ÜNİVERSİTELER VE BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İŞ BİRLİĞİ İLE RAMAZAN OYUN MARATONU
Türkiye’de ve dünyada ilk kez Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ) tarafından, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi iş birliği ile “Ramadan Game Jam” (Ramazan Oyun Maratonu) ismiyle önemli bir etkinlik düzenlendi.
Güneydoğu Bölgesi ve Türkiye’de oyun sektörünün gelişmesine katkı sağlamak ve oyun sektörüne öncülük etmek için daha önce de iki kez düzenlenen Global Game Jam (Uluslararası Oyun Maratonu) etkinliği konseptine uygun ve eğitim temasıyla gerçekleşen etkinlikte katılımcılar, 48 saat boyunca uyumayarak 12 oyun geliştirdi.
Hasan Kalyoncu Üniversitesi ve İskenderun Teknik Üniversitesi (İSTE) ile Büyükşehir Belediyesin katkılarıyla gerçekleştirilen etkinlik, Güneydoğu Anadolu bölgesinde ve Gaziantep’te düzenlenen 3. Oyun Hackathon’u oldu. Etkinlik süresince, Bilgisayar programcıları, grafik tasarımcıları, arayüz tasarımcıları ve proje yöneticileri de dahil olmak üzere katılanlar yoğun bir şekilde yazılım projelerinin geliştirilmesi amacıyla diğer takımlar ile rekabet içerisindeydi.
Katılımcıların uyumadan geliştirdiği 12 oyun eğitim teması üzerinden farklı hikayeleri konu edindi. Street Maze, Hayvanlar Diyarı, Dil-Bil, The Adventure of Jaho, Engelsiz Piyano, Kavrabul, Dünya’ya Değer, Bilgiç’in Yol Macerası, Back Home gibi isimlerle oyunlarını tamamlayan gruplar daha sonra sunumlarını yaptılar. 3D ve 2D oyunlarıyla farklı hikayeler içeren oyunlar jüri ve katılımcılar tarafından büyük beğeni aldı.
İKİ OYUN BİRİNCİ OLDU
Etkinlikte ortaya çıkan oyunlar HKÜ ve İSTE akademisyenleri tarafından ve sektördeki deneyimli kişilerden oluşan jüri tarafından değerlendirildi. Değerlendirme sonucunda Ramadan Game Jam etkinliğinde bir ilk yaşandı ve jüriden aynı puanı alan 2 oyun birinci seçildi. Çocuklara hayvanlar ile ilgili eğitimi çekici kılarak onları hem eğlendirip hem de hayvanlar hakkında eğitmeyi amaçlayan “Hayvanlar Diyarı” ve hafızayı güçlendirmeye yönelik geliştirilen labirent oyunu “Street Maze” oyunları birinciliğe layık görüldü. Piyano çalmayı daha eğlenceli hale getirmeyi amaçlayan ve aynı zamanda bunu engelliler içinde kullanışlı hale getiren “Engelsiz Piyano” oyunu ise jüri tarafından ikinci seçildi. Jaho isimli karekterin ormanda yolculuğu sırasında bulduğu sayılarla işlemler yapan ve bunu bir sonraki bölüme geçebilmesi için hafızayı güçlendirmeyi amaçlayan “The Adventure of Jaho” oyunu ise üçüncülüğe layık görüldü. HKÜ ile beraber birçok üniversiteden katılan akademisyen, öğrenci ve profesyonel oyun geliştiricilerin bir araya geldiği organizasyonda ilk üçe giren gruplara ödüllerini, HKÜ Rektör V. Prof. Dr. Edibe Sözen ve İskenderun Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Türkay Dereli verdi.