasındaki tarihi ve ekonomik bağların güçlendirilmesinin bölgesel kalkınma açısından büyük önem taşıdığını belirterek şöyle konuştu: “Halep ve Gaziantep, bölgemizde ticaretin, sanayinin ve kültürün her zaman hayati birer merkezi olmuştur. Sınır şehirlerinin refahının ve ekonomik entegrasyonunun, istikrar ve sürdürülebilir kalkınma için temel bir yapı taşı olduğuna inanıyoruz. İki şehrin tarih boyunca ticaret yolları, pazarlar ve üretim zincirleri aracılığıyla doğal bir ekonomik bütünlük oluşturdu. Bu ilişkinin hem yerel hem de bölgesel ekonominin büyümesine önemli katkılar sundu. Halep, sanayi, ticaret, yatırım, lojistik hizmetler, mesleki eğitim ve tedarik zincirlerinin geliştirilmesi alanlarında Gaziantep ile iş birliğini güçlendirmeyi arzulamaktadır.” ZİRVE ÖNEMLİ OTURUMLARLA DEVAM ETTİ Zirvede, “Yeni Dönemde Fırsatlar ve İmkânlar” başlıklı oturumda ise Gaziantep Sanayi Odası Başkanı Adnan Ünverdi, Gaziantep Ticaret Odası Başkanı Mehmet Tuncay Yıldırım, Halep Ticaret Odası Başkanı Muhammed Said Şeyhkar ve Halep Sanayi Odası Başkanı İmad Taha El Kasım konuşmacı olarak yer aldı. AA Gaziantep Bölge Müdürü Kerem Kocalar’ın moderatörlüğünde gerçekleştirilecek oturumda, Gaziantep-Halep hattının ekonomi ve ticaretteki stratejik önemi değerlendirdi. Zirvenin “Üretim, İhracat ve Gümrüklerde Yeni Dönem” başlıklı son oturumu ise AA Ekonomi Haberleri Müdürü Merve Özlem Çakır’ın moderatörlüğünde yaptı. Oturumda Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürü Mustafa Gümüş, Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Şimşek ve Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Mete Akcan konuştu.
10 Haziran 2026

GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR, BÖLGENİN EN BÜYÜK KONGRE MERKEZLERİNDEN BİRİNİ ŞEHRE KAZANDIRIYOR

BAŞKAN ŞAHİN, TEMELİ ATILACAK MERKEZİN ARAZİSİNDE İNCELEMELERDE BULUNDU Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, şehre kazandıracağı çok yönlü ve modern kongre merkeziyle kongre turizmi açısından önemli bir altyapı yatırımını hayata geçiriyor. Yeni merkez, ulusal ve uluslararası organizasyonlara ev sahipliği yapabilecek kapasitesiyle Gaziantep’in turizm ve ekonomi potansiyeline önemli katkılar sunacak. Bölgenin en büyük hizmet alanlarından biri olacak ve yaklaşık 35 bin metrekarelik alan üzerine inşa edilecek merkez, 3 ayrı kongre salonuyla toplam 4 bin 120 kişilik kapasiteye sahip olacak. Tramvay hattına, toplu taşıma güzergâhlarına ve ana arterlere yakınlığı sayesinde ulaşım kolaylığı sağlayacak proje, aynı zamanda iki merkez ilçenin kesişim noktasındaki konumuyla önemli bir cazibe merkezi haline gelecek. MERKEZ İLE GAZİANTEP KONGRELERİN ÇEKİM NOKTASI OLACAK İçerisinde 5 bin metrekarelik kapalı fuar alanı, salon ve gösteri merkezi bulunan projede; kongre dönemlerinde kullanılabilecek, farklı büyüklüklere sahip 6 toplantı salonu da yer alacak. Projede ayrıca bin metrekarelik sergi alanı bulunuyor. 3 bin 800 metrekare genişliğindeki fuayesiyle dikkat çeken kongre merkezi, Gaziantep’i kongre ve organizasyonların çekim noktalarından biri haline getirecek. Böylece şehrin uzun yıllardır ihtiyaç duyduğu büyük ölçekli kongre merkezi eksikliği de önemli ölçüde giderilmiş olacak. TASARIMDAN PLANLAMAYA GAZİANTEP BÜYÜKŞEHİR İMZASI! Tasarımından planlamasına kadar Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ekipleri tarafından hazırlanan projede yürütülen çalışmalar, dünyadaki başarılı kongre merkezi örnekleri incelenerek ve kentin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak şekillendirildi. ŞAHİN: İHTİYAÇLARIN HEPSİNİ GİDERECEK ÇOK ÖZEL BİR TASARIM YAPILDI Kongre merkezinin yapılacağı alanda incelemelerde bulunan Başkan Fatma Şahin, Gaziantep’in artık bölgenin yeni Marmara’sı olduğunu belirterek şunları söyledi: “Kongre turizmi her geçen yıl yükselen bir değer. Kongre turizmi için gelenlerde çok yüksek bir memnuniyet var. Bu talebe karşı tesislerimizi güçlendirmemiz ve ihtiyaç duyulan bu içeriği vermemiz gerekiyor. Fuarlar şehriyiz. Özellikle fuarlarımızın güçlenmesi çok önemliydi. Bu ihtiyaçların hepsini giderecek çok özel bir tasarım yapıldı. BİZ HİZMET SİYASETİ, ESER SİYASETİ YAPAN TÜRKİYE YÜZYILI BELEDİYECİLİĞİ’Nİ ETE KEMİĞE BÜRÜNDÜREN BİR AİLENİN MENSUBUYUZ 21’inci yüzyıl tasarım ve veri yüzyılı. Projenin içerisinde bütün dijitali, teknik altyapıda tasarımların çalıştığı bir alan olacak. Biz hizmet siyaseti, eser siyaseti yapan Türkiye Yüzyılı Belediyeciliği’ni ete kemiğe büründüren bir ailenin mensubuyuz. Karıncalar gibi çalışıp dev eserler bırakan bir ekibin mensubu olmaktan duyduğum mutluluğu ifade ediyorum.” Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Murat Özgüler ise inceleme programında proje hakkında teknik bilgiler vererek merkezin şehrin kongre, fuar ve organizasyon kapasitesine önemli katkılar sağlayacağını ifade etti.
08 Haziran 2026

MERAL-BEYHAN USLU ALZHEİMER MERKEZİ’NDE SONA GELİNDİ

SON HAZIRLIKLARI BAŞKAN ŞAHİN YERİNDE İNCELEDİ Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı tamamlanma aşamasına gelen ve açılışı için gün sayan Meral-Beyhan Uslu Alzheimer Merkezi’nde yürütülen son hazırlıklar, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin tarafından yerinde incelendi. Alzheimer hastalığının giderek artan bir toplumsal ihtiyaç haline gelmesi, hasta ve hasta yakınlarından gelen yoğun talepler ile mevcut merkezin kapasitesinin yetersiz kalmaya başlaması üzerine ikinci merkezin yapımına karar veren Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, hayırsever Uslu Ailesi’nin destekleriyle hayata geçirilen yeni merkezde çalışmaları tamamlanma noktasına getirdi. 1’inci ve 2’nci evre Alzheimer hastalarının yaşam kalitesini artırmayı hedefleyen merkez, kamu-hayırsever iş birliği modeliyle inşa edildi. İnşaatı tamamlanan tesiste, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından çevre düzenlemeleri, peyzaj uygulamaları, iç mekân tefrişatları ve merkezin hizmet sunabilmesi için gerekli tüm teknik altyapı çalışmaları da tamamlandı. MERKEZDE YENİLİKÇİ UYGULAMALAR HAYATA GEÇİRİLECEK Alzheimer alanında yenilikçi uygulamaların hayata geçirileceği merkezde oluşturulan Duyu Bütünleme Odası, Alzheimer hastalarının bilişsel işlevlerini destekleyecek, duyusal farkındalıklarını artırarak hastalığın neden olduğu davranışsal etkilerin azaltılmasına katkı sağlayacak. Görsel, işitsel, dokunsal ve hareket temelli uyaranlarla gerçekleştirilecek uygulamalar sayesinde hastaların kaygı düzeylerinin azaltılması, dikkat ve odaklanma becerilerinin güçlendirilmesi, zihinsel aktivitelerinin desteklenmesi ve günlük yaşam becerilerinin korunması hedefleniyor. Merkezin bir diğer önemli uygulama alanı olan Terapötik Bahçe ise duyusal bitkiler, yürüyüş yolları, oturma alanları ve hobi bahçelerinden oluşan özel yapısıyla dikkat çekiyor. Bu alan sayesinde Alzheimer hastalarının doğayla etkileşim kurmaları, fiziksel aktivite düzeylerini artırmaları, sosyal yaşama katılımlarını sürdürmeleri ve ruhsal iyilik hâllerinin desteklenmesi amaçlanıyor. Doğanın iyileştirici gücünden yararlanılarak oluşturulan bu alan, merkezin rehabilitasyon yaklaşımının önemli bir parçasını oluşturacak. TÜRKİYE’NİN EN KAPSAMLI ALZHEİMER MERKEZLERİNDEN BİRİ OLACAK Toplam 1.920 metrekarelik alan üzerine kurulan merkez, 800 metrekare oturum alanına sahip iki katlı binasıyla toplam 1.600 metrekare kapalı kullanım alanı ve 1.120 metrekare peyzaj alanından oluşuyor. Fiziki kapasitesi, hizmet çeşitliliği ve uygulama altyapısıyla merkez, Türkiye’nin en kapsamlı Alzheimer merkezlerinden biri olarak öne çıkıyor. ŞAHİN: İÇERİDE TAMAMEN BİLİMSEL BİR ÇALIŞMA VAR Son hazırlıklar kapsamında merkezde incelemelerde bulunan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Alzheimer hastalarının bakım sürecinde ailelerin önemli zorluklarla karşı karşıya kaldığını belirterek şunları söyledi: “İçeride tamamen bilimsel çalışma var. Dört üniversitenin bu alandaki ilgili bölümlerdeki başkanları ve hocalarının bilimsel altyapısını oluşturduğu bir çalışma var. Çok iyi yetişmiş, teknik arkadaşlar var. Bu konuda uzmanlaştık ve ikincisini açıyoruz. Tamamen bilimsel ve dijital çalışıyoruz. Nasıl beslenecek, nasıl yaşayacak ne yapacak ne yapmayacak bu konuda aileleri bilinçlendiriyoruz. Günün sonunda aileler de huzurlu ve mutlu. Buradaki yaşlılarımız da huzurlu ve mutlu oluyor. Hem kapalı alanı hem açık alanı hobi bahçeleriyle peyzaj çeşitliliğiyle tamamen bilimsel içerikle çok güzel bir merkezi şehrimize kazandırmış oluyoruz.”
06 Haziran 2026

EARAZA’DAN GAZİANTEP DOĞAL YAŞAM PARKI’NA ÜYELİK DAVETİ

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı olarak hizmet veren Gaziantep Doğal Yaşam Parkı, Avrasya Bölgesel Hayvanat Bahçeleri ve Akvaryumlar Birliği (EARAZA) tarafından üyeliğe davet edildi. EARAZA Birlik Başkanı ve beraberindeki Yönetim Kurulu heyeti, Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın ikinci, dünyanın ise dördüncü büyük doğal yaşam alanlarından biri olan Gaziantep Doğal Yaşam Parkı’nda incelemelerde bulundu. Gerçekleştirilen akreditasyon ziyareti kapsamında parkın fiziki altyapısı, hayvan refahına yönelik uygulamaları, bakım ve koruma standartları ile bilimsel çalışmaları değerlendirilirken, yapılan incelemeler sonucunda tesisin EARAZA üyeliği için gerekli kriterleri karşıladığı tespit edildi. Yürütülen çalışmaların tamamlanmasının ardından Gaziantep Doğal Yaşam Parkı, dünya genelinde 25 farklı ülkeden 94 hayvanat bahçesi ve akvaryumu bünyesinde barındıran EARAZA’nın üyesi olacak. Bu üyelikle birlikte park, uluslararası düzeyde bilgi ve deneyim paylaşım ağının bir parçası hâline gelerek küresel ölçekte daha güçlü bir konuma ulaşacak. Temiz, düzenli ve bakımlı yaşam alanlarında barınan hayvanları yakından görme ve tanıma imkânı sunan Gaziantep Doğal Yaşam Parkı, ziyaretçilerden yoğun ilgi görüyor. Yıl boyunca yerli ve yabancı binlerce ziyaretçiyi ağırlayan park, 2025-2026 sezonunda dünyaya gelen 115 yavru hayvanıyla da dikkat çekiyor. Yaklaşık yüzde 52-53’lük doğurganlık oranıyla Türkiye’nin en yüksek üreme başarılarına sahip tesisleri arasında yer alan Gaziantep Doğal Yaşam Parkı, biyolojik çeşitliliğin korunmasına sağladığı katkı, başarılı üretim programları ve eğitim faaliyetleriyle şehrin en önemli cazibe merkezlerinden biri olma özelliğini sürdürüyor.
05 Haziran 2026

GÜNCEL

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi 'nin etkinlikleri ve duyuruları burada
Etkinlikler
Pzt
Sal
Çar
Per
Cum
Cmt
Paz
Geçmiş Bugün Gelecek

Mobil Uygulamalarımız

Birbirinden farklı özelliklerle yer alan mobil uygulamalarımız.
Visit Gaziantep
Aile Kart
Kadın Dostu
Genç Gaziantep

İşte bu yüzden #Gaziantep

Sosyal Medyada Bizi Takip Edebilirsiniz
5 önemli iş birliği protokolünü hayata geçirdik. 16 Haziran 2026
Doğanın kalbinde saklı bir güzellik... 09 Haziran 2026
📌 Hasan Celal Güzel Millet Bahçesi 06 Haziran 2026
Burası İslahiye ilçemizde, Değirmencik ile İdilli arasında… 03 Haziran 2026
Burası Kuzeyşehir 23 Nisan Parkımız 🌳 01 Haziran 2026
İşte Burası #Gaziantep ❤️ 01 Haziran 2026
Tarihin, kültürün ve eşsiz lezzetlerin izinde bir keşfe hazır mısınız? 31 Mayıs 2026
Bayramda da Doğal Yaşam Parkımıza bekliyoruz.🦁🦅🦋🐒#GaziantepeGelmeZamanı 29 Mayıs 2026
📍Gaziantep’te her durakta keşfedilecek birbirinden güzel lokasyonlar sizi bekliyor. 🍀 29 Mayıs 2026
Bayramın ruhunu; tarihimizde, kültürümüzde ve kadim çarşılarımızda yaşayın… 28 Mayıs 2026
153 Başvuru Formu